Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 5490
Greit... Så man bare laster ned ircN til for eksempel CircN og kopierer mirc32.exe fra CProgramfiler\mirc\ til CircN ?
Takk.

Nå er det installert og fikset og klart og bra, og jeg har kopiert over alle mine personlige innstillinger og servere og sånn.

Det er litt merkelig, men det er sikkert best. Dere har nok rett.

@zeth: Hah...
Originally posted by Spug
Takk.

Nå er det installert og fikset og klart og bra, og jeg har kopiert over alle mine personlige innstillinger og servere og sånn.

Det er litt merkelig, men det er sikkert best. Dere har nok rett.

@zeth: Hah...
Vis hele sitatet...
best er vel noens meninger om det. dessuten er mirc et kommersielt produkt som egentlig koster penger..

axur/2Kpre4 ..epic4-1.0.1 <- fine greier
Ja? Taper mIRC-folka noe på at vi bruker ircN?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ikke på at vi bruker ircN
Men mIRC skal vel betales for uansett?
mirc tjener penger på at folk bruker det og ekstra script til programmet..

og microsoft tjener penger på det. og isp'en din tjener penger på at du sitter på internet (hvertfall hvis du har dialup eller anna tjeneste der du betaler for tid eller mengde data(gprs))

moralen er: kjør linux og bruk GPL-lisensierte ting, så svindler du hvertfall ingen.
øh.. mIRC (khaled etelleranna) tener pengar på at me brukar da ?
kor har du fått da ifrå ?
mIRC tene penga på folk som registrere programmet. Og eg trur det er 3 stk.. eller var det 10. såg ihvertfall ei side om det, visst den var ekte då.

eg synest mIRC er den irc klienten som er lettast å bruke. så eg synst vel den er den beste. Men eg har brukt BitchX avogtil. Har begynt og bruke det no når eg er på skulen, men blir vel mIRC når eg er heime i helgane ja.

- Grinder
▼ ... noen uker senere ... ▼
bersIRC er sinnsykt digg egentlig. fint når man er på fler nett, som de fleste sikkert er. slippe å bytte mellom masse vinduer og shjitt..alt på et sted.

Bare så leit at den er full av bug. *argh* men som TheBigBug sa (bugz og Bug..høhø) de er i oppstartingsfasen. blir forhåpentligvis bedre etterhvert..

Klient er også en fin en. ligner ganske masse på bersirc, men med eklere fonter åsånt.. men det kan man jo seff forandre på :]

Syns xchat er digg også jeg bruker det i linux..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
nahh.. wraith har vel kasta inn håndkledet med bersirc, såvidt jeg forstår det.. ga over prosjektet til en annen fyr jeg ikke kjenner.. men han har visst gitt seg også..
nso; det har jo akkurat kommet en ny versjon?

hvis bersirc er dø forever, så er det litt leit syns jeg..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
erm ja.. er en liten stund siden jeg hang i delphi-miljøet.. kan godt være dem har plukka opp tråden igjen
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
bersirc pleide å krasje noe sykt i 1.3x versjonene, men jeg brukte det lell, det var så mye bedre enn andre klienter. men så kom 1.40, og den krasjer aldri. og det er jo digg.

og til linux har jeg ikke funnet en irc client som jeg liker skikkelig godt, xchat er brukbar, men jeg likte det ikke SÅ godt. bitchx var også litt drit...
Havoc til mirc er det noen som bruker det?
Jeg syntes kvirc er en ålreit IRC client, å bitchx er jo brukbar hvis jeg ikke sitter i X.
Sist endret av proXima; 20. oktober 2001 kl. 17:37.
hvor finner jeg kvirc da?
jeg har windows... =(...
Sist endret av reallife; 20. oktober 2001 kl. 19:16.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Irssi, ligner veldig på BitchX, bare at du ikke trenger å mekke vinduer og slikt, den gjør det for deg

http://www.irssi.org
mine irc klienter er irssi og x-chat.
x-chat fordi jeg som regel prater på 4 ircnettverk, og da er ikke irssi helt tingen. irssi fordi det bare rokker
bruk telnet og vær l33t
Opprinnelig postet av mongob0ffel
bruk telnet og vær l33t
Vis hele sitatet...
har altid lurt på hvordan man gjør det med telnet jeg klarer å logge meg inn, men får ikke satt nicket osv, så da kommer jeg ikke inn!
Slash me *prøvde å mekke med bitchX, men hallo.. Man må kunne en del da altså.. mirc er lett og greit å bruke, med noen scripts så er det uber
BitchX er bare best! synt nå jeg!
Opprinnelig postet av reallife


har altid lurt på hvordan man gjør det med telnet jeg klarer å logge meg inn, men får ikke satt nicket osv, så da kommer jeg ikke inn!
Vis hele sitatet...
BitchX <nick> <server> er vel alt som trengs? Jeg er BX n00b selv så jeg vet ikke 100%, er dessuten _lenge_ siden jeg brukte det skabbete progget over telnet/ssh