Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 8522
Hei! Har noen hørt om appen Sweatcoin? Appen som gir deg coins for å gå turer ute. Med andre ord, så kan du "tjene penger" på å daglige turer og holde deg i form.

Jeg fikk tilsendt en link fra en kompis på whatsapp tidligere, det første som slo meg var at dette var fake, men kompisen min sier det er legit og at det var faktisk han som sendte appen. Etter og ha sett meg litt rundt, så viser det seg faktisk at denne appen er verdens kjent.

Hva er folk sine erfaringer med denne appen? Har noen blitt "rike" og samtidig gått ned i fett prosent av å bruke denne appen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dei forklarer ikkje forretningsmodellen sin. Det er raudt flagg.
Det ser ut til at folk har fått det dei har blitt lova (i alle høve ca 65% av det appen har registrert) Likevel er det store spørsmål kring korleis firmaet faktisk kan halde dette gåande, så på eit eller annan vis må dei anten bruke dataa dei samlar, eller kan hende dei har funne ein måte å bruke alle telefonane til mining? Noko skurrer i alle fall, men samstundes gir du neppe frå deg meir enn det du sikkert gjer til eit halvt dusin andre aktører...
Det er legit og funker, men det er ikke særlig mye du tjener på det som med veldig mye annet.
3mnd gåing gir ca 500-600 sweatcoins som igjen = 8 dollar om du selger der og da.

Da er det bedre med "BeMyEye" hvor du tjener opptil 70kr per ting du gjør.
Den beste måten å omsette svetten din i cash money er nok https://www.finn.no/smajobber/
Sitat av DigitalAnarchy Vis innlegg
Den beste måten å omsette svetten din i cash money er nok https://www.finn.no/smajobber/
Vis hele sitatet...
Nå er dette ovenfor ment som en passiv inntekt du ikke trenger å jobbe noe særlig for da.
Stor forskjell på det å ha en app installert på telefonen og det å faktisk bruke masse tid og bensin på å gjøre ting andre ikke gidder selv.
Passiv inntekt man ikke trenger å gjøre noe særlig for? 3 mnd med gåing for 65 kroner fortoner seg for min del som en svært aktiv inntekt man må gjøre alt for mye for. Skulle kalt appen for Sisyphus-coin ^^
Det fungerer, men som nevnt tidligere er det i praksis utrolig lite å tjene på dette, man må få tak i ekstremt mange sweatcoins for å tjene noen få kroner på dette. For å forklare det simpelt så kan jeg si at dersom du hadde løpt/gått 5 maraton om dagen så hadde du fortsatt sikkert kun tjent 50 kroner maks.
Du må også tenke på at denne appen sikkert drar et helvettes mye med 3g/4g (regner med appen bruker mobilnett?) så i slutten av måneden sitter du nok igjen med en mye større mobilregning enn hva du har tjent på å gå jævli langt.
Sitat av DigitalAnarchy Vis innlegg
Passiv inntekt man ikke trenger å gjøre noe særlig for? 3 mnd med gåing for 65 kroner fortoner seg for min del som en svært aktiv inntekt man må gjøre alt for mye for. Skulle kalt appen for Sisyphus-coin ^^
Vis hele sitatet...
At du synes det er å gå litt er å være "svært aktiv" så synes jeg nesten litt synd på deg.
Hva gjør du egentlig iløpet av en dag, sitter du bare på ræva 24/7?
Da er det isåfall ikke rart at dette ville vært krevende for deg.

Å gå er noe de fleste gjør daglig, uansett hvor langt eller kort det er.
Du får penger i bytte mot at du går (som du vanligvis ville ha gjort uansett)

Og bare så du er klar over det, 65 kroner her og 65 kroner der blir ganske mye penger til slutt
Ja, det blir jo hele 260,- i året om man går som faen med denne appen. Kanskje vurdere å ta en time overtid eller en småjobb på finn til en tusenlapp så har man spart inn 4 år med telefon-gåing.
Sitat av DigitalAnarchy Vis innlegg
Ja, det blir jo hele 260,- i året om man går som faen med denne appen. Kanskje vurdere å ta en time overtid eller en småjobb på finn til en tusenlapp så har man spart inn 4 år med telefon-gåing.
Vis hele sitatet...
Evt. sette opp kalenderpåminning om å fylle bensin/diesel på de billige(re) ukedagene.. Evt. sjekke hvilke forsikringer man har og hva man kan spare på å bytte..

Tusenvis av ting man kan gjøre som årlig vil gi mye mer utslag enn denne svettingen (og uten å gi ifra seg info om hvor man er til enhver tid).
Sitat av DigitalAnarchy Vis innlegg
Ja, det blir jo hele 260,- i året om man går som faen med denne appen. Kanskje vurdere å ta en time overtid eller en småjobb på finn til en tusenlapp så har man spart inn 4 år med telefon-gåing.
Vis hele sitatet...
260kr i kr helt gratis i året er ikke galt det altså.
Det er da om du ikke finnes aktiv i det hele tatt.
Joda, du kan ta en time overtid eller en småjobb, men husk også at denne appen kan brukes SAMTIDIG som du gjør alle disse andre tingene også.
Du kan kverulere det så mye du bare vil, men i realiteten er det faktisk en ganske så god ide.
Det blir akkurat som Ingress/Pokemon Go, bare at du tjener penger på gåingen, blir du sliten av å gå 1000 skritt hver eneste dag så har du et ganske stort problem med helsa di.

Det er ikke sånn at du bruker kun denne appen som inntektskilde om du tror det.
Det blir en liten bonus ved siden av.
Forresten, så kan man velge å spare disse sweatcoinsa og selge de til en nesten 4 dobbel verdi om man velger å vente litt istedenfor å selge med engang, da er det plutselig 250kr mnd istedenfor 65kr mnd.
Det er nok til å betale feks intetnettregninga eller telefonregninga det.

Da er vi også oppe i 3000kr i året istedenfor 250kr i året.
Og det er om du ikke er så veldig aktiv i det hele tatt.
1000 skritt = 1 dollar som igjen er null problem for de fleste å få til. Det er rundt 12-13 dollar ekstra om dagen for mange bare ved å gjøre noe du UANSETT ville ha gjort iløpet av dagen.
Hva er det denne appen gjør da? Miner den?
Angående hvordan Sweatcoin tjener penger: De blir backet av investorer. Vet ikke helt hvordan de skal tjene penger senere. Kanskje datamining av noe slag. Jeg liker konseptet som et spill for å øke motivasjon til et mer aktivt liv. Ville nok ikke sett på det som en sideinntekt tho...

Sitat av Soletti Vis innlegg
Forresten, så kan man velge å spare disse sweatcoinsa og selge de til en nesten 4 dobbel verdi om man velger å vente litt istedenfor å selge med engang
Vis hele sitatet...
OM nok folk er interessert og markedet går opp. Dette kan hverken du eller noen andre garantere.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hva er det denne appen gjør da? Miner den?
Vis hele sitatet...
Ja, den miner.

Sitat av sinkpad Vis innlegg
OM nok folk er interessert og markedet går opp. Dette kan hverken du eller noen andre garantere.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg kan ikke garantere at markedet går opp, men så er det ikke det som avgjør om du får 8 dollar eller 30 dollar for skrittene du har samlet opp heller.
Men heller tilbudene som er ute akkurat der og da.
Om du skal kjøpe og selge de som kryptovaluta derimot så blir det mer slik du nevner.

Du kan bytte inn 20.000 skritt i et gavekort på paypal $1000 / £1000 eller en iphone 8 for øyeblikket.
Det har ingenting å si om markedet går opp eller ned, 20.000 skritt vil fortsatt kunne byttes inn i gavekort eller iphone 8.
Sitat av Soletti Vis innlegg
Ja, den miner.
Du kan bytte inn 20.000 skritt i et gavekort på paypal $1000 / £1000 eller en iphone 8 for øyeblikket.
Det har ingenting å si om markedet går opp eller ned, 20.000 skritt vil fortsatt kunne byttes inn i gavekort eller iphone 8.
Vis hele sitatet...
Der har du bommet litt. Det er 20000 Sweatcoins, ikke skritt. 20000 skritt kan man fint gå på en dag. 20000 Sweatcoins deriomot tar meget mye lenger tid. Si at du har "Shaker" medlemskapet hvor du kan tjene 9,83 swc om dagen(trukket i fra det månedlige gebyret på 5 swc). Da vil det ta 2034 dager å tjene 20000 swc.