Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2353
(Jeg spør egentlig bare fordi jeg får noia)

Røyker en joint på balkongen min sammen med typen hver kveld, og det har gått helt fint til nå men er alltid litt redd for å få «kjeft» (lol, selv om jeg er voksen) eller få klage av nabo/leder i borettslaget. Vi bor i lav 2 etg, egentlig på bakkenivå men med en hekk foran som skjuler litt. Vi røyker hovedsakelig brunt så føler det ikke lukter noe særlig, men er redd for å bli blind for det selv. Er en erfaren røyker, men blir alltid stressa over å bli «ferska»

Synes dere det er innafor, eller bør vi gjøre det i en park eller noe?
Har du noen over deg? Da går det ofte rett inn hvis de lufter. Jeg fikk kjeft som det sang en gang lol. "røyk den hasjen en annen plass da!" har aldri røyka med noen ovenfor meg siden hehe.

Men ellers føler jeg det er innafor. Ta så lite Sigg i som mulig så slipper man å sitte så lenge.
Trådstarter
7 2
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Har du noen over deg? Da går det ofte rett inn hvis de lufter. Jeg fikk kjeft som det sang en gang lol. "røyk den hasjen en annen plass da!" har aldri røyka med noen ovenfor meg siden hehe.

Men ellers føler jeg det er innafor. Ta så lite Sigg i som mulig så slipper man å sitte så lenge.
Vis hele sitatet...
Jepp, folk over, under og på begge sider.. men jeg sjekker alltid om de på sidene og under har vinduet/døra lukka før jeg våger. Har til og med fått typen til å røyke mens jeg sitter inne ved vinduet for å kjenne om det lukter eller ikke og det kom ingen lukt. Tar alle mulige forhåndssjekker for å slippe noia ass… hahah. De som bor over oss er unge, har møtt de en gang, så føler det hjelper litt men man vet jo liksom aldri
Sist endret av kompis123; 6. mars 2024 kl. 19:05.
hvorfor ikke ta i bruk kjøkkenvifta over komfyrovnen, stå under den å trekke, alle leiligheter bruker samme avtrekksystem, hvem skal si hvilken om noen lukt kommer fra hvem eller hvor?
Å om dere vil gjøre det ifriluft, da blir jo park feks flotters
Sist endret av Eyeamare; 6. mars 2024 kl. 19:11.
Trådstarter
7 2
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
hvorfor ikke ta i bruk kjøkkenvifta over komfyrovnen, stå under den å trekke, alle leiligheter bruker samme avtrekksystem, hvem skal si hvilken om noen lukt kommer fra hvem eller hvor?
Å om dere vil gjøre det ifriluft, da blir jo park feks flotters
Vis hele sitatet...
Har tenkt på vifta! Men er redd for at det setter igjen en viss lukt i leiligheten da?
nei absolutt ikke, stå under å sørg for at røyken trekkes ut så er du imål
Bruning er ikke inærheten så ille som weedlukt
Sist endret av Eyeamare; 6. mars 2024 kl. 19:14.
Trådstarter
7 2
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
nei absolutt ikke, stå under å sørg for at røyken trekkes ut så er du imål
Bruning er ikke inærheten så ille som weedlukt
Vis hele sitatet...
Takk! Skal vurderes
Kjøkkenvifta er best ja. Bare hold jointen under og blås oppi. Luft 10 min etterpå å du kan chille i trygghet.

At du ikke lukta noe i den vinduskarmen betyr lite da du røyker selv. Svigermor hadde sikkert merka det hehe.
Lukter det sikkert 10-20 vinduer bort i hver retning om de har vinduet åpen.
Det kan derimot være vanskelig for dem å vite hvor lukten sansynligvis kommer fra med mindre dere sitter ute å snakker samtidig.
Hadde det vært cannabis ville muligens nabo blokkene lukte det også, alt etter hvor langt unna dem er.
Pot kan med riktig vindrettning kunne luktes 200meter + er min erfaring.
Kjøkkenvifte kan fungere med brunt om det også er lukkede dører, men går det inn i felles ventilasjonssystemer kan det gå inn til naboer. Er det pot tror jeg ikke kjøkkenvifte gjør så mye. Selv hatt kompiser som har brukt kjøkkenvifte og trodd de var smart. Bodde i 4. Etasje, men lukta ned til gangen i 1. Etasje.

De som pleier å røyke ofte blir veldig blind på hvor mye det faktisk lukter.

At folk sier ifra til deg med konkret klage på cannbis er lite sannsynlig. Da er det mange premisser som må være på plass.

1. De må lukte det
2. Må vite hva de lukter.
3. Være villig til å innrømme at de vet det ovenfor noen andre
4. Være 100% sikker på kilden.
5. Må plaget nok av det til at dem sier ifra.

Punkt 5. Blir mer og mer relevant etterhvert som det blir varmere ute og flere har opp vinduer.
Trådstarter
7 2
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Lukter det sikkert 10-20 vinduer bort i hver retning om de har vinduet åpen.
Det kan derimot være vanskelig for dem å vite hvor lukten sansynligvis kommer fra med mindre dere sitter ute å snakker samtidig.
Hadde det vært cannabis ville muligens nabo blokkene lukte det også, alt etter hvor langt unna dem er.
Pot kan med riktig vindrettning kunne luktes 200meter + er min erfaring.
Kjøkkenvifte kan fungere med brunt om det også er lukkede dører, men går det inn i felles ventilasjonssystemer kan det gå inn til naboer. Er det pot tror jeg ikke kjøkkenvifte gjør så mye. Selv hatt kompiser som har brukt kjøkkenvifte og trodd de var smart. Bodde i 4. Etasje, men lukta ned til gangen i 1. Etasje.

De som pleier å røyke ofte blir veldig blind på hvor mye det faktisk lukter.

At folk sier ifra til deg med konkret klage på cannbis er lite sannsynlig. Da er det mange premisser som må være på plass.

1. De må lukte det
2. Må vite hva de lukter.
3. Være villig til å innrømme at de vet det ovenfor noen andre
4. Være 100% sikker på kilden.
5. Må plaget nok av det til at dem sier ifra.

Punkt 5. Blir mer og mer relevant etterhvert som det blir varmere ute og flere har opp vinduer.
Vis hele sitatet...
Shit, det er såpass ja! Vi snakker aldri, bare røyker halve hver og går inn igjen. Siden jeg er så skamfull og stressa for det prøver jeg jo å være så diskret og ydmyk som mulig. Har også gått en tur enkelte dager for å switche det opp. Er akkurat det du nevner om kjøkkenvifta jeg er redd for, har også hørt fra folk som har dritt seg ut på det, så det er nesten ikke en risk jeg er villig til å ta..

Du har nok helt rett i at det er liten sannsynlighet for at noen skal si ifra. Det sier alle jeg kjenner som jeg har snakket om det med også nå som det har vært vinter så har de aller fleste hatt vinduene lukket så det har vært mer safe i mine øyne, men som du sier begynner folk å ha både dører og vinduer åpne nå som kan bli et problem. Men igjen - tenker på at vi bor i Oslo, jeg har selv gått til butikken i 12 tiden på dagen og det lukter skikkelig weed fra parken rett ved oss, så vi er ikke de eneste. Og så tenker jeg at folk som bor her kanskje er vant til det? forsøker å få et litt mer nyansert syn på noiaen min
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Lik all narkotikavirksomhet er det best med dedikerte rom, kull filtre, varmeforskjeller, fukt og andre mer eller mindre effektive triks kan redusere.

Vokt eder særlig for barnerom og åpne vinduer. Da er reaksjoner raske og mindre betont av ellers smarte funksjoner som de som godeste dr perception tegner opp.

Til en viss grad drukner man i mengden Oslo, men som i alle andre aspekter av livet, er det risikabelt å bli for komfortabel.

Tenker alltid på sånt når jeg er mindre tettsteder, provinsen og bøgda' i Norge. Da er det ikke like fjongt og lurt å være storkar fra Oslo med høy jonerføring.

Gjemme seg bak en søppelkasse 2020 på lærer konferansen/julebord.. på huk
Sist endret av meaculpaUIO; 6. mars 2024 kl. 20:29.
Trådstarter
7 2
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Lik all narkotikavirksomhet er det best med dedikerte rom, kull filtre, varmeforskjeller, fukt og andre mer eller mindre effektive triks kan redusere.

Vokt eder særlig for barnerom og åpne vinduer. Da er reaksjoner raske og mindre betont av ellers smarte funksjoner som de som godeste dr perception tegner opp.

Til en viss grad drukner man i mengden Oslo, men som i alle andre aspekter av livet, er det risikabelt å bli for komfortabel.

Tenker alltid på sånt når jeg er mindre tettsteder, provinsen og bøgda' i Norge. Da er det ikke like fjongt og lurt å være storkar fra Oslo med høy jonerføring.

Gjemme seg bak en søppelkasse 2020 på lærer konferansen/julebord.. på huk
Vis hele sitatet...

Når du sier kullfilter - mener du i vifta eller i jointen? Fordi vi bruker Actitube sine kullfiltere, og kan hende det er placebo men føler at det lukter veldig lite når vi bruker dem.
Du kan sjekke ut sploofs også
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De burde hjelpe. Og det er ikke et lett marked å navigere tyngre enheter. Jeg har aldri møtt noen som fysisk har en løsning der de kan røyke på et rom, aktivere en vifte/maskin og så oppleve alt av lukt forsvunnet

Kjøpte en PuroAir til 2 løk på Amazon for å dempe lukt inne, men det stinker ennå. Hvis noen faktisk lagde billige, gode enheter for hjemme røykere tror jeg det hadde blitt god forretning ganske fort.
Sist endret av meaculpaUIO; 6. mars 2024 kl. 20:40.
Lage edibles..?
En runde hvor man lager opp plenty og det lukter litt og så kan man lukt -
Og noia fritt bruke de i lang tid fremover.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Tar for lang tid vettu
Trådstarter
7 2
Edibles er litt hit or miss for meg. Synes det er lettere å regulere highen med en joint, pluss jeg koser meg med den ❤️
Brunt rent i pipe gir svært lite lukt om det gjøres på rett måte. Ta veldig lite om gangen, kopp brønnen med lighter eller lignende slik det ikke kommer resterøyk ut fra den. Helst ta så lite at du kan ta alt på et trekk og «ghoste» hittet. Så kan du puste ut i en sploof, eller bare under kjøkkenvifta. Brunt rent kan være harskt, men med små mengder er det en vanesak.

Så er det heller å spare jointen til du virkelig kan kose deg med den, ingen grunn til å stresse/noie. Det dreper jo halve moroa.
På høst/vinter er det fritt fram for å røyke på balkongen, spesielt i Oslo. Om det er lov å røyke sigg på balkongen så kan man røyke kif også. Personlig så røyker jeg grønt som stinker som faen på balkongen, men har en nabo som selger og røyker inne, to stykk under meg som røyker kif og sigg, så bor jeg øverst og tar meg friheten til å røyke på balkongen. Sjekker alltid at vinduene til de nærmeste er lukket og røyker ikke ute etter 21, slik at de som lufter soverommet sitt slipper å bli «plaga» av meg. Få litt noia er jo lættis det, men ikke hver kveld, da hadde jeg heller gått ut. Verste som skjer er at en nabo sier ifra, eller det aller verste er jo politi, men det har jeg aldri hørt om i Oslo.
Så lenge dere oppfører dere ellers, er det ikke et direkte problem at dere røyker utenfor, men det er ikke lenge til det blir et problem.

Vil tro at dere tusler dere en tur nå når våren/sommeren kommer?

Det verste med hasj er folk som regelrett gir faen i naboer og borettslaget.

Ta hensyn. Kommer langt med det.
Sist endret av Asket; 7. mars 2024 kl. 08:40. Grunn: Typo
Du må nesten bare lære deg å leve med noiaen. Selv røyker jeg ofte nattingers og jeg bor i rekkehus. Bodd her i 7 år og aldri fått en klage. Jeg røyker foran inngangspartiet. Røyk fort og ikke ha/få øyekontakt med noen.
Det kan hjelpe også hvis du lærer deg naboenes rutiner, slik at du kan tilpasse røykingen din deretter.

Hvis jeg noen gang får klager på lukta, så skal jeg selvfølgelig innrette meg deretter.
Sist endret av IneartheDx; 7. mars 2024 kl. 09:26.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Du må nesten bare lære deg å leve med noiaen. Selv røyker jeg ofte nattingers og jeg bor i rekkehus. Bodd her i 7 år og aldri fått en klage. Jeg røyker foran inngangspartiet. Røyk fort og ikke ha/få øyekontakt med noen.
Det kan hjelpe også hvis du lærer deg naboenes rutiner, slik at du kan tilpasse røykingen din deretter.

Hvis jeg noen gang får klager på lukta, så skal jeg selvfølgelig innrette meg deretter.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tenker du at øyekontakt er en dårlig ting? Jeg syns det er bedre å hilse på folk som vanlig så jeg ikke ser så skyldig ut. For alt de vet har du det på resept.
Er bare å røyke såfremt dere ikke har barn, vel? Det lukter ikke så sjenerende at politiet gidder å gjøre noe uansett.
Sitat av kompis123 Vis innlegg
Edibles er litt hit or miss for meg. Synes det er lettere å regulere highen med en joint, pluss jeg koser meg med den ❤️
Vis hele sitatet...
Jeg må ned 7 etasjer og ut å leke gjemsel bare for å ta noen drag av bongen. Ikke noe særlig, men skal flytte snart.

Jeg har også prøvd edibles, hvis jeg tar samme mengde eller dobbelt opp av mengde som jeg blir høy av når jeg røyker, merker jeg ingenting.
Ja lol det er kjempe lurt å ha øyekontakt med folk med dine blodsprengte øyne og store pupiller. Tror mannen i gata kunne fint brydd seg om det er på resept eller ikke når du tar nattings i deres kjære barnevennlige nabolag (alkohol er greit da, alkohol er innafor det ). Synes det er enda morsommere at inearthdx gjør det bak damas rygg .

Til TS: invester i vape og bruk kjøkkenvifta som folk nevner. Ellers ga meculpa gode råd hvis du vil drøye videre.
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Ja lol det er kjempe lurt å ha øyekontakt med folk med dine blodsprengte øyne og store pupiller. Tror mannen i gata kunne fint brydd seg om det er på resept eller ikke når du tar nattings i deres kjære barnevennlige nabolag (alkohol er greit da, alkohol er innafor det ). Synes det er enda morsommere at inearthdx gjør det bak damas rygg .

Til TS: invester i vape og bruk kjøkkenvifta som folk nevner. Ellers ga meculpa gode råd hvis du vil drøye videre.
Vis hele sitatet...
Vel jeg har røyka i snart 20 år og ikke hatt noe problemer(bortsett fra den naboen den ene gangen og det var uten øyekontakt forresten). Kommer langt med normal folkeskikk. Utfra hva du skriver her inne så tror jeg folk flest hopper elegant over rådene dine. Fortsett å gjem deg i busker med solbriller på.
Sist endret av Astro Man; 7. mars 2024 kl. 19:23.
Ekspert på påstander
Har røyka massevis i forskjellige leiligheter hos venner og meg selv i Oslo. Det ene kollektivet jeg bodde i, vi var 5 stykker som røyka cannabis ofte inne i leiligheten hverdag og etter 6-7 måneder fikk vi beskjed fra utleier at de fikk mange klager fra naboer at det luktet weed fra leiligheten og at de truet med å ringe politiet hvis vi fortsatte med det. Vi slutta helt i et par måneder, så begynte vi igjen litt diskré. Vi flytta ut etter 4 måneder. Ble ikke noe mer klage eller politiet. En gang var jeg hos en kompis sent en kveld og da fyrte vi opp der kl 21-22 tiden. Etter 4 min hører vi en nabo rope: "Hvem røyker hasj? Gå ut!" Ellers har det vært ingen klager. Dette var i Oslo. Så det er ikke noe å stresse, holde det lowkey og vær høflig/ydmyk hvis noen blir sure.
Kan du lukte når andre lager mat?

Systemet skal være designet slik at lukt mellom leilighetene ikke oppstår

Er det en noenlunde nytt leilighetskompleks du bor i, så skal det gå helt fint å røyke under viften på kjøkkenet.
Man blir blind for lukta selv. De som går forbi på gata og de som bor rundt deg lukter det men det er ikke mye de kan gjøre. Politiet gidder ikke rykke ut siden en påstand om rus ikke er nok for å få ransakelsesordre og de rekker ikke være der så kjapt at de lukter det med egne neser. Man kan ikke bare bli kastet ut av utleier heller men om det stresser deg å røyke på balkongen er det greit å finne et sted du heller kan nyte den uten å ha noia

Glemte å si pass på at det ikke er barnerom over eller ved siden av dere med åpent vindu som røyken kan sive inn til. Bortsett fra det er det helt innafor å røyke på balkongen på kvelden etter andre har lagt seg
Sist endret av Mk1; 7. mars 2024 kl. 22:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vurder sterkt å investere i en vaporizer. F.eks. Volcano Vaporizer. Røyk så fortsatt under kjøkkenvifta, men det minimaliserer lukt.
Den koster litt, men du bruker kanskje maks 1/4 av jays.
Når jeg bodde i 6 mans bolig røyka jeg mye inn i vedovnen. Luktet ikke i leiligheten dagen etterpå. Da kommer røyken ut pipa og da kan det være hvem som helst av leilighetene ��
Sitat av hurdur Vis innlegg
Vurder sterkt å investere i en vaporizer. F.eks. Volcano Vaporizer. Røyk så fortsatt under kjøkkenvifta, men det minimaliserer lukt.
Den koster litt, men du bruker kanskje maks 1/4 av jays.
Vis hele sitatet...
Innkjøpskostnaden sparer du inn igjen i løpet av et par måneder, spesielt hvis du røyker weed men hasj funker forsåvidt også fint på volcano
Angående kjeft osv etter røyk på balkong. Si det er medisinsk og at du henter det hos legen. Da kan jeg love deg di ikke har så my mer å si
Sitat av Nattsoldagnatt Vis innlegg
Angående kjeft osv etter røyk på balkong. Si det er medisinsk og at du henter det hos legen. Da kan jeg love deg di ikke har så my mer å si
Vis hele sitatet...
Problemet her er at mitt borettslag feks forbyr sjenerende lukt på balkong. Du får fort beskjed om å gjøre det inne eller gå en tur ut.

Kom over denne nå: https://forum.kvinneguiden.no/topic/...fT4DW8Yjszz6Qw
Sist endret av GakkGakk2; 9. mars 2024 kl. 09:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har røyka 12 timer under kjøkkenvifta i 10 år, ingen som har merket noe. Verken fra de jeg bor sammen med eller gjester. Dette gjelder både de som vet at det røykes og de som ikke vet det. Vask rist i dusj eller oppvaskmaskin regelmessig. Bytt ut viften etter noen år, koster ikke så mye. Det vil sette seg røyk/olje i ventilasjonsrørene, lukter ikke med mindre du tar ned vifta og lukter inn i røret.