Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1266
Er helium gass farlig å innhalere ?
hvor kunne jeg fått fati det ?
Tror ikke det er spesielt farlig, du kan jo alltids prøve google for skadevirkninger. Har prøvd det selv, og det gikk bra med meg ihvertfall. Ikke noen bivirkninger utover lys stemme i en kort stund.

Vet ikke med norge, men det finnes ihvertfall på froogle.
Har hørt om en som har dødd etter han innhalerte for mye helium på 17.mai, så helt ufarlig er det nok ikke. Mengde er nok også her et stikkord.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Bare du sørger for å få luft, så er det ikke noe problem.

Edit: Det finnes heliumgasser som vil kvele deg. Men ikke den du finner i ballonger.
Sist endret av Kakcoo; 28. november 2004 kl. 14:30.
Det er forskjell på ren, industiell helium, og den man kjøper for å bruke i ballonger. Dersom man innhalerer ren helium vil man sannsynligvis besvime, men heliumen som er i ballonger er ikke helt ren, så den er ikke så farlig å innhalere. Det er imidlertid ikke å anbefale uansett.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er forskjell på industriell helium og det du finner på balonger..
hadde man åpna ventilen på en flaske industri helium og tatt et drag tror jeg ikke du hadde holdt deg på føttene lenge.. (Kilde: Discovery, dokumentar om helium luftskip)

Edit: hehe, så ikke posten over.. my bad
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Har selv besvimt et par ganger etter noen møter med hr. Helium =)
Helium fortrenger oksygenet så det å puste inn helium blir det samme som å puste inn hvilken som helst annen gass med den egenskapen. Man kan faktisk dø og det går ikke lang tid mellom hver gang man kan lese om en eller annen fjorts som har dødd av å sniffe lightergass eller formfett osv. Men som sagt; hvis du tar litt pauser av og til og sørger for at kroppen igjen får nok oksygen så går det nok greit.