Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3388
jeg sliter med irc og lurte på om noen kunne hjelpe meg, eller har hatt det samme problemet.
jeg får denne feilmeldingen:
*** Connecting to irc.homelien.no (6666)
-
-irc.homelien.no- *** Looking up your hostname...
-
-irc.homelien.no- *** Checking Ident
-
-irc.homelien.no- *** Couldn't look up your hostname
-
-irc.homelien.no- *** No Ident response
-
Closing Link: 146.72.248.98 (You are not authorized to use this server)
-
*** Disconnected

det er bare med EF nett. men uten ef nett er det jo liten vits med IRC da. har prøvd masse forskjellige servere og sånt også, og uninstallert og installert IRC igjen.
Det virka før.

------------------
-:Tupac 4 ever:-
Tesh med Pirch

-Sharken

------------------
Westside till I die
Trådstarter
prøvd før. funka ikke det heller

------------------
-:Tupac 4 ever:-
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
irc.homelien.no <-- annbefalles
irc.light.se <-- annbefalles
efnet.cs.hut.fi
irc.rt.ru
irc.inter.net.il
irc.du.se <-- annbefalles
irc.gigabell.de
ircd.east.gblx.net
irc.east.gblx.net
irc.exodus.net
irc.plur.net
ircd.lightning.net
irc.umn.edu
irc.lightning.net
irc.mindspring.com
irc.Prison.NET
ircd.west.gblx.net
irc.west.gblx.net
irc.isdnet.fr
irc.hub.uk
irc.core.com <-- annbefalles
efnet.demon.co.uk
efnet.vuurwerk.nl
irc.ins.net.uk
irc.lagged.org
irc-h.magic.ca
irc.mcs.net
irc-h.total.net
irc.etsmtl.ca
irc.magic.ca
irc.powersurfr.com
irc.powersurfr.com
irc2.magic.ca
irc.emory.edu
irc.hemmet.chalmers.se <-- annbefalles
irc.efnet.pl

her har du en liste over de efnet serverene som finnes (ser bortifra at noen av serverene var splittet når jeg sjekka)

det som gjør at slikt kommer opp når du skal connecte er at du enten kjører en brannvegg ( firewall ) eller at du har en eller annen ISP som ikke homelien støtter.. du kan jo bare prøve deg frem.. nå har du ihvertfall mange servere å prøve deg frem på..

hvis dette heller ikke funker kan du jo da bruke en brannvegg slik at du kommer inn..(men du må nok skifte litt ofte siden brannveggene blir ofte k-lina hvis det blir for mange brukere på samme host..eller at firmaene(ISP'en rapoterer dem)

-sp3q
Trådstarter
takker.
men nå vil ikke servern adde seg en gang http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif

------------------
-:Tupac 4 ever:-
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Originally posted by Xpedit0r:
takker.
men nå vil ikke servern adde seg en gang http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif

Vis hele sitatet...
og med det mener du!??! jeg skjønner ikke hva du mener!?

-sp3q
<FONT size="5">mIRC bruker vanligvis port 6667... men det skal jo gå fint med de andre portene også ??</FONT s>
Trådstarter
sp3q
mIRC var så fucka en stunda at det ikke skjedde noe når jeg adda servere en gang.
Men nå har det funka men jeg får fortsatt at jeg ikke er authoiriza til serveren.
btw the ruler: jeg bruker port 6667 og har også prøvd med 7000 7001 og 6666

------------------
-:Tupac 4 ever:-
▼ ... over en uke senere ... ▼
The ruler: Noen få IRC-servere bruker også port 8080..


------------------
.: CoDEmASTeR :.
Better than thou.
#cd-brenner er en rippe kanal.. join heller #trade.no & #psx.no hvis du er særiøs!!

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
-Freija Crecent, Final Fantasy IX
*** Resolved 146.72.248.98 to N248-98.vps.no

homelien har sikkert k-lina deg, hva veit jeg, hvorfor ikke bruke noen andre servere? homelien suger maxx.

du får garantert connecta til;

irc.efnet.pl
irc.solidstreaming.net
irc.du.se
irc.east.gblx.net
irc.mcs.net

prøv en av de, hvis ikke det heller funker, er hosten din sikkert vært brukt mye til spamming etc. og da fortjener du ikke å være på efnet i det hele tatt uanz ;p

.. sorath
Patient zero
iblis's Avatar
Originally posted by sorath:
homelien har sikkert k-lina deg, hva veit jeg, hvorfor ikke bruke noen andre servere? homelien suger maxx.
Vis hele sitatet...
sorath, my good friend.. endelig fått rota deg tilbake.. hehe http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif

jo, hvorfor suger homelien? trudde det var en av de bedre efnet serverene der ute jeg..
prove me wrong!

sign. iblis
homelien _var_ bra. nå som enitel.no har gått ned, mistet homelien all power. enitel hadde raske linjer til telia.se, som igjen har raske linjer til resten av efnet. (connect til homelien og kjør commandoen /links, så ser du hvordan hele efnet er linket). forøvrig vil kanskje dette ta en slutt når hybrid7 kommer, for da vil slitsomme folk med litt linje, la vær å DoS'e og gjøre livet surt for efnet-serverene. hybrid7 vil ikke tilatte dette, da selv vanlig oping må gjøres via irc-ops.
grunnen til at enitel dro ut pluggen på irc-serveren deres var at de stod i ferd med å miste 50(!) av de største kundene.
da skjønner man fort at irc er en lek. *dra ut kabel* ..

pr00ved u wrong now, my friend?

..sorath
Originally posted by Carlo:
#cd-brenner er en rippe kanal.. join heller #trade.no & #psx.no hvis du er særiøs!!
Vis hele sitatet...
#trade.no er det nesten ingen på, i tillegg trader de så og si bare PSX spill..



------------------
-Sharken

Westside till I die
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hm.. håper seriøst at det blir lagt ned hele dritten jeg... og får opp ett av disse prosjektene vi hører så mye om ..
til din informasjon; hybrid7 har faktisk kommet og er i bruk av mange irc-nettverk. (undernet dalnet hybnet(drevet av fiXers/UnderWorld) f.eks) men da efnet er det beste nettverket holder vi oss der for det. hybrid7 kommer til efnet s00n.

og internet relay chat er kommet for å bli. &lt;g&gt;

men det er selvsagt opp til deg om du vil ha noe med det å gjøre.


..sorath
nso skrev:
hm.. håper seriøst at det blir lagt ned hele dritten jeg... og får opp ett av disse prosjektene vi hører så mye om ..
Vis hele sitatet...
Hæ ?
Hva snakker du om ?

Xpedit0r skrev:
jeg sliter med irc og lurte på om noen kunne hjelpe meg, eller har hatt det samme problemet.
jeg får denne feilmeldingen:
*** Connecting to irc.homelien.no (6666)
-
-irc.homelien.no- *** Looking up your hostname...
-
-irc.homelien.no- *** Checking Ident
-
-irc.homelien.no- *** Couldn't look up your hostname
-
-irc.homelien.no- *** No Ident response
-
Closing Link: 146.72.248.98 (You are not authorized to use this server)
-
*** Disconnected
det er bare med EF nett. men uten ef nett er det jo liten vits med IRC da. har prøvd masse forskjellige servere og sånt også, og uninstallert og installert IRC igjen.
Det virka før
Vis hele sitatet...
Okies, nå kan det hende at jeg driter meg ut, men dette ser for meg ut som en svært vanlig feil: Du har ikke identid installert. Enten har du ikke enabla det selv på maskina di, eller så sitter du f.eks. på en skole der serveradminen ikke har enabla det på serveren. I så fall får dere enten søk om dispans (tror det er gjort med hosten til skolen min - i og med at den er brukt til datapartys) eller... må du vel bnc'e...

[This message has been edited by Defekt~ (edited 23-03-2001).]
Defekt; nei, du driter deg ikke helt ut, du har riktig angående ikke ident. men jeg tror ikke jeg ville lagd masse arbeid ved å kontakte server admin (i dette tilfellet øystein homelien & hans opere) og be om i-line på hosten sin. hvorfor ikke bruke noen andre servere?
det finnes utallige gode servere der ute isteden for å bruke homelien hele tiden..
i dette tilfellet skal han komme seg inn på servere som ikke krever ident installert. jeg kommer på 2 nå, de er; irc.hemmet.chalmers.se og irc.du.se .

det er sikkert flere. bare å prøve seg fram.

komplett og en alltid oppdatert liste over efnet's servere finner du forøvrig her på efnets egne hp; http://www.efnet.org/servers.html

.. sorath
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Mange som kjører på andre porter også dah..
twisted.dal.net kjører feks på 6660 - 7002
og en del dalnet serverene har 4000 åpen også. Feks paranoia og powertech

------------------
//Ond_Sofa//
Trådstarter
men jeg trenger hjelp til ef net jeg.
har dal net men det suger jo, ingen på noen kanaler som nff cdbrenner og masse sånt der.

------------------
-:Tupac 4 ever:-
Trådstarter
Originally posted by sorath:
***

homelien har sikkert k-lina deg, hva veit jeg, hvorfor ikke bruke noen andre servere? homelien suger maxx.

du får garantert connecta til;

irc.efnet.pl
irc.solidstreaming.net
irc.du.se
irc.east.gblx.net
irc.mcs.net

prøv en av de, hvis ikke det heller funker, er hosten din sikkert vært brukt mye til spamming etc. og da fortjener du ikke å være på efnet i det hele tatt uanz ;p

.. sorath
Vis hele sitatet...
dette kommer når jeg prøver de andre serverne:
*** Connecting to irc.solidstreaming.net (6667)
-
-irc.solidstreaming.net- *** Looking up your hostname...
-
-irc.solidstreaming.net- *** Checking Ident
-
-irc.solidstreaming.net- *** No Ident response
-
-irc.solidstreaming.net- *** Couldn't look up your hostname
-
-irc.solidstreaming.net- *** Banned: Install IDENTD for access. (2001/03/14 02.39)
-
Closing Link: Xpedit0r[heh.hah@255.255.255.255] (Banned)
-
*** Disconnected

og jeg har ikke spamma.

------------------
-:Tupac 4 ever:-

[This message has been edited by Xpedit0r (edited 24-03-2001).]
Ser du at det står Install IDENTD for access. inni der.. Så det sier seg jo egentlig selv, slik som godeste Defekt sa, du må sikkert installe IdentID

------------------
-Sharken

Westside till I die
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Originally posted by Xpedit0r:
har dal net men det suger jo, ingen på noen kanaler som nff cdbrenner og masse sånt der.
Vis hele sitatet...
Alt finnes om du leter, og DALnet er sjef. Det største IRC-nettverket også faktisk, om det skulle bry deg http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif


------------------
//Ond_Sofa//
som jeg har sagt ovenfor. du har ikke identd installert .. ergo prøv servere som ikke krever det.
f.eks irc.du.se irc.hemmet.chalmers.se.

.. sorath