Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 7155
Når jeg tenker meg om så har de vel oversikt over hvilke maskiner koblet opp til skolenettverket som laster opp og ned ditt og datt. Man må nemlig taste inn brukernavn og passord i nettleseren før man får tillgang til internett.. Riktig?

Uansett så bør de jo ha en viss oversikt og kontroll over hvor trafikken i nettverket deres går hen, og hva slags trafikk det er.
emphi: I dont know the exact system your school uses, so I honestly can't say. But if you need pass/username then the chances are that you are being watched. There are bypasses to this of course... But I can't come up with any at the moment. :P

-S.

PS. Excuse English. I am drunk, and writing Norwegian is difficult for a drunk brain. :P

PPS. Come on guys - we have a setting here. A program that needs to be tricked into sending screenshots of schoolwork while the user is doing something else. My suggestion is VMWare. Any other ideas?
løsning nr 1: (enkleste for noobs)
i dag har jeg fraktisk orka og sjekke hvordan det lanschool funker.
http://wiki.compsci.ca/index.php?title=LanSchool <- hvis du skal kjødde med andre :-)
den veldig enkle løsningen er og ta med laptop (som ikke lærnern veit om) få den på netverke, så start programert over.

løsning nr 2:
det virker som du fint kan installer vmware når lærner ikke er tilstede, siden eneste "beskytelsen" dem har er langt inn er "kanal" navn, og så lenge lanschool sender den ut broadcast pakker (alså ip 255.255.255.255) dem kan du veldig lett sniff med wireshark/ethereal osv...
gå bare på http://wiki.compsci.ca/index.php?title=LanSchool <- der ca midt på siden hvordan finne "kanal" navnet

løsning nr 3:
olsen banden måten er ut til og funke den og(ta skjermen til noen andre) :-) , først start wireshark/ethereal (filtrer så den kun tar alt som går på ip 255.255.255.255 så finn udp port nr. last ned og installer : NetworkActivAUTAPF
så i NetworkActivAUTAPF velger du inn(lytte port) 255.255.255.255 port(den fant du over med wireshark) og udp. så på ut til den ip'en som du vil "clone" . da vil læren få opp like mange som han/hun skal ha, husk pc navnet/login name blir ikke endrer når du gjør det her.

løsning nr 4:
hvis du vil ødlegge for lanschool så det bare ikke funker for lærern, finnes det flere måter, her noen.
1. loginn på switchen og sperr broadcast.
2. hvis wlan login på ap og slå på "isolate ap" alt vil funke som før med ikke lanschool
3. ta med en litten switch som støtter manament så du kan slå av broadcast, ogf sett det på linken som lærern har, eller din pc.
4. litt mer slem er og genere udp pakker, som du bytter navn inni dem(se wireshark) lærern vil da bli flooda skjermen med pc'er, som gjør det umulig og finne den som dere.

så ja det finnes mange måter og ta det problemet her på.
hva er det man snakker om her?
Sitat av battibatt
hva er det man snakker om her?
Vis hele sitatet...
Dersom du ikke kan lese er det vel ikke noe vits i å svare på spørsmålet ditt.
Hvordan ville programmet oppføre seg, hvis du begrenser tilgangen dens med NetLimiter eller brannmur? Kanskje skjermen bare ville fryst seg på lærerens pc? Da har du jo frie tøyler enn så lenge..
Sist endret av Handyman88; 16. januar 2008 kl. 16:46.
Handyman88: hadde du lest inn legget mitt så er det bare og firewall udp som går til 255.255.255.255 (og kjent som broadcast)
netlimit vil og funke.
Må alle elevene instalere dette på deres maskiner? Eller holder det at de er på skolens netverk?
Sitat av Keegkid
Må alle elevene instalere dette på deres maskiner? Eller holder det at de er på skolens netverk?
Vis hele sitatet...
dem må være på skole netverke OG ha programet installert OG skrivet inn et nr på kanal dem skal snakke på.
det programert funker ikke hjemme fra til skole, funker KUN hvis du er på samme switch(samme subnet)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Finnes det mange slike programmer, eller bare lanschool?
logmein.com , teamviewer osv..
Takk for svar. Hvordan finner jeg ut om jeg blir overvåka da?
normalt så er det veldig enkelt samme måten som du sjekker om det er noe trojaner ut og går.

hvis du mistenker at noen ser på deg , steng alle web siden ,utorrent,msn, osv. så du ikke har noe trafikk ut på inet. vent så i ca 180sek (2min)

gå på cmd og skriv:
netstat -n
kommer det opp andre ip'er som ikker er 127.0.0.1 , men andre ipe'r har du virus eller noen overvåker deg.

du kan og laste ned "HijackThis" for og ta vekk det meste av sånne rare programer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har fått installert det samme på skolePCene på og på min utleide skolelaptop. De kan vel ikke se noe når jeg ikke er tilkoblet det nettet? Kan informasjon lagres og sendes når det kobles opp til skolens nettverk? Har jeg fortsatt privatlivet mitt når jeg bruker PCen hjemme?
De installerte programmet uten å si ifra, så er litt pisst.
da gikk jeg i baret og startet pcen på skolen. Ding og jeg har blitt velkommen i lanschools verden
Sitat av Cutoff
da gikk jeg i baret og startet pcen på skolen. Ding og jeg har blitt velkommen i lanschools verden
Vis hele sitatet...
Ta å slett dritet med en gang! fikk du det bare ved å slå på pcn der å koble deg til nettet?!
Sitat av Cutoff
da gikk jeg i baret og startet pcen på skolen. Ding og jeg har blitt velkommen i lanschools verden
Vis hele sitatet...
Er det din egen pc?

tinnsoldat: Det hjelper ikke å slette driten veitdu, da vil lærern bli mistenksom. Hvorfor kommer du med sånne innlegg når hele tråden inneholder det, og jeg flere ganger har sagt at det ikke er noe tess?
Sist endret av bendiks; 6. mars 2008 kl. 21:50.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Sidhe
Som nevnt tidligere i tråden.. Kan du ikke legge inn en virtuell maskin (WMWare f eks?), installere LanTeacher der, og åpne opp ett-eller anna skole-relatert i den ruta?
Vis hele sitatet...
Genialt. Jeg anbefaler Microsoft Virtual PC. Hvis du har litt peiling tror jeg du skal kunne brokoble den slik at du får en virtuell nettverksadapter, slik at den oppfører seg som en hvilken som helst annen pc på nettet. Testet det nettopp.

Hvis du ikke når de andre pcene på nettet med en gang kan jeg guide riktig oppsett, men det er egentlig enkelt om man hvet hvoran det skal funke.

Så leter du opp LanSchoolTeacher i registeret(regedit.exe) og sletter den(KUN TA DEN UNDER MAPPEN RUN!) Gjør du feil her kan hele XP bli ødelagt. Så rebooter du og så... Done!

eller så sletter du teacher.exe og driter i feilmeldingen du får

fikk litt lyst på å prøve dette på mine virtuelle pcer for å lære meg det og kanskje kunne fake det. Kommer da tilbake når jeg vet hvordan det funker
Sist endret av hawken07; 15. august 2008 kl. 22:47.
Hmm, funker dette på linux?
virtuell pc på linux, eller lanschool installert på linux?

1: finnes mest sannsynlig, men jeg har ikke drevet med det, så jeg har ikke noe å referere til
2: nei

Sitat av audioxbox
Vis hele sitatet...
Hacker Dan har hacket lanschool, og brukte det for å få folka i lanschool til å fikse en alvorlig sikkerhetsleak, dette ble fikset i ver. 7.0
Sist endret av hawken07; 16. august 2008 kl. 12:34.
Max-Mekka: Beklager dette her, men.. Jeg tror du er komplett tosk, les hva jeg har å skrive.

IT-Avdelingen prøver å komme rundt dette, bare for å fikse det "sikkerhetshullet" etterpå, så det ikke er mulig for elevene å komme seg forbi dette, og hvis DU klarer å komme deg forbi det, og leverer alt på sølvfat til IT-folkene, kommer de bare til å sperre muligheten til å komme seg forbi dette.. Forstår du poenget? :P
tja, krever vell litt programmerings ferdigheter for å gjennomføre dette men (skal vell fungere?):

1) Start en sniffer (f.eks wireshark), med filter på porten LanSchool bruker.
2) surf på noe lovlig skolecrap i noen minutt.
3) stopp sniffern
4) Skriv ditt eget program som lytter på samme port som LanSchool, og sender ut en "loop" av koden som "viser" at du surfer på skolerelaterte ting.

Vil ikke alltid tilsvare det dere jobber med der og da kanskje, og ikke tror jeg noen her inne har ferdighetene her inne, but still... det finnes alltid en løsning
nå har jeg testet litt. ikke bare se hva du driver med, men tastaturlogging og internetthistorie blir også loggført

den logget også når jeg koblet ut nettet
Sist endret av hawken07; 16. august 2008 kl. 14:54.