Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1836
Jeg(Tobasko) og ErikBokk har jobbet med denne i flere måneder, og har virkelig lagt sjela vår inn i arbeidet. EPen består av 5 låter, og har blitt gitt ut på det Amerikanske plateselskapet "Audiophile Live".

EPen kan du høre/laste ned her:
https://soundcloud.com/audiophileliv...h-slap-ep-free
Eller på vår soundcloud
Kommer på Spotify etterhvert!

Setter stor pris på deres meninger!
det låter fett!
Sykt bra EP!

LAG MER!
Sist endret av Snipart; 13. februar 2013 kl. 22:07.
Overgår alle mine forventninger. Utrolig bra!

Kan ikke si noe negativt om dette, bortsett fra at jeg vil ha mer !
Musiker
Trådstarter
Tusen takk! Kommer nok mer, hvertfall når vi får så hyggelige tilbakemeldinger
Fikk lyst å dra på klubb å danse med en gang

Meget bra!
Musiker
Trådstarter
Takk Obster! glad du liker
Ingen av sangene tar skikkelig av og jeg sitter litt med følelsen at jeg hører en lang intro og outro. Liker sounden og syns det overall er veldig bra men sitter likevel igjen med en litt kjip følelse.
Det hadde vært meget interessant med historien bak musikken deres Acie. Jeg tenker på hvordan dere startet, hvilke programmer/instrumenter dere benytter dere av, hvordan dere fikk kloa i plateselskapet (eller omvendt) og hvordan sammerbeidet går mellom deg og ErikBokk. Planer for fremtiden og slike ting. Det jeg hører er kvalitet langt over hobbyvirksomhet.
Musiker
Trådstarter
Obster: Vi startet å samarbeide med noen prosjekter for kanskje 1-1,5 år siden, vi gikk på samme videregående noen år tilbake og jeg så tilfeldigvis at han holdt på å lage musikk på PC-skjermen når jeg var innom klasserommet hans. Etter det har vi kun hatt kontakt på skype. Vi begge bruker FL10 som er et fantastisk DAW, og synther som Harmor, Massive, 3x osc og litt annet.

Plateselskapet sendte meg en mail å lurte på om jeg ville gjøre en remix for de eller om jeg hadde noe på gang, så da presenterte jeg EPen for de. Planer for fremtiden? Har egentlig ingen planer, jeg/vi lager bare musikk fordi vi brenner for det - så får vi se hva som skjer!

Beklager hvis det ble litt rotete!
Sist endret av Acie; 15. februar 2013 kl. 12:09.
Likte Domino og Lightbeam best.
Hadde ikke hatt noe problem med å spille dette på fest.
God produksjons på låtene, hører at dere har jobbet med lidenskap. Stå på, fortsett med dette!
Musiker
Trådstarter
Takk Vent! Hyggelig å høre
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dere må virkelig jobbe med build-uppene, de syns jeg hørtes temmelig halvveis-gjennomført ut. Droppene deres var også litt korte, hvis dere skal bli spilt på uteplasser så blir jo folk stort sett bare å stå og vente på at sangene skal starte, for så å danse i 20 sekunder og så vente mer.

Ellers var det teknisk sett veldig bra gjennomført. Lydkvalitet, miksing og mastering er konge. Trommer og synther og sånt høres bra ut, og melodisk er det bra. Kan fort bli kjent med det her, men jeg ville gjerne hatt bedre buildups og lengre drops.
Hørte dette for et par dager sia! Bent/Oqtune (du vet vel hvem jeg mener?) sendte meg deg, og jeg digga! Minner meg veldig om Pixl! Kul EP! Fortsett med det her!
Musiker
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Dere må virkelig jobbe med build-uppene, de syns jeg hørtes temmelig halvveis-gjennomført ut. Droppene deres var også litt korte, hvis dere skal bli spilt på uteplasser så blir jo folk stort sett bare å stå og vente på at sangene skal starte, for så å danse i 20 sekunder og så vente mer.

Ellers var det teknisk sett veldig bra gjennomført. Lydkvalitet, miksing og mastering er konge. Trommer og synther og sånt høres bra ut, og melodisk er det bra. Kan fort bli kjent med det her, men jeg ville gjerne hatt bedre buildups og lengre drops.
Vis hele sitatet...
Takk for feedback! Er forsåvidt enig, men har valgt å gå for mer melodiske buildups siden EPen kanskje ikke er så passende på dansegulvet (for noen)

Anarkorken: Takker! Morro at du kjenner Bent, feedback kongen hehe.
Veldig bra, men som mange andre her så mener jeg introen er for lang. Den første tar av bra etter 2 min, og da blir det ganske så solid. Så stopper den neste helt og blir nesten bare outro. Skjønner at dette ikke er helt laget for dansegulvet, men ville gjerne hørt det som tar av litt lengre
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Acie Vis innlegg
Takk for feedback! Er forsåvidt enig, men har valgt å gå for mer melodiske buildups siden EPen kanskje ikke er så passende på dansegulvet (for noen)
Vis hele sitatet...
Hvorfor har dere laget typiske DJ versjoner da? Med en enkel intro med cirka kun drums? Den eneste grunnen til at man har det er jo for at DJ'er enklere skal kunne mikse inn låtene.

Ihvertfall på den ene låten har dere gjort det.
Musiker
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor har dere laget typiske DJ versjoner da? Med en enkel intro med cirka kun drums? Den eneste grunnen til at man har det er jo for at DJ'er enklere skal kunne mikse inn låtene.

Ihvertfall på den ene låten har dere gjort det.
Vis hele sitatet...
Vi lager det vi føler for, så får DJ'ene velge om de vil spille det eller ikke
Altså, har ikke noe særlig formål med sangene. Vi lager det rett og slett slik vi føler er riktig for oss.
Sist endret av Acie; 15. februar 2013 kl. 23:23.
Dette var jævlig snasent, herlig!
Fan ass. Det er sånt som dette som fører til at jeg plutsli hører på industri-dubstep. Eller, det er vel mest det melodiøse som fenger meg, men mye bra her. Mangler 2C-E lokalt, kildekoden på SC var ikke grei. Hvor donerer jeg $ mot musikk?

Fant ut av det. Men donerer gjerne et par penninger uansett, sålenge man slipper å involvere paypal.. (http://sounddrain.com/)
Sitat av Acie Vis innlegg
Anarkorken: Takker! Morro at du kjenner Bent, feedback kongen hehe.
Vis hele sitatet...
haha, vørd! Men det er jo berre bræ!
Musiker
Trådstarter
Takk for gode tilbakemeldinger!

Pidget: Har egentlig aldri tatt betalt for musikken, men tror Bokk skal slippe 2c-e EPen gratis med mulighet for donasjon! Når vet jeg ikke helt, men vet at han er nesten ferdig hvertfall. Hyggelig at du ønsker å betale for musikken da, det setter vi pris på!
Koste meg med jack og cola(litt for meget) og en liten dj-sesh i kveld, og endte opp med dette:
http://www54.zippyshare.com/v/67842449/file.html
Ikke spør hvorfor og hvordan jeg endte opp med å spille taio cruz og låta deres mer eller mindre samtidig, men her er iallefall en fjortismashup.
Og ja, jeg har drukket for mye, og kommer til å kose meg med en hangover imorgen i ekte taio cruz stil.
Sist endret av Peder_; 22. februar 2013 kl. 03:04.
Musiker
Trådstarter
Sitat av Peder_ Vis innlegg
Koste meg med jack og cola(litt for meget) og en liten dj-sesh i kveld, og endte opp med dette:
http://www54.zippyshare.com/v/67842449/file.html
Ikke spør hvorfor og hvordan jeg endte opp med å spille taio cruz og låta deres mer eller mindre samtidig, men her er iallefall en fjortismashup.
Og ja, jeg har drukket for mye, og kommer til å kose meg med en hangover imorgen i ekte taio cruz stil.
Vis hele sitatet...
Haha, kult Vokalen tok litt mye plass i droppet men ellers passet det greit!
Gode greier!