Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2359
Hei, har laget en nettside for alle Urban Explorers som ønsker å dele bilder, video eller locations. Denne siden gjøre det enklere å dele locations med hverandre, siden jeg har tatt i bruk Google Maps.

Det kan fremdeles være noen bugs på siden så blir veldig glad hvis folk kan rapportere feil i denne tråden!

www.urbexworld.net
www.urbanexploration.no
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Spennende at du har laget en slik side, og hyggelig at du har teaser-filmen min under media, men det overasker meg dessverre ikke spesielt at det ikke har blitt noe jubel her i tråden eller stor aktivitet på siden.

Om du har fulgt med i UE-miljøet på nettet har mange av de aktive utforskerne sluttet å dele nøytaktig possisjoner på stedene, på åpne forum og nettsider (ikke bare i Norge). Bildene blir fortsatt lagt ut, og noen ganger med navn på stedet, men ikke nøytaktig plassering. Fordi når stedene ligger helt åpent og fritt tilgjenglig på internet med kart og beskrivelse, så er det mange som blir oppmerksome på stedene. Ikke bare explorere, men også folk som har uærlige hensikter. Folk som leter etter steder å sprute maling, ta møbler, knuse det som knuses kan, tilholdssted for uteliggere, og grunneier får lett nyss i at folk ferdes på stedene og setter opp vaktholdt, gittere, plater og i verste fall forskalker stedet med betong.

Men missforstå meg ikke! Deling er fint, men ikke helt åpent! Når jeg dro til Bergen for å bedrive UE for underkant av ett år siden var jeg veldig glad for å få tips til steder å utforske, blant annet flere av stedene som du har lagt ut på nettsiden din, men da tok jeg å sendte en PM til personer som hadde lagt ut bilder fra forlatte steder i Bergen og utforskere som bodde der, og fikk med det mange flotte steder å utforske. Så deling av plasser er en veldig fint ting, men åpent og fritt tilgjengelig for alle kan dessverre føre til mye negativt også. Det finnes det mange eksempler på, Lier mentalsykehus som kanksje det værste i Norge... som nå er tømt.

Noen steder føler jeg derimot at kan deles om man har en grunn for det. F.eks. når det er interessant å legge ved historien til stedet, at det er allmen kjent hvor stedet er eller steder som ikke kan få "skader" av alle mulige folk som besøker det. Og
Enig, vil ikke ta lang tid før stedene du har delt nå er totalt herpa eller avstengt av eiere..
Trådstarter
11 3
ok, skjønner hva dere mener...
Kan evt gjøre det sånn at delte plasser kun vises til godkjente brukere?
Sånn at de som ønsker å se stedene må verifisere seg, å vise at de er en "urban explorer" ved å vise bilder og steder de har vært på fks?
Har dere noen ideer?
Hadde gjort det ala det du beskriver..
Trådstarter
11 3
hva mener du?
Sist endret av hauskyboy; 20. august 2013 kl. 20:11.
Veldig bra sikkerhets ide du kom på der, helt enig med UEnorge, sett det opp slik med verifisering.
jeg vil gjærne oppføres som en Godkjent UE person, men siden alt av bilder på freak er fjærna siden facebook ikke likte hotlink'ing, så kan ihvertfall thoryllo (håper jeg) gå god for meg :P
Trådstarter
11 3
Den er god, jeg skal sette programmereren min i gang så fort som jeg har fått betalt han hehe :P
Enig med Thoryllo og UENorge, skal du ha en slik side bør den være lukket og bør kun brukes av folk som er verifiserte urban explorers. Det er veldig mange eksempler på hus som rives fordi folk har vært der og gjort hærverk og gjort stedet farlig for barn som bor i området. Da er det noen frustrerte fruer som står på sitt til stedet er revet eller totalt stengt av.
Jeg synes dette var en fin nettside med bra potensiale. Sikkerheten bør også tas vare på slik du tenker.
Helt enig i det som er sagt; flott om man kan dele på godene man finner, men det kan ikke være tilgjengelig for "alle" Et system med invites pleier å fungere bra... start med en "kjerne" og så kan de invitere folk som er "godkjent"
Trådstarter
11 3
bra og høre at folk liker siden, jeg driver å planlegger et slikt invite system nå og håper på at det skal være oppe iløpet av 1-2 uker
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er siden nede permanent eller bare midlertidig?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Forhåpentligvis får vi opp den nye nettsiden før jul! Lovet at den skulle være ferdig for lenge siden, men ble som normalt endel forsinkelser. Da blir det et lukket nettverk kun for inviterte, men blir selvfølgelig mulig å søke om medlemskap.