Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2891
Hei.
Hvor mye må til for at politiet tar trakassering/personforfølgelse på alvor?
Vurderer å anmelde min halvsøster pga dette.
Jeg fikk en bil i julegave av min onkel og siden da har min halvsøster lagd et helvete for meg. Går rundt å sier jeg har brukt barna mine sin situasjon for å få bilen og sier jeg har et seksuelt forhold til min onkel. Tar kontakt med mine venner på Face å sier dette hun ringer min datter å sier dette sier det til min tante som har begynnelse på dement. Så nå er mine nerver tynnslitte siden jeg får høre hun går rundt å sier dette til alle hun kan komme over. Hva kan jeg gjøre for å få en stopp på dette? Hun har ødelagt venneforhold og familieforhold for meg!!
Skaff besøksforbud eller noe slikt?
Må jo forresten ligge noe sannhet i alt dette ettersom alle tror på hun og hun har klart å ødelegge forholdene dine.
Hadde folk visst at det var løgn så hadde jo ikkenoe forhold blitt ødelagt.
Sitat av Vivat Vis innlegg
Hei.
Hvor mye må til for at politiet tar trakassering/personforfølgelse på alvor?
Vurderer å anmelde min halvsøster pga dette.
Jeg fikk en bil i julegave av min onkel og siden da har min halvsøster lagd et helvete for meg. Går rundt å sier jeg har brukt barna mine sin situasjon for å få bilen og sier jeg har et seksuelt forhold til min onkel. Tar kontakt med mine venner på Face å sier dette hun ringer min datter å sier dette sier det til min tante som har begynnelse på dement. Så nå er mine nerver tynnslitte siden jeg får høre hun går rundt å sier dette til alle hun kan komme over. Hva kan jeg gjøre for å få en stopp på dette? Hun har ødelagt venneforhold og familieforhold for meg!!
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å svare på og avhenger blant annet av hvor mye politiet har å gjøre i ditt distrikt, hvem du treffer i skranken osv. Men som oftest i slike tilfeller hvor det kun er ryktespredning og drittkasting tar politiet en telefon til vedkommende som pleier å sette en stopper mye av drittkastingen.

Om det da fortsetter vil du også ha en bedre sak om du skulle anmelde dette.
Men det er viktig å kunne dokumentere dette ellers blir det bare ord mot ord.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Skaff besøksforbud eller noe slikt?
Må jo forresten ligge noe sannhet i alt dette ettersom alle tror på hun og hun har klart å ødelegge forholdene dine.
Hadde folk visst at det var løgn så hadde jo ikkenoe forhold blitt ødelagt.
Vis hele sitatet...
Må det virkelig det? Om man er god til å prate for seg så kan få folk til å tro det meste.
Sist endret av Cybergasm; 8. februar 2017 kl. 13:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Skaff besøksforbud eller noe slikt?
Må jo forresten ligge noe sannhet i alt dette ettersom alle tror på hun og hun har klart å ødelegge forholdene dine.
Hadde folk visst at det var løgn så hadde jo ikkenoe forhold blitt ødelagt.
Vis hele sitatet...
Det er, hands down, det dummeste jeg har hørt på lenge; gratulerer.

Folk er faktisk - med god margin - i stand til å dikte opp dette og det som verre er, bare for å prøve å stelle istand mest mulig faenskap for noen.
Lurt å anmelde, selv om det ikke skjer noe så er det greit å ha gjort det om det skulle eskalere. Og spar på meldinger, screenshots, skriv ned episoder o.l.
Ellers er det bare å prøve å ikke la det ødelegge så mye for deg. Stort sett ødelegger sånne fok sin egen troverdighet etter hvert, og folk rundt deg vet hvem du er. Det går an å forklare dine venner problemet, men det lønner seg sjelden å delta i spillet. Hun har åpenbart problemer, og det skjønner nok folk rundt deg.
Sitat av Vivat Vis innlegg
Hei.
Hvor mye må til for at politiet tar trakassering/personforfølgelse på alvor?
Vurderer å anmelde min halvsøster pga dette.
Jeg fikk en bil i julegave av min onkel og siden da har min halvsøster lagd et helvete for meg. Går rundt å sier jeg har brukt barna mine sin situasjon for å få bilen og sier jeg har et seksuelt forhold til min onkel. Tar kontakt med mine venner på Face å sier dette hun ringer min datter å sier dette sier det til min tante som har begynnelse på dement. Så nå er mine nerver tynnslitte siden jeg får høre hun går rundt å sier dette til alle hun kan komme over. Hva kan jeg gjøre for å få en stopp på dette? Hun har ødelagt venneforhold og familieforhold for meg!!
Vis hele sitatet...
Det kan være grunnlag for et par straffebestemmelser her, nemlig hensynsløs adferd og muligens krenkelse av privatlivets fred.

Uten at jeg skal forhåndsdømme så fremstår vedkommendes handlinger for meg som hensynsløse. Hvis det har en stor effekt på livet ditt og hvordan du har det så skal det tas hensyn til når man vurderer om handlingene faller inn under bestemmelsen.