Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1236
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har sterk angst, fikk en remeron for å sove på av ei venninne. Leser at det er antidepressiva. Har remeron en umiddelbar effekt? Også på angst?
Anonym bruker
"Uenig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei. Du føler deg hangover dagen derpå, og hvis det skal kvele angsten din må du gå på dem over tid. Men, ja - de hjelper deg til å sove!
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk dette for angst og søvnproblemer.. Hjalp ingenting for angsten, men jeg sovnet når jeg tok en tablett. Derimot sov jeg ikke veldig godt. Sov i rundt 20 timer og våknet opp som en zombie, stuptrøtt resten av dagen. Aldri igjen.
Man blir ikke direkte trøtt, men de fungerer med en sedativ bieffekt som gjør at hodet blir litt buzzy og blankt og tungt.(ikke rusa) Etter ca 1,5-2 timer får du vansker med å holde hodet og øynene oppe. Legg deg med en gang da, for hvis du tvinger deg til å sitte oppe kommer du forbi det sedative og søvndyssende stadiet.

Remeron er flott som innsovningsmedisin fordi den ikke er vanedannende som mye annet, og fungerer like bra. Men kan som de andre også gi en trøtt og sliten hangover. For de fleste går den over etter bruk over tid.

Den antidepressive og angstdempende effekten kan merkes etter 4-12 uker fast bruk, på de som har for lavt serotonin nivå i hjernen. Har man ikke det så vil ikke medisinen ha effekt på de områdene i hjernen.
Søvndyssende og beroligende, kan heller ikke kjenne metthet på de, så de jeg kjenner (meg inkludert) som har tatt det, gikk heftig opp i vekt.