Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  139 16395
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av evvedevve Vis innlegg
Det de gjorde er jo litt mer alvorlig kan man si, så du kan nok ta det helt rolig. Kan ikke love noe tho...
Vis hele sitatet...
Sant nok. Reagerte likevel litt på det under.

Det er identitetstyveri og brudd på personvernet. Det er særlig alvorlig fordi det er unge mennesker som har blitt utsatt for hackerangrepene
Vis hele sitatet...
Det går nok greit så lenge du ikke har skrevet noe ille på noen av profilene hennes.
Står det ikke i loven at det er bare straffbart om man "misbruker" informasjonen man tar til seg om man "hacker" noen?
@Skateward

Hørte på radioen i dag tidlig at 2 personer fra Mjøsområde var tatt for "hacking" av Facebook konto(er?)
... Håper virkelig ikke du var en av de? :E
Jeg lurer aller mest på hvordan hun fikk tak i passordet, kan du fortele oss det?
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
@Skateward

Hørte på radioen i dag tidlig at 2 personer fra Mjøsområde var tatt for "hacking" av Facebook konto(er?)
... Håper virkelig ikke du var en av de? :E
Vis hele sitatet...
Nope, var ikke det.

Sitat av fredeve Vis innlegg
Jeg lurer aller mest på hvordan hun fikk tak i passordet, kan du fortele oss det?
Vis hele sitatet...
Passordet til hva da?
Sitat av Skateward Vis innlegg


Passordet til hva da?
Vis hele sitatet...
Regner med han lurer på hvordan dere kom inn på FB brukeren
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av TobNor Vis innlegg
Regner med han lurer på hvordan dere kom inn på FB brukeren
Vis hele sitatet...
I så fall får han lese litt mer i tråden. Har forklart det mange ganger.
Sitat av Skateward Vis innlegg
I så fall får han lese litt mer i tråden. Har forklart det mange ganger.
Vis hele sitatet...
Snakker om e-posten, om den var din i utgangspunktet, hvordan fikk hun tilgang til denne?
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av fredeve Vis innlegg
Snakker om e-posten, om den var din i utgangspunktet, hvordan fikk hun tilgang til denne?
Vis hele sitatet...
Tror aldri hun fikk tilgang til eposten. Som jeg testet i post 35 kan man registrere seg og bruke profilene uten å bekrefte eposten.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Tror aldri hun fikk tilgang til eposten. Som jeg testet i post 35 kan man registrere seg og bruke profilene uten å bekrefte eposten.
Vis hele sitatet...
Hvem er det som registrerer face'en sin på en mail hun ikke har tilgang til???

Nei, er veldig sikker på at dette kommer til å gå din vei Skate
Når jeg hører om personer som den familien der, så føler jeg meg så utrolig bra

Lykke til Skate!^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan gikk det skateward, har du blitt sendt til guantanamo bukta enda?
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av AdmiralSkog Vis innlegg
Hvordan gikk det skateward, har du blitt sendt til guantanamo bukta enda?
Vis hele sitatet...
Overraskende nok har jeg ikke hørt noe fra hverken politiet eller familien. Jeg sendte et brev til broren for en ukes tid siden via facebook, men fikk aldri noe svar. Kanskje de har greid å få tilbake kontoene selv? Jeg vet i hvert fall ikke noe mer.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Overraskende nok har jeg ikke hørt noe fra hverken politiet eller familien. Jeg sendte et brev til broren for en ukes tid siden via facebook, men fikk aldri noe svar. Kanskje de har greid å få tilbake kontoene selv? Jeg vet i hvert fall ikke noe mer.
Vis hele sitatet...
Grr, håpte på at det skulle bli en litt mer morsom slutt :d
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Maniox Vis innlegg
Grr, håpte på at det skulle bli en litt mer morsom slutt :d
Vis hele sitatet...
Wat? "Morsom slutt"? Det håper ikke jeg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Hei. Nå begynner jeg å bli lei av at søstern min ikke kommer inn på facebook, twitter eller noe som helst, pga den e-post feilen! Du har kontroll over hennes identitet på internett, og det skal jeg ikke ha noe av. Du har 2. valg:

1. Du bytter tilbake passordet på eposten, slik at vi har mulighet til å komme oss inn på de sosiale mediene knyttet til den emailen. Da kan vi igjen bytte epost på både twitter og facebook. Jeg dritet i selve emailen, men det at du har vært inne på både facebook og twitteren til søsteren å kødda, er uakseptabelt.

2. Du bryr deg ikke. Og dette går over til en politianmeldelse, og det går kun utover deg. Det å benytte seg av andres identitet over internett er straffbart. Du vil mest sannsynlig få et forelegg og igjen en bot for det her.

Du sier du prøver å hjelpe, men du virker ikke veldig samarbeidsvillig. Dette er noe du skal ordne opp i, og jeg kommer til å følge dette opp, for vi har allerede vært i kontakt med polititet. De mente vi skulle prøve å ordne opp i det med deg først, for så igjen å anmelde senere.

Kunne gjerne tenkt meg nr ditt også.
Setter pris på at du svarer på denne mailen.

Nr mitt: ********

Takk.


Vil forøvrig legge til at jeg skal prøve å ordne opp i det i løpet av kvelden. Hadde egentlig glemt saken litt siden jeg aldri fikk noe svar før nå og tenkte at de sikkert klarte å ordne opp i det selv.
De tror faktisk dette er din skyld, og at du har hijacked eposten hennes? Sykt fjernt.

Men lag random epost til dem og forklar hvordan de skal bytte passord på alle sidene hennes, så kanskje de forstår?
Det er faktisk en mulighet som ingen har nevnt her, og som virker veldig sannsynlig siden familien ikke gir seg.

Case:

Jenta kan ha registrert en epost konto for lenge siden, og ikke brukt den på en lang stund. Den kan så blitt slettet på grunn av manglende aktivitet, og nå har du registrert en ny konto med samme adresse.

Hun bruker sannsynligvis ikke epost i det hele tatt (obviously), men skrev inn adressen sin da hun ville ha tilgang til diverse sosiale medier.

Her er en forklaringen av praksisen hos hotmail: http://answers.yahoo.com/question/in...0173300AApDjtp

Ikke så rart begge parter står på sitt i så fall. Du har fortsatt retten på din side, men det greieste hadde vel vært å skaffe dokumentasjon fra epost tjenesten. Få et skriv fra dem som bekrefter at kontoen+ adressen ble slettet, og registrert på nytt i ditt navn.

Siden hun sannsynligvis ikke er intr. i eposten kan du jo prøve å opprette en ny epost konto som knyttes til alle tjenestene, og sende alle passord osv til dem. Dette vil imidlertid få deg til å se verre ut ved første øyekast hos politiet, så det må også vurderes. Om case'n stemmer kan det nok ta litt tid å få ryddet opp i saken om politiet blir involvert.

tl;dr idiot familien kan ha en litt bedre sak enn det ser ut som. Rydd opp og bli ferdig med det.
Sist endret av Damnyou; 3. februar 2012 kl. 18:53.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Damnyou Vis innlegg
Siden hun sannsynligvis ikke er intr. i eposten kan du jo prøve å opprette en ny epost konto som knyttes til alle tjenestene, og sende alle passord osv til dem. Dette vil imidlertid få deg til å se verre ut ved første øyekast hos politiet, så det må også vurderes. Om case'n stemmer kan det nok ta litt tid å få ryddet opp i saken om politiet blir involvert.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte kan det gjøre noe som helst verre for meg?
Sitat av Skateward Vis innlegg
På hvilken måte kan det gjøre noe som helst verre for meg?
Vis hele sitatet...
Det kan hende de har liggende en mail, utskrift eller lignende som viser at hun har registrert den adressen. Da ser det ved første øyekast ut som du har stjålet epost kontoen for å beholde den, og prøver å gi dem en annen adresse tilbake : p

Dette kan du selvfølgelig motbevise hvis du har dokumentasjon. Velkomstmailen på kontoen, + kanskje litt ekstra dokumentasjon på at den forrige kontoen ble slettet.

Fikk du forresten registreringsbekreftelsene fra twitter, facebook osv? Hvis ikke kan det hende hun registrerte kontoene mens hun fortsatt eide epost'en. Da blir det fort enda mer komplisert for deg.

Det greieste for deg er definitivt om det er hun som har skrevet inn feil adresse.

Funnet ut noe mer? Hvis casen stemmer har dette sikkert skjedd med andre også. Noen som har mistet en gammel/backup konto hos hotmail som fortsatt er registrert på sosiale medier/forum osv.

Rart de ikke har gått lei på kundeservicen til hotmail, men de vil vel frigjøre attraktive adresser for å få nye brukere.. : p

Sjekket gmail btw, og de frigjør ikke adresser selv om kontoen er slettet.
kommet noe lengre?
Hvis de ikke forstår så sender du en høflig melding til familien med link til denne tråden og ber dem om å lese gjennom alt, så kanskje de ser hvilken idiotisk måte de prøver å ordne opp i det på!

Jeg ville antatt at de hadde tatt deg mer seriøst og faktisk hørt på hva du har å si hvis du snakket med dem over telefon.

Lykke til :-)
Elsker hvordan han du fikk mail av trua med forelegg OG bot xD Han har tydligvis peiling.
I denne verdenen vi lever i så er det desverre sånn at det er en del dumme mennesker ute og går som heller ikke har sosiale antenner. Noen ganger desverre så møter de en likeverdig av det motsatte kjønn og lager barn sammen som er like dumme (de er jo oppfostra til det og tror de er helt normale). Man kaster bare bort energi på å bli irritert på sånne amøber. Fortsett slik du har gjort med en god tone og hjelp dem så godt de kan, de vet ikke bedre.
Om du er 100% sikker på at det er din epost, bør du anmelde de som har brukt den for det de truer med å anmelde deg for.

Slik du forklarer det er det de som har brukt din epost, og slik stjålet identiteten din. At noen oppretter Facebook-profiler med din epost, og du således får tilgang til profilen, er ikke ditt problem, ei heller noe du kan lastes for.

Det verste som kan skje for din del, er at Facebook blokkerer epost-adressen, slik at den ikke kan benyttes til å opprette flere profiler.
Denne trenger seriøst en oppdatering. Håper du ba samtlige i familien om å kneppe igjen truten, åpne øynene og få litt vett i skallen. Forøvrig ser jeg i brorens siste mail at du blir invitert til å fikse alt veldig enkelt og greit. Regner med du gjorde det da.
Interessant sak. tl:dr for de som hoppet over de lange innleggene mine:

Mangler fortsatt en bekreftelse fra TS, men hotmail sletter kontoer og frigir adresser som ikke blir brukt. Det er en mulighet for at jenta hadde den adressen, og kan t.o.m ha eid den da hun registrerte seg på FB, twitter osv.

Familien er fortsatt idioter though.
Det kan jo sammelignes med at du har bilene dine registrert på på hennes navn, du kan jo spørre faren om han synes det er greit at du registrerer bilen din i hans navn å kjører rundt. eposten er jo ofte synlig for alle hvis man trykker på info. så hvis hun skulle få en uvenn/stalker så er det plutselig søstern din som potensielt kan få masse ubehagligheter. Nei, slett kontoen. Det er jeg ganske sikker på at du er i din fulle rett til
(Nå vet ikke jeg hvor langt unna de bor)

Om det tar så lang tid for dem å gjøre noe med det, så ville jeg helt ærlig bare møtt opp på døra demmes. (Ikke med balltre altså.)

Det kan hende fløyta får en annen tone om du sier "Nå er det på tide at vi ordner opp." helt seriøst enn om du sender mail / sms til dem.

I en slik situasjon ville jeg sett for meg at pappaen kom ut for å prate (ikke spør hvorfor..), og enten sender han deg jo hjem, eller står og prater med deg, da får du sjangs til å forklare ditt ansikt til ansikt.

Nå vet ikke jeg hvor mye det har eskalert og hvem folkene er, men om faren flyr på deg med en gang han ser deg av sinne så burde du kanskje holde deg til din egen plan..

Bare min tanke.
Slett alle brukere som er registrert på den e-post og steng dem helt ute.
POLITIET kommer aldri til å prioritere en sak som dette!

Du har ikke gjort noen ting galt.
Sist endret av bendikz; 5. februar 2012 kl. 13:08.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Med mindre du har gjort noe med kontoen, noe ulovlig som å scamme osv., så har du ikke gjort noe galt og kommer saken mest naturlig til å bli henlagt.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Jeg trodde myndighetene var helt nazi på slikt. Særlig hvis det er snakk om unge jenter!

Husk at det er norske lover du må se på.
Nå er det jo DE som har misbrukt hans epostadresse, så skal bli moro når de finner ut at den lille prinsessa lyver.
Cookie Monstah ^_^
noe nytt eller ?
Haha for noe latterlige greier, Skateward "vinner" lett hvis politiet skulle idetheletatt orke å bry seg om det.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av v1ruZ Vis innlegg
Haha for noe latterlige greier, Skateward "vinner" lett hvis politiet skulle idetheletatt orke å bry seg om det.
Vis hele sitatet...
det er akkurat det, dem kommer ikke til å bry seg.
uansett hva den familien sier, så vil ikke skate få problemer med politiet.
han har sitt på det tørre juridisk sett.
Kan jeg spørre om hvordan det har gått med saken?

Eller er det for kort tid til å si noe om det?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har lest hele tråden og syntes dette var morro!

Hvordan gikk saken skate?
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Damnyou Vis innlegg
Funnet ut noe mer? Hvis casen stemmer har dette sikkert skjedd med andre også. Noen som har mistet en gammel/backup konto hos hotmail som fortsatt er registrert på sosiale medier/forum osv.
Vis hele sitatet...
Sitat av ssindreb Vis innlegg
kommet noe lengre?
Vis hele sitatet...
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Denne trenger seriøst en oppdatering.
Vis hele sitatet...
Sitat av lordstian Vis innlegg
noe nytt eller ?
Vis hele sitatet...
Sitat av Lakse-mor Vis innlegg
Kan jeg spørre om hvordan det har gått med saken?

Eller er det for kort tid til å si noe om det?
Vis hele sitatet...
Sitat av brakza Vis innlegg
Har lest hele tråden og syntes dette var morro!

Hvordan gikk saken skate?
Vis hele sitatet...
Ohey, kanskje på tide med en oppdatering. Grunnen til at jeg ikke har skrevet noe er rett og slett fordi det ikke har skjedd noe særlig mer.

Kommunikasjonen mellom broren hennes og meg har vært veldig treg og dårlig. Vi har rett og slett ikke funnet et tidspunkt hvor vi har kunnet ordnet opp i dette og fått saken ut av verden.

Hvis jeg prøver å låse opp facebook-brukeren får jeg beskjed om at det er ulovlig hvis jeg ikke er *navnet til jenta*. De har tatt saken til politiet tidligere så jeg vil ikke gjøre det hvis det kan bli brukt mot meg senere. Får heller aldri noe godt svar fra broren på hva han vil jeg skal gjøre.

Ting står egentlig litt fast.
Haha, nei hadde jeg vært deg hadde jeg egentlig ikke orket å brydd meg fra første stund. Hadde nok bare slettet kontoene og vært ferdig med det. Ingen som hadde visst hvem du var.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Snusklompen Vis innlegg
Haha, nei hadde jeg vært deg hadde jeg egentlig ikke orket å brydd meg fra første stund. Hadde nok bare slettet kontoene og vært ferdig med det. Ingen som hadde visst hvem du var.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke egentlig noen intensjon om å ødelegge så jeg identifiserte meg med en gang.