Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1677
Hei freaks.
Har da et lite problem her. Logget på min kjære g-mail idag og ser faktisk en ny mistenkelig mail. Den er fra freak.no og det er en som har registrert seg med min mail her på freak. Han har vært inne og funnet passordet så jeg vet at han har fått tak i mitt gmail passord. Han heter Prox btw... Har også merket at når jeg skal registrere meg på andre forum så er min gmail allerede registrert?!

Ble litt redd her fordi jeg hadde samme passord på facebook, pay-pal etc også. Så hvordan i svarte har han fått tak i mitt passord. Er ikke blitt phishet da jeg alltid sjekker Url ved hver side.



- Magnus
http://freak.no/forum/member.php?u=66005
Den brukeren er Uaktivert, så du er sikker på at du ikke har spyware?
Dette kan vel være en spam bot som bruker din mail til å registrere.
Kanskje du eller en pc du har lånt har en trojaner? Eller så er kanskje databasen til en annen nettside du bruker med samme passord som gmailen på aveie.
Sist endret av BaconWeed; 8. desember 2011 kl. 21:32.
Jeg tror du skal se etter mere menneskelige løsninger, feks andre i samme huset som du bor i.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Jeg tror du skal se etter mere menneskelige løsninger, feks andre i samme huset som du bor i.
Vis hele sitatet...
Vis det ikke er min far som er i Ghana atm så er det ingen her i huset som har gjort dette... Må være noe annet...
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Vis det ikke er min far som er i Ghana atm så er det ingen her i huset som har gjort dette... Må være noe annet...
Vis hele sitatet...
Vel, eposten din er ikke brukt til spambots, og IPadressen din og den andre sin skilles bare med ett tall, dvs din er xxx.xxx.xxx.11, mens ipadressen til den andre brukeren er xxx.xxx.xxx.12
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vel, eposten din er ikke brukt til spambots, og IPadressen din og den andre sin skilles bare med ett tall, dvs din er xxx.xxx.xxx.11, mens ipadressen til den andre brukeren er xxx.xxx.xxx.12
Vis hele sitatet...
Men det kan jeg ikke skjønne, er ingen her som driver med sånt...
Kan det være en nabo / venn som sitter på WIFIen din kanskje ?
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kan det være en nabo / venn som sitter på WIFIen din kanskje ?
Vis hele sitatet...

Hmm, bor på bygda med veldig få naboer. Hvor langt rekker et wifiet, for nærmeste nabo er 150 meter vekk. Men min gmail da?
Kan du ikke bare endre passordet på face, gmail og paypal. Og på de sidene du ikke får regget deg på pga gmailen allerede er i bruk, kan du bare recovre passordet, slette brukeren og lage ny?
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av moan1244 Vis innlegg
Kan du ikke bare endre passordet på face, gmail og paypal. Og på de sidene du ikke får regget deg på pga gmailen allerede er i bruk, kan du bare recovre passordet, slette brukeren og lage ny?
Vis hele sitatet...

Ja, har endret passord på alt
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hmm, bor på bygda med veldig få naboer. Hvor langt rekker et wifiet, for nærmeste nabo er 150 meter vekk. Men min gmail da?
Vis hele sitatet...
Har ikke hatt en kompis/venninne på besøk som har dratt en ny verson av "facerape" kanskje? "mailrape"?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Normal datasikkerhet som jeg har lært siden jeg var liten... Ha flere passord, ha vanskelige passord, ha orden på dem. Ser du noe mistenkelig reager med engang, ikke når kontoen er tømt...