Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2115
Hei

Kom for litt over et år siden over et tråd som omhandlet skjuling og passordbeskytting av mapper. Dette gjordes ved hjelpe av et BAT-Script.

Kan noen poste fremgangsmåten og scriptet her, evt gi meg en link til denne tråden. fordi jeg finner den ikke noe sted

Takker for hjelp
Er det mulig at det er denne Tråden du leter etter?
I så fall vil denne posten mest sannsynlig være meget hjelpsom
bruk heller truecrypt (100% gratis) , da kan du lage en egen parisjon i file som faktisk er password på, alt annet kan bypasses på forsjelige måter.
Sist endret av ranvik; 2. mars 2010 kl. 00:42.
Du kan bruke et script får å hide en folder helt. Eneste måten å finne den på er å kunne anvnet på folderen.
Attrib cusers\"navn på datamaskinen din"\desktop\(foldername) +s +h Får å finne filen igjen bruk -s -h i stede får +s +h
Fyr opp asm, lag din egen kernel spessialisert for kryptering, få 2 CPU'er og kjør kversen kernel, lag et nytt "filsystem" bassert på RAM og aldri slå av pcen, da har du sikker kryptering, men aldri la hovedopprativsystemet få tilgang til filene på det andre... :P
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Forstod ikke Kenny20 sin post.. Litt mer utfyllende forklaring?
Du åpner cmd og skriver "Attrib cusers\"Skriv inn brukernavnet du heter på pcen"\"Hvor folderen er eks Desktop/Skrivebord hvis folderen er der"\"foldername" +s +h" Når du har skrivd dette inn med riktig informasjon vil folderen du skreiv inn aldri vises. Med med mindre du skriver det samme inn igjen bare med -s -h istede for +s +h.
Sist endret av Kenny20; 2. mars 2010 kl. 10:23.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Dette fungerer i Vista?
Det dette gjør er at det flagger fila som skjult og system.
Alle kan sjå den fila der den ligger viss dei har aktivert "vis skjulte filer" og "vis systemfiler".
Litt skjult, men ikkje særlig låst.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Så scriptet i førsteposten fungerer bedre?

andre* (titegn)
Lag .bat scriptet og deretter gjør du den om til .exe og setter passord på .exe fila også via bat_to_exe_converter programmet. Da har du to passord på mappa.

Er det sikkert? Nok til at familiemedlemmer ikke gidder. (eller kanskje tirrer en bror til å prøve)
Jeg ville valg truecrypt. Fungerer veldig bra, eneste som er litt dritt er at jeg ikke har fått det til å fungere på Win 7 Ultimate. Noen som har en løsning på det?
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Skal prøve ut truecrypt nå, poster resultatet her
Kjør selv win7 ultimate...
Installerte det akurat for å se etter problemer men funker fint her..
Hva er det som ikke funker hos deg?
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Kjør selv win7 ultimate...
Installerte det akurat for å se etter problemer men funker fint her..
Hva er det som ikke funker hos deg?
Vis hele sitatet...
Er lenge siden jeg prøvde dette, men kan prøve igjen i kveld, sitter på skolen nå
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Det dette gjør er at det flagger fila som skjult og system.
Alle kan sjå den fila der den ligger viss dei har aktivert "vis skjulte filer" og "vis systemfiler".
Litt skjult, men ikkje særlig låst.
Vis hele sitatet...
Om du velger vis skjulte filer vil du ikke kunne se filen.
Sitat av Kenny20 Vis innlegg
Om du velger vis skjulte filer vil du ikke kunne se filen.
Vis hele sitatet...
Men fjerner du haka for "skjul beskyttede operativsystemfiler" så er den fult synlig.
hvis du tager mappen som "pappirkurv" (RECYCLER) så vil den faktisk ikke synes selv om skulte/system filer står på.
les : http://freak.no/forum/showthread.php?t=142969