Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2538
Hei. Har nå lyst på en ny hobby. Da kom fotografering inn i bildet. Jeg har ikke ett kamera. Så da tenke jeg og spøre her om hva jeg burde kjøpe. Så bilig som mulig og for en nybegynner

Har en venn som selger sitt for 1500,-kr http://www.prisjakt.no/product.php?p=314314 med veske lader og 4gig minne brikke

Han vill da ha 1500kr for dette.

Tenker dette er en god deal. Men hva syntes dere? takker for all hjelp og forsklag!
Kamerahus: 7/10
Batteri: 6/10
Skjerm og søker: 6/10
Funksjoner: 6/10
Autofokus: 7/10
Hurtighet: 7/10
Betjening/brukervennlighet: 8/10
Bildekvalitet: 7/10

- Akam.no

Go for it.
Sist endret av Saint123; 12. februar 2012 kl. 15:07.
Tror det er en ganske god deal.

Og bruk heller pengene på objektiver, for de kan du bruke uavhengig av kamera. 100D er veldig greit å begynne med, og lære seg.

Sjekk gjerne bloggen min, driver fotoblogg
starta med det kameraet selv, og kom for å si det mildt jævlig langt med det og kit linsa.
Helt kurrant for en nybegynner

jeg hadde gått for det, solgte mitt 1000D til dama for 2500kr
Joda, den er fin den Det er jo egentlig ikke selve huset som er viktig, men hvilket objektiv du velger å bruke.

Men det er et veldig fint kamera for en nybegynner, den er også liten og lett, så du kan ta det med deg over alt
Iluwu's Avatar
Trådstarter
Takker for alle svar !

Missjones: Sett på bildene de var kjempe fine!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hadde min canon 550d i 1 år.. og tok 130 tusen bilder... før speil opphenget røyk..
kjøper du brukt .. sjekk eksponeringer...
Sitat av hansapils Vis innlegg
Jeg hadde min canon 550d i 1 år.. og tok 130 tusen bilder... før speil opphenget røyk..
kjøper du brukt .. sjekk eksponeringer...
Vis hele sitatet...
130 k bilder på en 550d er ikke så ille med tanke på at den er brukt

jeg ville heller anbefale at du skaffer deg e 500/550/600d så du kan utvide hobbyen litt vidre før du trenger å kjøpe deg nytt kamerahus. du burde også senere investere i optikk til kameraet ^^
Sitat av hansapils Vis innlegg
Jeg hadde min canon 550d i 1 år.. og tok 130 tusen bilder... før speil opphenget røyk..
kjøper du brukt .. sjekk eksponeringer...
Vis hele sitatet...
Mtp. på at kameraet er konstruert for 100k eksponeringer så synes jeg du har kommet godt ut av det....
Så blir ikke det dekka av garantien/reklamasjonsretten? Man har jo 5 år liksom, er jo ment for å vare så lenge
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Mtp. på at kameraet er konstruert for 100k eksponeringer så synes jeg du har kommet godt ut av det....
Vis hele sitatet...
ja men jeg kjøpte kameraet mitt nytt..
poenget var at han ikke burde kjøpe et kamera som har tatt for.eks.. 80 tusen eller noe.. sjekk antall eksponeringer og hvor mye det eventuelle kamera skal klare å ta ..
Sitat av Srbija Vis innlegg
Så blir ikke det dekka av garantien/reklamasjonsretten? Man har jo 5 år liksom, er jo ment for å vare så lenge
Vis hele sitatet...
Garantien gjelder normal bruk. 130k eksponeringer på et år, 356 eksponeringer hver dag, vil nok de færreste si er normal bruk i løpet av 1 år.
Sist endret av NijO; 23. februar 2012 kl. 23:29.
Ville ikke gått for ett i tusenserien. Har hørt at de ikke er like bra som de i hundreserien, som er hakket dyrere. At 500D osv har flere funksjoner og er generelt bedre.
1000D er et godt startkamera though, men ville gått litt dyrere. Du får sikkert 500D/550D eller lavere i serien en del billigere nå siden det er 600D de selger for tiden. Har selv et 500D med standard kit. Det er jo fortsatt objektivet som teller mest, men så må man jo ha et godt hus også. Tror det ville vært smartere å gå for ett litt dyrere hus, dersom du skulle bli veldig hekta, som du garantert blir. Om du har et godt hus blir det lettere for deg å få oppgradert, med nye objektiv osv.

Synes uansett du burde kjøre på, siden du fikk det ganske billig
Sist endret av Batteripakke; 23. februar 2012 kl. 23:37.
Sitat av Batteripakke Vis innlegg
Ville ikke gått for ett i tusenserien.


Synes uansett du burde kjøre på, siden du fikk det ganske billig
Vis hele sitatet...
Hæ?
1000D er et dritbra begynnerkamera, og det er så og si til halv pris.
Så ja, enig i at h*n burde gå for det, men ikke enig i at man burde spare til ett i hundreserien. Kanskje om du har drevet med foto en stund, men om det er et førstegangskamera merker man så og si ingen forskjell med mindre man skal ta konsertbilder. 1000D har ganske lav maxISOverdi, det er det eneste jeg ikke liker med det.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hæ?
1000D er et dritbra begynnerkamera, og det er så og si til halv pris.
Så ja, enig i at h*n burde gå for det, men ikke enig i at man burde spare til ett i hundreserien. Kanskje om du har drevet med foto en stund, men om det er et førstegangskamera merker man så og si ingen forskjell med mindre man skal ta konsertbilder. 1000D har ganske lav maxISOverdi, det er det eneste jeg ikke liker med det.
Vis hele sitatet...
Selv om han kanskje er nybegynner, tror jeg han vil tjene mer på å spare til ett i hundreserien. Kanskje ikke nå, men senere. Tanken var at han skulle slippe å kjøpe et nytt hus etterhvert om han blir hekta og går til innkjøp av dyrere objektiver osv. Men dette blir neppe et dårlig valg heller, men det er jo så klart opp til TS.
Sitat av Batteripakke Vis innlegg
Selv om han kanskje er nybegynner, tror jeg han vil tjene mer på å spare til ett i hundreserien. Kanskje ikke nå, men senere. Tanken var at han skulle slippe å kjøpe et nytt hus etterhvert om han blir hekta og går til innkjøp av dyrere objektiver osv. Men dette blir neppe et dårlig valg heller, men det er jo så klart opp til TS.
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt bilder i 5 år, og bruker fremdeles mitt 1000D.
Jeg trenger ikke bedre bildekvalitet enn det kan gi med mindre jeg skal lage et billboardbilde.
Vil heller ha fler objektiver.
Iluwu's Avatar
Trådstarter
Vill bare oppklare noen småting. Jeg kjøpte kamra. Fikk det for 1300kr. Dette er i veldig god tilstand. Etter hva jeg kan om kamra :P. Kamra hadde tatt 3000 bilder da jeg kjøpte det.¨

Batteri tiden er FANTASTISK har ladet det 1 gang og har tatt rundt 400bilder, Har ikke mistet 1 strek enda.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Vill bare oppklare noen småting. Jeg kjøpte kamra. Fikk det for 1300kr. Dette er i veldig god tilstand. Etter hva jeg kan om kamra :P. Kamra hadde tatt 3000 bilder da jeg kjøpte det.¨

Batteri tiden er FANTASTISK har ladet det 1 gang og har tatt rundt 400bilder, Har ikke mistet 1 strek enda.
Vis hele sitatet...
Batterier på speilreflekser idag er ganske imponerende, har hatt kameraet mitt i mange år, kan ikke huske sist gang jeg ladet det.

Du må poste noen bilder du har tatt! Jeg blir stadit imponert over kvaliteten på bildene til Canon 1000D og Nikon d40 og d50. Med tanke på at de tar så bra bilder til en så lav pris, syntes jeg det er bullshit å kjøpe et kamera til 6000 første gang man skal kjøpe kamera.
Iluwu's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Batterier på speilreflekser idag er ganske imponerende, har hatt kameraet mitt i mange år, kan ikke huske sist gang jeg ladet det.

Du må poste noen bilder du har tatt! Jeg blir stadit imponert over kvaliteten på bildene til Canon 1000D og Nikon d40 og d50. Med tanke på at de tar så bra bilder til en så lav pris, syntes jeg det er bullshit å kjøpe et kamera til 6000 første gang man skal kjøpe kamera.
Vis hele sitatet...
Skulle ha gjort det. Men bildene er på 13mb. Og sidene jeg har prøvd og bruke lar meg bare uploade bilder med 5mb

Så vis du kan linke til en side som lar meg legge ut større bilder. Så skal jeg legge ut de bildene jeg har tatt, som ser best ut
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Skulle ha gjort det. Men bildene er på 13mb. Og sidene jeg har prøvd og bruke lar meg bare uploade bilder med 5mb

Så vis du kan linke til en side som lar meg legge ut større bilder. Så skal jeg legge ut de bildene jeg har tatt, som ser best ut
Vis hele sitatet...
Du kan heller adde bildene på Deviantart og poste image location her.
Bilde ditt blir uansett auto resized om du uploader et bilde som smører seg utover alle breddegrader her
Iluwu's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Du kan heller adde bildene på Deviantart og poste image location her.
Bilde ditt blir uansett auto resized om du uploader et bilde som smører seg utover alle breddegrader her
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/view/1115955 Katte bilde.
http://bildr.no/view/1115969 Det faktum at såpa og vasken ikke var ren ødela dette bilde litt :/