Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5597
Hei!

Eg lurer rett og slett på hvordan man billigst og lettest kan fjerne røyklukt fra rom uten at det vekker mistanke.
Det er snakk om vanlig røyk, ikke hasj eller noe.

Ingen moralpreken takk.

-Føkk
Luftfriskere ala glade? Åpne et vindu?
Trådstarter
29 8
Sitat av Sjokomelk Vis innlegg
Luftfriskere ala glade? Åpne et vindu?
Vis hele sitatet...
Luftfrisker=mistanke(?)

og har ikke'no vindu.
Men tusen takk for respons! Keep it coming!
Kjøp deg en fisk og spis middag på rommet...?
Opne vinduer, evt sett et glass med edik der inne.

Dette skal ikke være så vanskelig, du kan feks miste en parfyme i bakken, svi en pizza, eller lignende.
Ta en liten bolle med eddik å sett den på rommet, eller bare spray med Axe
Virker garantert litt mistenksomt ut.
Sist endret av Exonize; 8. juli 2012 kl. 19:30.
Pop popcorn eller stek pizza og svi den.
Eller stek bacon.
Trådstarter
29 8
Sitat av elitenilo Vis innlegg
Kjøp deg en fisk og spis middag på rommet...?
Vis hele sitatet...
Så eg skal spise en makrell hver gang eg skal ta en røyk på rommet?

Glass med eddik blir vell litt mistenkelig.
Funker det og spraye litt parfyme etter hver gang eller vil det fortsatt være lukt igjen?
-eddik fjerner lukt veldig bra. ha det i skåler som du plasserer i rommet. det er ikke noe problem å skjule en skål og det avgir ikke spesielt mye lukt(min erfaring).
-det finnes også sprayer som fjerner lukt uten at de lukter noe. biltema har iallefall en.

har du virkelig ikke vindu på soverommet? flere dører ut av rommet da?
Sist endret av innepaanoe; 8. juli 2012 kl. 19:34.
Jeg har hatt god suksess med brent pizza. Lukter dog i hele huset.

Skål med eddik funker fett og ihvertfall ingen mistanker.
Sist endret av Spirituell; 8. juli 2012 kl. 19:33.
Trådstarter
29 8
Sitat av innepaanoe Vis innlegg
-eddik fjerner lukt veldig bra. ha det i skåler som du plasserer i rommet.
-det finnes også sprayer som fjerner lukt uten at de lukter noe. biltema har iallefall en.
Vis hele sitatet...
Link? Titegn
Sitat av Føkk Vis innlegg
Link? Titegn
Vis hele sitatet...
http://biltema.no/no/Hjem/Rengjoring...fjerner-36680/
<?=getUserTitle()?>
Anbefaler X-it spray.
Funker veldig bra til å fjerne lukter, uten å lukte.
Trådstarter
29 8
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Jeg har hatt god suksess med brent pizza. Lukter dog i hele huset.

Skål med eddik funker fett og ihvertfall ingen mistanker.
Vis hele sitatet...
Har faktisk lest den tråden, hehe genialt
men det er bare snakk om en liten sigarett eller 3
Sitat av Føkk Vis innlegg
Har faktisk lest den tråden, hehe genialt
men det er bare snakk om en liten sigarett eller 3
Vis hele sitatet...
Tobakksluft setter seg noe helt jævlig. Med mindre du har noe som lukter sterkt + gjennomtrekk mens og etter du røyker er du føkked. (pun not intended)
Trådstarter
29 8
Dere freaks er fantastiske takk for all hjelp!
Tror eg går for den sprayen som fjerner lukt uten å lukte.

Takker!
Sitat av Exonize Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hadde gått for denne selv. Men blir jævla tett luft av den da. Så en fordel å lufte.
det er stor forskjell på ferdigsigaretter og rulletobakk. rulletobakk setter ikke i nærheten av like mye lukt.
Trådstarter
29 8
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tobakksluft setter seg noe helt jævlig. Med mindre du har noe som lukter sterkt + gjennomtrekk mens og etter du røyker er du føkked. (pun not intended)
Vis hele sitatet...

Haha! Får spraye jævlig med axe da!
<?=getUserTitle()?>
Sitat av Føkk Vis innlegg
Dere freaks er fantastiske takk for all hjelp!
Tror eg går for den sprayen som fjerner lukt uten å lukte.

Takker!
Vis hele sitatet...
Den sprayen man får kjøpt på biltema, nevnt litt lengre opp her, gjør att luften blir tett og ekkel å puste.
Men X-it gjør ingen ting med luften, bortsett fra å fjerne lukt, uten å lukte :P

Men kan være vanskelig å finne X-it sprayen, noen sier den er tatt ut av butikker, men dette kommer ann på butikk til butikk


Sitat av Føkk Vis innlegg
Haha! Får spraye jævlig med axe da!
Vis hele sitatet...
Axe forsvinner etterhvert og fjerner ikke selve lukten da...
Sist endret av Vikingor; 8. juli 2012 kl. 19:44. Grunn: Skriveleif
Trådstarter
29 8
Sitat av Martinsh Vis innlegg
Hadde gått for denne selv. Men blir jævla tett luft av den da. Så en fordel å lufte.
Vis hele sitatet...
Har ett pittepittelite vindu så det får gå..
pfff ... svært lite av dette so faktisk funker, det meste av det som er sagt maskerer bare røyklukt ... tobakkslukt er vanskelig å bli kvitt.

Setter seg i klær og hår, rulletobakk er virkelig ille. Ville anbefalt å røykt ute, men vist du MÅ sitte inne så få du vaske rommet ivertfall en gang i uken, samt bytte div. sengkle og slik dobbelt så ofte som du nå gjør.

Uansett så er det røyklukt å finne, er seigt som F å bli kvitt med mere man konstant fyrer med røykelse, bruker luftfrisker, og dynker seg selv i parfyme ...

Jeg vet du er redd for å bli busta av mor eller far, men det enkleste er jo å bare røyke ute når du går en tur eller kommer fra trening etc. ... Trener du du fotball eller lignende så ta deg en sigg før du kommer hjem, å så hopp rett i dusjen å vaske deg.

Desverre så kommer du nok ikke til å sitte på rommet ditt å røyke i mange dagene før din mor eller far kjenner røyklukten om dem er innom rommet ditt.

Må du på død å liv sitte på rommet å snikrøyke så får du slå deg på den der at du er blitt litt paranoid og krever usannsynlig mye privatliv, og derfor låser døren på rommet 24/7, samt sørger for at mor & far kommer seg ikke inn på rommet når du ikke er hjemme ved at du låser døren med sikkerhetslås eller noe slik at dine foreldre ikke kommer inn på rommet og snoker eller kan lukte røyken. Denne oppførselen er jo høyst mistenkelig for en 12-13 åring, men vist foreldrene ikke gir det så mye ettertanke å faktisk lar deg ha så ekstrem privatliv så kan du jo klare å holde røykinga skjult lenge. Men en slik oppførsel er jo et grunnlag til bekymering å du kan jo risikere at foreldrene buster hele rommet fordi dem tror du har td. hasj eller værre ting enn en teit pakke siggaretter.
Sitat av Mantuz Vis innlegg
rulletobakk er virkelig ille.
Vis hele sitatet...
ehm, nei?

men jeg har jo bare røykt inne i mange år så hva vet vel jeg...
<?=getUserTitle()?>
Selv om jeg anbefalte X-it, så fjerner den ikke all tobakks lukt, siden dette er en lukt som sitter VELDIG mye…
Du tar en vanlig brusflaske, du lager et lite hull i den som passer akkurat til sigaretten.

Og når du er ferdig tar du en liten teipbit over hullet slik at røyken blir sperret inne i flasken.


Noe som dette:
http://i.imgur.com/gVcPd.png
en ting som vistnok skal virke er denne:

Finn frem en tom dorull, en liten klut og strikk.

Bad duken i såpe/parfymert vann, vri den om og la den tørke litt. Deretter tar du kluten rundt den ene siden, med strikken rundt så den sitter fast.

Etter at du trekker puster du ut gjennom denne.

Edit: Jeg tenkte ikke over at det var sigarettlukt, jeg er så vandt til å bonge at jeg tenkte det var det du gjorde. Nå kan du vell kanskje bonge litt og litt tobakk, da kommer det ikke like mye røyk opp fra sigaretten som setter seg, og du kan puste ut av vinduet ditt (selv om bonging av tobakk etter min mening er forferdelig)
Sist endret av Membranplan; 8. juli 2012 kl. 21:49.
Er det virkelig et så stort problem å gå utenfor og røyke?
Trådstarter
29 8
Sitat av Mantuz Vis innlegg
pfff ... svært lite av dette so faktisk funker, det meste av det som er sagt maskerer bare røyklukt ... tobakkslukt er vanskelig å bli kvitt.

Setter seg i klær og hår, rulletobakk er virkelig ille. Ville anbefalt å røykt ute, men vist du MÅ sitte inne så få du vaske rommet ivertfall en gang i uken, samt bytte div. sengkle og slik dobbelt så ofte som du nå gjør.

Uansett så er det røyklukt å finne, er seigt som F å bli kvitt med mere man konstant fyrer med røykelse, bruker luftfrisker, og dynker seg selv i parfyme ...

Jeg vet du er redd for å bli busta av mor eller far, men det enkleste er jo å bare røyke ute når du går en tur eller kommer fra trening etc. ... Trener du du fotball eller lignende så ta deg en sigg før du kommer hjem, å så hopp rett i dusjen å vaske deg.

Desverre så kommer du nok ikke til å sitte på rommet ditt å røyke i mange dagene før din mor eller far kjenner røyklukten om dem er innom rommet ditt.

Må du på død å liv sitte på rommet å snikrøyke så får du slå deg på den der at du er blitt litt paranoid og krever usannsynlig mye privatliv, og derfor låser døren på rommet 24/7, samt sørger for at mor & far kommer seg ikke inn på rommet når du ikke er hjemme ved at du låser døren med sikkerhetslås eller noe slik at dine foreldre ikke kommer inn på rommet og snoker eller kan lukte røyken. Denne oppførselen er jo høyst mistenkelig for en 12-13 åring, men vist foreldrene ikke gir det så mye ettertanke å faktisk lar deg ha så ekstrem privatliv så kan du jo klare å holde røykinga skjult lenge. Men en slik oppførsel er jo et grunnlag til bekymering å du kan jo risikere at foreldrene buster hele rommet fordi dem tror du har td. hasj eller værre ting enn en teit pakke siggaretter.
Vis hele sitatet...
Foreldrene mine er hardcore røykere, dette er vel en stor fordel?
Og om de lukter noe så kan eg skylde på foreldrene mine?

La oss si at foreldrene mine sin røyk går over i klærene mine som videre går over i møbler? Tror dere denne unnskyldningen ville funke?

Btw foreldrene mine er veldig sjeldent inne på rommet mitt...

Sitat av fletchy Vis innlegg
Er det virkelig et så stort problem å gå utenfor og røyke?
Vis hele sitatet...
Nei. Men det er digg å være inne og slappe av i sofa med gode venner og tvspill

Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Du tar en vanlig brusflaske, du lager et lite hull i den som passer akkurat til sigaretten.

Og når du er ferdig tar du en liten teipbit over hullet slik at røyken blir sperret inne i flasken.


Noe som dette:
http://i.imgur.com/gVcPd.png
Vis hele sitatet...
Liker ideen

Heeeeelt of-topic men noen som vet om butikker i Bergen som selger frukttobakk? Liksom ''under disk'' eller hva det kalles?
Vet at det er ulovlig osv..
i vår eksistens
frekvens's Avatar
Røkelse? *titegn*
Sitat av innepaanoe Vis innlegg
ehm, nei?

men jeg har jo bare røykt inne i mange år så hva vet vel jeg...
Vis hele sitatet...
Ehm jo.. Jeg har røyket i mange år og mange av de årene røyket jeg innendørs.
Nå bor jeg på en plass hvor det er barn, og derfor er det utelukket for meg å røyke inne. Og jeg merker stor forskjell på inneklimaet. En annen ting er at tobakk setter seg overalt. Taket blir gult, og alt av ting og tang blir farget av røyken etterhvert. (tar ikke lange tida.) Og for å ikke snakke om lufta innendørs blir ekstremt dårlig av tobakk/Sigaretter. Det finnes ingenting etter min mening som fjerner denne lukta helt. Edikk hjelper litt, men fjerner ikke lukta fullstendig.