Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1214
Nå har jeg endelig bestemt meg får og kjøpe en mp3 spiller etter jul. Det blir en Zen micro.
Har jeg da hørt at de earphones'en som følger med zen'an ikke så bra.
Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe nye.

Er det noen som har noen gode anbefaliger av earplugs?

Tenkte ei stund på JVC HP-F220 Stereo Gummy Earphones. De stod i stil med fargen, men de var vist ikke så god på lyd.
Sist endret av ||viper||; 1. desember 2004 kl. 11:24.
kjøp deg, koss porta pro. De er det god lyd i å meget behagelige å bruke.
jupp, god lyd og behagli og bruke er de, men de ser litt rar ut, hehe..
jeoo har hørt at de skal være bra og god å ha på, men ser litt rar ut indeed og jeg tenkte mer på earplugs..
Sist endret av ||viper||; 1. desember 2004 kl. 11:41.
har porta pro selv, men bruker de ikke på mp3 spilleren min... bruker de som fulgte med MSi Mega player 256MB saekn, som jeg kjøpte på komplett, lang ledning slitesterk og anonyme earplugs på en måte, ikke verdens beste lyd men, sitter godt gjør de også..

MEN vet ikke om de er og få kjøpt i butikken ..

Post 200
Shure Shure Shure Shure.. beste du finner uansett.. SUPER sweet lyd.. hvorfor anbefaller folk koss hele tiden og aldri never shure? Shure er overlegent mye bedre.. E2 vist du har lite penger, E5 vist du har mye, eller E3 om du har mitt imellom (Koss kan suge tissen min)

[edit]
http://www.shure.com/psm/earphones/default.asp
[/edit]

Scha
Jeg trenger også nye "plugger"

Har titta litt på disse.
Er di så bra som du sier Scha ?

Noen som har noen andre erfaringer. Eller noen andre å annbefale ? Helst plugger.
De eneste plugger er gode for er å grave ut ørevoks.

Koss er behaglige og ha på samtidig som de har en god lyd.
Har hatt mine prota-pro i 6år nå og har aldri hatt noen problemer med de.
Funker funke fint det, lettest å gjemme vekk fra lærere i timen. Ikke alle som liker at du vaser runt med et stort Koss UR30 Headsett
Noen som har erfaringer med ørepluggene fra koss?
Blant andre denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123338&cks=SER

De andre produktene dems har jo klasse, men holder ørepluggene samme kvalitet?

(Skjønner ikke at det ikke har blitt funnet opp bedre ord enn øreklokker, hodetelefoner og øreplugger det høres jo bare dumt ut, min mening, lurer alltid på hva jeg skal si)
Du kan jo lese produktanmeldelsene nederst på siden.
Opprinnelig postet av Snerk
Skjønner ikke at det ikke har blitt funnet opp bedre ord enn øreklokker, hodetelefoner og øreplugger det høres jo bare dumt ut, min mening, lurer alltid på hva jeg skal si.
Vis hele sitatet...
Jeg sier alltid hørlurer. Det er egentlig svensk, men gir en treffende beskrivelse på norsk også, føler jeg.

edit: måtte bare rette litt vB-kode
Sist endret av Gilgamesj; 1. desember 2004 kl. 14:17.
Opprinnelig postet av Effect
Funker funke fint det, lettest å gjemme vekk fra lærere i timen. Ikke alle som liker at du vaser runt med et stort Koss UR30 Headsett
Vis hele sitatet...
Enig. Plugger har alltid funka for meg!
Du kan ikke feks stå på snowboard med et stort headsett.
Ikke løpe eller andre aktiviteter.
Sist endret av klovnen_; 1. desember 2004 kl. 14:52.
Jeg har hatt et sett Etymotic ER-4P og disse var suveren i lydkvalitet! Har ikke prøvd Shure sine, men disse er nok sikkert like bra om ikke bedre. Vil anbefale alle som ønsker god lyd fra sine mp3-spillere o.l. å kjøpe disse ørepluggene du putter inn i ørene, og utvider seg slik at du får en perfekt isolasjon. Helt utrolig bassgjengivelse og nydelg mellomtone/diskant til å være så små. (slår alt av headset opp til samme prisklasse)

http://www.etymotic.com/ephp/er4.asp

eller

http://www.shure.com/earphones/eseries_e2c.asp f.eks

Med mindre du har planer om headsetforsterker, kjøp deg et sett med relativt lav impedans, ca 16 ohm. Da får du mest ut av mp3-spilleren din som sikkert ikke har mer enn 5mW output.

F.eks når du sitter på fly eller buss osv er det så å si bare musikken du hører. Disse isolerer vanligvis opp mot 30 dB.

NB: MÅ IKKE SAMMENLIKNES MED DE DU LEGGER I ØRENE, F.EKS DE PLUGGENE SOM FØLGER MED STORT SETT ALT AV BÆRBAR LYD.
Koss "The Plug" er veldig gunstige ørepropper, med bra og solid lyd. Det eneste minuset er at du må forme de etter øret, og de kan være litt for små for noens ører.
The plug er ganske god. Brukte den daglig til bussbruk i ca. 2 år --
Selv foretrekker jeg Sony MDR-EX71 (pris ca. 300-400 kr).

edit: Om du kjøper "The plug" anbefaler jeg deg å finne et annet alternativ til putene som følger med. Ljudia har noen fine latex-/gummi-tupper som er ganske grei.