Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1685
Jeg har de siste dagene sett to himmel legemer som virker til og være tydeligere en normalt, der jeg heller aldri har lagt merke til dem før er de svært distinkt og gjenkjennelig. Mine amatørobservasjoner er at de blir tydelig på himmelen fra i 5-6 tiden på kvelden, ganske langt nord i Norge, om man snur seg sørvest og forflytter seg nordvest. Jeg har lest at mars passerer nermere en vanlig, så for alt jeg vet er at det kan være den. Stjernenen kan beskrives som to stjerner som står loddrett på himmelen, der den øverste er veldig veldig tydelig kontra resten av stjernhimmelen, nordstjerna kanskje?
last ned google skymap om du har android eller iphone, så kan du peke telefonen din i stjernenes retning og få navnet
Er det mot vest-sørvest er det nok jupiter og venus du ser den minste er jupiter og største venus.
Sitat av mroj Vis innlegg
Er det mot vest-sørvest er det nok jupiter og venus du ser den minste er jupiter og største venus.
Vis hele sitatet...
Helt sikkert rett, takk for svar
Sitat av Themosthigh Vis innlegg
Helt sikkert rett, takk for svar
Vis hele sitatet...
Ja det er Venus og jupiter, for et nydelig nydelig skue dem er for tiden<3
Står mer om dette i Knut Jørgen Røed Ødegaards blogg her. Og ja, man får vondere i nakken nå for tiden pga. dette.
Sist endret av Viva la Opium; 20. mars 2012 kl. 06:52.