Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2704
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Hallo,

Har alltid lurt på hvordan en keylogger fungerer. Så lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer med keyloggere som er gratis og man kan skjekke fra en annen pc. At man liksom innstallerer en keylogger på en pc som man kan skjekke fra sin egen pc va som skjer på den pcen.

Håper noen fårstår va jeg spør etter, hehe.

Takker for alle tips og svar!
En keylogger loggfører alle tastetrykk på offerets pc og sender det jevnlig til den som kontrollerer loggeren. Med dette kan man stjele passord, kredittkortinfo og andre snuskete saker.
En keylogger er et program som tar opp alt du gjør på datamaskinen, og alt du trykker. (Altså passord ect.)
Listen er lang over gratise keylogger program, bare å google.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Trådstarter
Har disse keyloggerne remote? Slik at jeg kan skjekek det fra en annen pc?
du får keyloggere som du kan sende til oferet og få passord osv på mail. men da er det mer som en rat
Siden denne tråden like gjerne er så godt i gang, hvordan skal man få sendt keyloggeren til noen andres PC og få dem til å installere det?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Siden denne tråden like gjerne er så godt i gang, hvordan skal man få sendt keyloggeren til noen andres PC og få dem til å installere det?
Vis hele sitatet...
om du først skal sende en keylogger til ett offer så kan du lige gjerne bruke en rat. mange rat`s har innebygd ketlogger ++
Du kan sende filen som vedlegg i en mail. Hvis du forkler den som noe helt annet, slik som å gi deg ut for å være noen de kjenner og forteller at det er et bilde e.l, vil de kanskje åpne filen og den vil automatisk innstalleres på deres datamaskin.

Det er ikke alle keyloggere som har denne funksjonen, så du må lete etter en som har dette.
Home Keylogger, last ned her. Enkel og lett å bruke.

Kan også anbefale Ardamax Keylogger som ikkje er gratis.
Når jeg drev med Trojan (har innebygd keylogger) måtte du laget et virus via clienten hvor du skrev in bla ipen til den som skulle ha kontroll på pcen, her brukte jeg bla no-ip for sikkerhetens skyld. så må du sende viruset til person du vil ha kontroll over. Så fort personen åpnet viruset gå den deg full tilgang på pcen. Trojan er egentlig ment til å spre til flere pcer, så når du har fått spredd det til en del vil du kunne ha en liste med tilgang til alle sammen fra clienten (bare høyre klikk og connect). Husker det mest krevende med dette var å fylle ut instillinger av alt mulig i clienten og i viruset, og såklart var det det å få spredd det. Var litt OT siden dette var trojan, men jeg husker at jeg aldri rørte keyloggere fordi trojan var mye bedere og morsommere ikke mist siden den ikke bare registrerte tastetrykkene. Men mener at det her forsatt er nyttig information.

Må også legge til at dette var før Vista og at jeg ikke har rørt trojan siden da.
|Keylogger|
Aka Key Logger
Aka Nøkkel Logger
Aka Tastetrykk logger

▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av paddus Vis innlegg
om du først skal sende en keylogger til ett offer så kan du lige gjerne bruke en rat. mange rat`s har innebygd ketlogger ++
Vis hele sitatet...
Må si meg litt uenig med deg her. RAT's er mye vanskeligere å sette opp, og kan være endel mer ustabil en keyloggere. Med RAT, så må du kryptere serveren ved hjelp av en crypter som man ikke finner lett gratis. Du må nesten betale for å få en skikkelig crypter.

Men en keylogger så trenger du ikke en crypter for kryptere den, fordi den blir kryptert i oppsett prosessen. En keylogger er og mye lettere å få tak i.

Med en RAT så får man jo såklart mye mere muligheter, der i blant muligheten til å oppdatere serveren som er installert hos slaven...

Men en FUD crypter er ikke alltid like lett å finne, og gratis cryptere blir UD in no time.

Jeg sa at RAT var mye vanskeligere å sette opp. Dette er egentlig ikkje helt rett. Når du først kan det, så er det veldig lett gjort. Men når man aldri har prøvd det før, så vil man streve med det. Da tenker jeg på port forwarding og sånt.