Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1234
Noen Metallica fan her? Var blodfan som 14åring, hata det i 20-åra, begynner etterhvert å komme litt tiibake igjen.
1. Hva er det beste albumet?
2. Hva er de fem beste låtene?

1. Master of Puppets som helhet, mens Ride the Lightning har bedre enkeltlåter. Nesten alt etter Cliff Burton døde er dårlig for min del.

2. Leper Messiah
For whom the bell tolls
Hit the Lights
The thing that should not be
Creeping Death.
Stor fan her. Har ikke noen bestemt rekkefølge men;

The call of ktulu (s&m)
Bleeding Me
Frayed Ends of Sanity
Shadows Follow (bytter mye på fra nye skiva, synes alle låtene er kanon)
Fuel

Klarer ikke plukke ut bestemte låter da jeg hører gjennom hele album. Men synes de 5 låtene har sine egne særpreg som gjør de ekstremt kule.

Skive, hmm! Oppdaga de i 2002 mener jeg, St Anger ble kjøpt i 03 da jeg synes den så kul ut (ja, liker den helt 100% uirionisk, tro det eller ei), Magnetic fulgte jeg naturligvis fra start til slutt. Jeg synes kanskje svartskiva har en spesiell plass i hjertet siden det var den første jeg hørte, trommene på Sandman fikk meg til å måpe.

Hver skive har sitt særpreg, det går aldri i "Slayer-fella" hvor ting blir veldig likt. 72 seasons er nok det mest hørte albumet mitt i 2023, men jeg liker naturligvis de gamle også. Lulu trenger vi ikke nevne.
Rob er favoritt-bassisten min. Mange liker Jason pga vokalen og Cliff, men min helt egne favoritt er Robert.

Har sett de 4 ganger mener jeg live, og må si at de basstrommene kjenner du i brøstet.

Edit: Sandman, nothing else matters og puppets pleier jeg alltid å hoppe over da jeg synes de er veldig overspilt overalt.
Sist endret av Husemann; 5. januar 2024 kl. 16:19.
Sitat av Manualah Vis innlegg
Noen Metallica fan her? Var blodfan som 14åring, hata det i 20-åra, begynner etterhvert å komme litt tiibake igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg er selv fan av Cliff Burton's Metallica. Han skinner fortsatt igjennom på ...And Justice For All. Og alt Metallica har gitt ut etterpå er i mine øyne å koke suppe på Cliff Burton's tolkning av "Well-tempered clavier" Det fascinerende er at de 3 andre har fått opp gløden etter at Robert Trujillo ble med. Har hørt på Metallica siden Ride the Lightning kom ut, tror jeg var 10 den gangen.

1) Album i rekkefølge, delt førsteplass

1) Master of Puppets / Ride The Lightning
3) Kill'em all
4) ... and Justice for All
5) Death Magnetic

2) Beste spora( litt trist å sette disse spora opp mot hverandre fordi MoP og AJFA utfyller hverandre. )

1) Orion / Welcome Home Sanatarium ( jeg ser på disse som 2 deler av samme låt )
2) The call of Ktulu
3) Suicide and Redemption
4) Anasthesia Pulling Teeth
5) For whom the bell tolls
Sist endret av ketoDaddy; 5. januar 2024 kl. 17:57.
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Jeg er selv fan av Cliff Burton's Metallica. Han skinner fortsatt igjennom på ...And Justice For All. Og alt Metallica har gitt ut etterpå er i mine øyne å koke suppe på Cliff Burton's tolkning av "Well-tempered clavier" Det fascinerende er at de 3 andre har fått opp gløden etter at Robert Trujillo ble med. Har hørt på Metallica siden Ride the Lightning kom ut, tror jeg var 10 den gangen.

1) Album i rekkefølge, delt førsteplass

1) Master of Puppets / Ride The Lightning
3) Kill'em all
4) ... and Justice for All
5) Death Magnetic

2) Beste spora( litt trist å sette disse spora opp mot hverandre fordi MoP og AJFA utfyller hverandre. )

1) Orion / Welcome Home Sanatarium ( jeg ser på disse som 2 deler av samme låt )
2) The call of Ktulu
3) Suicide and Redemption
4) Anasthesia Pulling Teeth
5) For whom the bell tolls
Vis hele sitatet...
Interessant at du ser på Orion og Whs som deler av samme låt. Kan du forklare hva du mener?
Kill'em all er utrolig bra energi. Hva tenker du om Trapped under ice og Escape? Syns selv de ødelegger litt av Ride the lightning.
Er veldig fan av:
To live is to die
Orion
Sitat av Manualah Vis innlegg
Interessant at du ser på Orion og Whs som deler av samme låt. Kan du forklare hva du mener?
Vis hele sitatet...
Nå har jeg hørt på denne skiva siden jeg var 12, for meg er det samme låta kunstig oppdelt.
Sitat av Manualah Vis innlegg
Kill'em all er utrolig bra energi. Hva tenker du om Trapped under ice og Escape? Syns selv de ødelegger litt av Ride the lightning.
Vis hele sitatet...
Elsker Trapped under Ice, har ikke noe forhold til Escape.
Anbefaler videoen til Adam Ragusea, hvor han tar for seg album for album. Jeg synes det var skikkelig kos. Har selv vært moderat fan av dem i over 20 år. Mye jeg liker. Noe jeg ikke liker.

https://www.youtube.com/watch?v=qBsS6DRf6Qo
Sist endret av Bjarnebekjent; 5. januar 2024 kl. 22:39.
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bjarnebekjent Vis innlegg
Anbefaler videoen til Adam Ragusea, hvor han tar for seg album for album. Jeg synes det var skikkelig kos. Har selv vært moderat fan av dem i over 20 år. Mye jeg liker. Noe jeg ikke liker.

https://www.youtube.com/watch?v=qBsS6DRf6Qo
Vis hele sitatet...
Kult, må sjekke ut den!
Garage days EP`n er vel den mest spilte her i heimen.Digga også and justice for all skiva.
Sitat av Bjarnebekjent Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Magnum Opus: Master of Puppets, vanskelig å argumentere i mot.
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Sitat av above Vis innlegg
Garage days EP`n er vel den mest spilte her i heimen.Digga også and justice for all skiva.
Vis hele sitatet...
...and justice... har bra låter syns jeg. Mørke og litt bitre liksom. Harvester of Sorrow bl.a.
Men det er noe med lyden jeg ikke liker. Garage days ep er vel hakket bedre enn Garage Inc. Der kan jeg ikke fordra vokal til Hetfield.
Harvester of Sorrow og Shortest Straw er trolig mine favorittlåter fra AJFA, rett etter To live is to Die.

Musikk er viktig for meg selv om jeg ikke er musikalsk, men jeg lærer meg alltid ting under klassisk eller thrash metall. c / cpp / objc, swift, Rust, PHP, MySQL, PostgreSQL. Alle ble hamret inn av Helloween, Metal Church, Metallica, Slayer, Bach, Carl Orff, Testament, og Megadeth
Sist endret av ketoDaddy; 6. januar 2024 kl. 18:35.
Var blodfan på ungdomsskolen.

Kill em all, Ride the lightning og Master of puppets. Vi var en band på skolen som covret mer eller mindre alle låtene deres fra trash metal perioden deres (1983-1986).

Etter ungdomsskolen så var jeg egentlig veldig forsynt. Jeg utviklet meg som gitarist, men sangene deres krevde omtrent ingen ferdigheter for å spille.
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Var blodfan på ungdomsskolen.

Kill em all, Ride the lightning og Master of puppets. Vi var en band på skolen som covret mer eller mindre alle låtene deres fra trash metal perioden deres (1983-1986).

Etter ungdomsskolen så var jeg egentlig veldig forsynt. Jeg utviklet meg som gitarist, men sangene deres krevde omtrent ingen ferdigheter for å spille.
Vis hele sitatet...
Kult! Samma som meg da, utenom at jeg for det meste spilte alle låtene på gitar med platene som backing. Spilte vel en eller to med band også. Husker jeg utvikla fingerferdighetene mine med lead på For whom the bell tolls, like etter jeg hadde begynt å spille.
Sitat av Manualah Vis innlegg
Kult! Samma som meg da, utenom at jeg for det meste spilte alle låtene på gitar med platene som backing. Spilte vel en eller to med band også. Husker jeg utvikla fingerferdighetene mine med lead på For whom the bell tolls, like etter jeg hadde begynt å spille.
Vis hele sitatet...
Kult.
Mye minner selv fra den tiden. Det var jo det bandet som ga meg interessen for å lære meg gitar.

Interessen falt da jeg følte metallica utviklet seg i feil retning.
Har aldri vært blod-fan, så jeg kjenner ikke alt de har gitt ut like godt, men The Unforgiven-trilogien er magisk...
Kunne nesten sett slik ut på nicked ditt, men da hadde det vel vært stavet ThrashMaster?
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
Har aldri vært blod-fan, så jeg kjenner ikke alt de har gitt ut like godt, men The Unforgiven-trilogien er magisk...
Vis hele sitatet...
Merker jeg har falt av metallicatoget for lenge siden, da jeg ikke har fått med meg at det var kommet en tredje.