Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2711
Hei! Jeg er på barnenivå ved data å regne.. Alt jeg kan er bruke internett! Lurer på om det er sant at det ikke er mulig å spore opp ip-adresse? Jeg har ikke gjort noe galt eller ulovlig, men vedkommende er med i et kriminelt miljø (ganske kjent), så er redd det plutselig dukker opp noen psykoer på døren her.. De har allerede funnet ut hvilken gate jeg bor i, men den er ganske stor, så de har ennå ikke funnet ut helt nøyaktig. Kjenner jeg er ganske redd her nå..
Det er mulig, spørsmålet er hvor mye jobb det er.
Alle kan spore opp IP-adressen til postnummeret.

Men det er kun politiet eller nettverksleverandøren som kan finne ut nøyaktig hvor du bor. (nøyaktige adresse)
Jo. Det er mulig å spore en IP-addresse, og det er ganske lett å finne latitude/longitude koordinatene, men de vil ofte tilhøre ISP'en din. Men jo, de kan spore deg.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av terminat Vis innlegg
Men det er kun politiet eller nettverksleverandøren som kan finne ut nøyaktig hvor du bor. (nøyaktige adresse)
Vis hele sitatet...
Eventuelt en meget god hacker, med tilgang til databasene dems.
Trådstarter
3 0
Ok, så det faktisk altså mulighet altså? Er det mange som gjør det? Synes det er helt vilt. Legger igjen en liten kommentar, så sier de at de skal oppsøke meg. Tror selvfølgelig de spøker, men fikk i dag en mail om hvilken gate jeg bodde. Kun gaten, akkurat som for å skremme meg.
Sitat av malaoh Vis innlegg
Ok, så det faktisk altså mulighet altså? Er det mange som gjør det? Synes det er helt vilt. Legger igjen en liten kommentar, så sier de at de skal oppsøke meg. Tror selvfølgelig de spøker, men fikk i dag en mail om hvilken gate jeg bodde. Kun gaten, akkurat som for å skremme meg.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg tviler veldig på at de starter en kjempe stor "etterforskning" for å finne deg.
Det er ganske mye jobb å finne en person via IP, enten må de ha kontakter innen en nettverksleverandør eller hos politiet.
Å hacke nettverksleverandøren for å finne IPen er veldig avansert, så tviler på at de klarer det

Jeg vil si du er trygg.
Sist endret av terminat; 6. desember 2011 kl. 13:25.
Sitat av malaoh Vis innlegg
Ok, så det faktisk altså mulighet altså? Er det mange som gjør det? Synes det er helt vilt. Legger igjen en liten kommentar, så sier de at de skal oppsøke meg. Tror selvfølgelig de spøker, men fikk i dag en mail om hvilken gate jeg bodde. Kun gaten, akkurat som for å skremme meg.
Vis hele sitatet...
Det er relativt lett, ja.
Sitat av Nouish Vis innlegg
Det er relativt lett, ja.
Vis hele sitatet...
Det er ikke veldig lett nei. Det er lett å finne postnummerert fra hvor IPen kommer fra. Men å finne nøyaktige adresse er ikke lett.
Sitat av malaoh Vis innlegg
Ok, så det faktisk altså mulighet altså? Er det mange som gjør det? Synes det er helt vilt. Legger igjen en liten kommentar, så sier de at de skal oppsøke meg. Tror selvfølgelig de spøker, men fikk i dag en mail om hvilken gate jeg bodde. Kun gaten, akkurat som for å skremme meg.
Vis hele sitatet...
Hvis de virkelig hadde vært etter deg, så hadde de aldri truet deg med at de kan gatenummeret ditt. For det første så ville de hatt den eksakte adressen, men tviler på at de hadde kontaktet deg før de hadde invadert pc'en din og tømt kontoene dine, hvis de har slike ferdigheter at de har tilgang til ISP'er sine databaser så ville jo dette vært barnemat. Det at de sier til deg at de vet hvilken gate du bor i tyder på at de bare er newbs som ikke kan noe mer og sier dette for å skremme deg litt. Ikke noe å bekymre seg for.
Hvis du føler deg utrygg, bruk tor. Men bare så det er sagt, det finnes andre måter for å finne deg, enn å spore IP-adressen. Bare tenkt på alle sporene du legger igjen etter deg på nettet.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Eventuelt en meget god hacker, med tilgang til databasene dems.
Vis hele sitatet...
Det er 0,01% sjans for. En ansatt derimot kan spore det opp, han risikerer dog å miste jobben sin hvis noen finner ut.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Det er 0,01% sjans for. En ansatt derimot kan spore det opp, han risikerer dog å miste jobben sin hvis noen finner ut.
Vis hele sitatet...
Vil si at det er mye mindre en 0.01%, mer mot 0,00000001% Svært få gode hackere som kan klare det. Men tar poenget ditt
Sist endret av terminat; 6. desember 2011 kl. 13:39.
Så veldig vanskelig er det nå ikke, hvis noen virkelig vil så finner de sannsynligvis adressen din.. om de gidder er nå heller lite sannsynlig
Er det bare jeg som lurer noe voldsomt på hva TS har gjort? Siden han har tiltrukket seg såpass oppmerksomhet?
For en ekstremt god hacker, eller en som eier nettverket du befinner deg på, skal det nok være nokså vanskelig (med mindre du er høyere opp i samfunnet)

Men! Samtidig kan det nok gjennomføres, jeg blant annet får (med strev) tilgang til nøyaktig IP adresse, ettersom jobb hos ledende nettverksleverandør i Nordland
( Ikke at jeg utnytter mitt yrke for slikt )
Sitat av malaoh Vis innlegg
Ok, så det faktisk altså mulighet altså? Er det mange som gjør det? Synes det er helt vilt. Legger igjen en liten kommentar, så sier de at de skal oppsøke meg. Tror selvfølgelig de spøker, men fikk i dag en mail om hvilken gate jeg bodde. Kun gaten, akkurat som for å skremme meg.
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikkje kun er ein liten gjeng med fjortenåringar frå ditt kjære nabolag som prøver å trolle deg som faen?

Kan vi få vite kva det er som du har skrevet til desse personane?
Sist endret av Darkerface2; 6. desember 2011 kl. 14:12. Grunn: Skrivefeil.
Disse personene har ingen mulighet til å sjekke noe som helst annet enn hvilken telesentral du er tilknyttet og hvilken ISP du benytter deg av. En telesentral dekker gjerne ett stort område og flere gater. Sentralen står i dette tilfellet i din gate, og det er altså derfor de har" funnet ut" av gateadressen. At du faktisk bor i samme gata som sentralen er intet annet enn tilfeldig, da du like greit kunne ha bodd noen gater unna, men fremdeles vært tilkoblet samme sentral.
Sitat av caperno Vis innlegg
Disse personene har ingen mulighet til å sjekke noe som helst annet enn hvilken telesentral du er tilknyttet og hvilken ISP du benytter deg av. En telesentral dekker gjerne ett stort område og flere gater. Sentralen står i dette tilfellet i din gate, og det er altså derfor de har" funnet ut" av gateadressen. At du faktisk bor i samme gata som sentralen er intet annet enn tilfeldig, da du like greit kunne ha bodd noen gater unna, men fremdeles vært tilkoblet samme sentral.
Vis hele sitatet...
Litt synd at det FAKTISK er samme gate. Da er det bare å gå fra dør til dør..
Trådstarter
3 0
Ok, tusen takk for svar. Føler meg litt tryggere nå. Jeg har ikke gjort noe spesielt, men slike personer har tydeligvis veldig kort lunte...

Vet ikke om jeg tør å skrive nøyaktig hva jeg skrev, men det handlet om en kommentar over at jeg visste hvilken klubb vedkommende vanket i.
Sitat av malaoh Vis innlegg
Ok, tusen takk for svar. Føler meg litt tryggere nå. Jeg har ikke gjort noe spesielt, men slike personer har tydeligvis veldig kort lunte...

Vet ikke om jeg tør å skrive nøyaktig hva jeg skrev, men det handlet om en kommentar over at jeg visste hvilken klubb vedkommende vanket i.
Vis hele sitatet...
Kan vi få vite det som du har skrevet til desse personane?
Jeg er ganske sikker på at de kan spore deg veldig enkelt:
Navnet ditt + en nettside som kalles gulesider = adressa di.
Sitat av DubC Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at de kan spore deg veldig enkelt:
Navnet ditt + en nettside som kalles gulesider = adressa di.
Vis hele sitatet...
DubC, de har kun IPen ifølge trådstarter, så de har ikke navn å gå etter. Så vil si TS er relativt trygg
Sitat av FatMan Vis innlegg
Eventuelt en meget god hacker, med tilgang til databasene dems.
Vis hele sitatet...
Eventuelt bare kjenne noen som kjenner noen som jobber hos den respektive ISPen som leverte ut IP-adressen.
Sitat av etse Vis innlegg
Eventuelt bare kjenne noen som kjenner noen som jobber hos den respektive ISPen som leverte ut IP-adressen.
Vis hele sitatet...
Haha, ja. Er noe i den duren
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hvis du ikke har gjort noe galt, kan du ikke bare gåt til politiet?
Er enig med Even. Hvis du ikke har skrevet noe galt/stygt til vedkommende, kan du anmelde h*n for trusler. Du har bevis i tillegg
Jeg fant jo navnet/adressen din nå med litt kreativ søking på Google.... Begynner på S tenker jeg.
Husk: Slike søketjenester som kan "spore" en IP adresse, viser kun informasjon som ISP selv har registrert om adressene. Noen ISP-er peker alt på hovedkontoret sitt. Andre ISP-er legger adressene på rette tettsteder.

Det finnes faktisk ingen kobling mellom selve adressen og et logisk sted. Er ikke akuratt som om adressen blir regnet utav hvor du fysisk befinner deg...