Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  200 56544
Hei. Startet i går på et lite prosjekt med å se hvor mye reklame jeg klarer å fjerne fra Spotify. Først reklamebannerene, siden det ser enklest ut, så etterhvert lydreklamen..

Jeg har kommet så langt hittil:

http://bildr.no/thumb/449806.jpeg


Har sniffet på trafikken fra Spotify med Eavsdrop for å se hvor all trafikken går hen.. Har funnet noe trafikk til forskjellige reklame-servere, hittil disse:

Kode

10.0.0.10    anetno.tradedoubler.com
10.0.0.10    hstno.tradedoubler.com
10.0.0.10    clk.tradedoubler.com
10.0.0.10    ads.cresco.no
10.0.0.10    ww2.samsung.se
Og har redirectet forespørslene til en lokal webserver som viser "Reklame, nei takk!", via host-filen.

Noen av url-ene har jeg også funnet ved å ekstrakte Cachen (Cache.db) med programmet File Juicer og funnet en hel del .plist-filer med referanser til forskjellige reklameservere.. Fant også at en hel del av reklamebannerene, .jpg, .gif og .swf var cachet i cachen.. Men fikk ikke til å gjøre noe med det. Hvis du sletter hele cachen så lastes alt ned på nytt med en gang Spotify starter.. Har heller ikke funnet noen måte slik at du kan redigere bildene i cachen, så du f.eks. bare kan gjøre de grå..


Har også gått inn i .app-pakken og tittet rundt der.. Ikke noe direkte spennende, men alle grafikk-filene liger der, så du kan endre de hvordan du ønsker, samt en skin.xml-fil hvor du kan endre på all css-en.. F.eks. endre fonter, farger og størrelser. Men fikk ikke bort noe mer reklame..


Det siste jeg prøvde på var å decompile selve spotify-programfila.. Fikk assembley-kode ut, men forstå ikke så mye av det.. Søkte gjennom fila etter http-referanser, men fant kun en ny reklameserver (samsung). Ellers ikke noe spennende, bortsett fra en link til slashdot.org!


Har også brukt Little Snitch som oppdager alle utgående forespørsler og hvilke porter de er på.. Prøvde å blokkere alt bortsett fra en, som virker som streaming-urlen, men en del av reklamen ble fortsatt vist.


Den orginale tanken var at kansje Spotify-reklamene (lyd) lå på en egen server så man bare kunne blokkere den, men så enkelt er det nok ikke.. Selv bannerreklamene ligger veldig spredt, på forskjellige servere og noen i cachen.. Og den "Fashion"-reklamen har jeg ingen idé om hvor kan ligge. Har ikke funnet noen spor av den..


Så jeg trenger litt hjelp vidre nå.. Noen som har prøvd seg på det samme? Noen som vil hjelpe litt til på prosjektet? Noen som har inspill om hvor man kan lete vidre nå?


En tanke var å først finne alle urler og ip-adresser man kan blokkere, for så å lage en spesialproxy til Spotify som blokker alt..




Takk for tilbakemeldinger!
Det som er at når de finner ut at folk fjerner reklamen legger de den til på streamingserveren pga. de tjener penger på reklamen. Og det er en grunn til at det er forskjellige servere, fordi at de ikke skal bli overbelastet.

Men jeg støtter ideen!
Har du prøvd med resource hacker http://www.angusj.com/resourcehacker/ Må antagelig decompresse exe fila vis den er komprimert av en EXE-compressor.
Sist endret av heimertkåre; 15. juli 2009 kl. 17:20.
for og sperre reklame lyden, så har noen mekke program, sånn det funker at den "muter" lyd på pc'en din.
fix fra spotify: hvis mute er på, pause reklmaen.
løsning: mute , da puser den, så trykk på "playe" så vil reklmane gå uten lyd.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av ranvik Vis innlegg
for og sperre reklame lyden, så har noen mekke program, sånn det funker at den "muter" lyd på pc'en din.
fix fra spotify: hvis mute er på, pause reklmaen.
løsning: mute , da puser den, så trykk på "playe" så vil reklmane gå uten lyd.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel strengt tatt ikke en "pause" fra musikken vi ønsker er det vel?

Tanken er jo å slippe reklame, samt å slippe at musikken blir avbrutt.

Om jeg hører reklame, eller det blir stille, bryr jeg meg ikke om..Jeg vil ha uavbrutt, reklamefri musikk!
Sist endret av ranman22; 15. juli 2009 kl. 18:29.
Her er en ting du kan undersøke:

Ta på Play queue --> History.

Her kan du spille av lydreklamer, på tilsvarende måte som når de kommer av seg selv. Forskjellen er at du kan hoppe over dem.

Det må jo finnes en variabel som styrer dette i minnet?
For dem som lurer på hva programet hetter, så er det "mutify" som muter lyden(funker ikke lenge)
http://code.google.com/p/mutify/updates/list
Skrev et applescript som muter lyden og trykker play i Spotify, men må fortsatt vente til reklamen er over før jeg får hørt musikk..

Fant et annet script som automatisk mutet på reklame ved å bruke scrobble-notifyeren til å merke når reklamen spilles, ved å bruke reg.ex. til å søke etter strenger som reklame-tagene inneholder..


En kammerat klarte forresten å fjerne den auto-pausingen som spotify gjør ved muting.. Han brukte ett program som søker etter endringer i minnet på maskinen, og så etter hvilke endringer som skjedde ved muting og endre på variablene.. Funket fint, og da kan man bruke mutify hvis man ønsker det.. Men har ikke klart å kompilere en ny utgave, så man må kjøre memory editoren konstant foreløpig..
la merke til at etter jeg sletta alle tmp mappa så får jeg nesten ikke reklame. før fikk jeg reklame ca mellom vær 4-5låt. nå har jeg spilt i 3timer uten noen ting.
Sitat av ranvik Vis innlegg
la merke til at etter jeg sletta alle tmp mappa så får jeg nesten ikke reklame. før fikk jeg reklame ca mellom vær 4-5låt. nå har jeg spilt i 3timer uten noen ting.
Vis hele sitatet...
Det går i rykk og napp. Sitter her med en clean og urørt spotify, og har sittet med musikk siden 21.00 uten reklame, kanskje mere.
Det virker som det varierer veldig hvor mye reklame man får. Noen ganger får jeg reklame annenhvert spor, andre ganger rekker jeg å høre ett helt album.
du har glemt og få med : m1.emea.2mdn.net og ad.no.doubleclick.net kansje og kansje. ocsp.thawte.com
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Det virker som det varierer veldig hvor mye reklame man får. Noen ganger får jeg reklame annenhvert spor, andre ganger rekker jeg å høre ett helt album.
Vis hele sitatet...
Tror det har mye med musikken du hører på å gjøre....
Tenker du på lengden på sporene og antall spor da?
Nei, jeg tenker på at det er mye mer reklame om man spiller låter som er "in" eller som er veldig kjente. Når jeg sitter å koser meg med mer eller mindre ukjente godbiter fra inn og utland er det svært lite reklame.

Forresten er det et interessant prosjekt rent teknisk å fjerne reklamen, men neppe verdt de 100,- det koster å være premium. Av og til er ting rett og slett så billig at det ikke er vits å "stjele" det (nei nei, det var ikke ment moraliserende!)
Ja, bare for å avklare det, jeg gjør dette først og fremst fordi det er teknisk spennende og lærerikt..


Og jeg har registert to poster hvor personer har tipset om at jeg heller burde betale 99kr.. Postene har blitt slettet, men jeg har registrert at det er mulig. Vi trenger ikke høre det flere ganger nå..
Beklager, virkelig ikke meningen å støte noen, er som sagt et interessant prosjekt fra et teknisk ståsted, og bare ment som en "sidenote" til det innlegget egentlig handlet om...
Sitat av ranvik Vis innlegg
du har glemt og få med : m1.emea.2mdn.net og ad.no.doubleclick.net kansje og kansje. ocsp.thawte.com
Vis hele sitatet...
Hvordan fant du de adressene? Sniffe trafikken?
Sitat av Cryptography Vis innlegg
Hvordan fant du de adressene? Sniffe trafikken?
Vis hele sitatet...
jepp, veldig lett. ta en egen pc (gammel laptop) installer spotify og wireshark, sett på filter "port 53" start den.
da vil du få opp en linje pr dns requst som spotify gjør, dem må stå en stund for og ikke får samme reklame
Sitat av Cikey Vis innlegg
Nei, jeg tenker på at det er mye mer reklame om man spiller låter som er "in" eller som er veldig kjente. Når jeg sitter å koser meg med mer eller mindre ukjente godbiter fra inn og utland er det svært lite reklame.
Vis hele sitatet...
Hm. Dette skal jeg teste.
Sitat av prenix Vis innlegg
Eller betal de lusne 90 kronene per månede, slik at Spotify kan vidreutvikles.

: - o
Vis hele sitatet...
Du er bare ikke den tredje eller fjerde som sier det, og hadde du lest noen av de tidligere postene er poenget med å gjøre dette å lære noe, ikke å unngå å betale. Å knekke reklamekoden er en utfordring, men det er vel ikke umulig. Kan man ikke for eksempel se om en boolean forandrer seg hver gang den bytter mellom å spille reklame og ikke reklame? Kan jo hende man kan klare å isolere den og tvinge den til å aldri spille reklamene.
Sitat av flexd Vis innlegg
Du er bare ikke den tredje eller fjerde som sier det, og hadde du lest noen av de tidligere postene er poenget med å gjøre dette å lære noe, ikke å unngå å betale. Å knekke reklamekoden er en utfordring, men det er vel ikke umulig. Kan man ikke for eksempel se om en boolean forandrer seg hver gang den bytter mellom å spille reklame og ikke reklame? Kan jo hende man kan klare å isolere den og tvinge den til å aldri spille reklamene.
Vis hele sitatet...
Jepp, og som noen skrev tidligere så kan man aktivt starte reklamene selv hvis man går inn i Play Queue og History. Det gjør jobben veldig mye enklere, for når vi prøvde på det sist ble det mye venting.. Mulig jeg får kjørt noen tester på det etterpå.
Fra Spotify
What quality does Spotify stream in?
We use the Ogg Vorbis q5 codec which streams at approximately 160kb/s. Premium subscribers can enable higher bit rate streaming at 320 kb/s from the preferences menu.
Vis hele sitatet...
Om lyd reklamen er i annet format enn Ogg så kanskje noe kan gjøres?
netcomreklamen er på m1.emea.2mdn.net.edgesuite.net (nesten samme adresse som pasta før men dem har vist bytta litt dns server ser jeg.)
litten fylle post, men baic, hvis du stopper spotify å registrer "play list" så kan du stoppe slotify reklame, har mekke "fix" for it.

når har jeg hadt 7timer uten reklame :-) i musikken....

NB: IKKE PM meg om den siste noe :-9

fant litt bugg i systemet, hvis du stopper så spille listen ikke blir registert, så vil reklmen komme hvis du søker etter sanger som ikke er lagret på pc'en.
Sist endret av ranvik; 19. juli 2009 kl. 16:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva med å lage et program, som gjør følgende når reklamen kommer:

Avslutt spotify
Start spotify
Spill av en sang i en spillelieste

Problemet er selvfølgelig å få et program til å gjøre dette. :P
Det virker jo unødig tungvindt når vi heller kan finne ut akkurat hvilken funksjon som triggerer en reklamesnutt, og så bare hindre at den noen gang kjøres/fylle den med NOOP-opkoder. (No Operation, 0x90).
Sitat av flexd Vis innlegg
Det virker jo unødig tungvindt når vi heller kan finne ut akkurat hvilken funksjon som triggerer en reklamesnutt, og så bare hindre at den noen gang kjøres/fylle den med NOOP-opkoder. (No Operation, 0x90).
Vis hele sitatet...
gikk heller finne ut hvordan den "generte" time/antall ganger, så "frøys" jeg den.
Ja, det var jo noe sånt jeg tenkte på. Litt trøtt utpå kvelden
hint for andre som prøver seg, "adfilter" og "ad.bnk.tmp" er ting som er tingen.
Godt jobba ranvik..
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Det skal presiseres at alt i denne tråden skal handle ene og alene om å omgå reklamen for lærings skyld.
Folk som tigger om hjelp ene og alene fordi de ikke vil høre reklamene kan pelle seg inn på sidene og betale for tjenesten.
På forhånd takk!
Hva med å lage et program som hopper til neste sang rett før den som spilles av er ferdig? Er alltid stille på slutten av en sang uansett. Får ikke reklame visst man trykker neste sang.
oppdater dns liste bare legge til i host fila.

127.0.0.1 anetno.tradedoubler.com
127.0.0.1 hstno.tradedoubler.com
127.0.0.1 clk.tradedoubler.com
127.0.0.1 ads.cresco.no
127.0.0.1 ww2.samsung.se
127.0.0.1 www.bandintown.com
127.0.0.1 imges.apple.com
127.0.0.1 ad.linksynergy.com
127.0.0.1 pixel.quantserve.com
127.0.0.1 post.audioscrobbler.com
127.0.0.1 m1.emea.2mdn.net
127.0.0.1 ad.no.doubleclick.net
127.0.0.1 ocsp.thawte.com
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Hva skjer hvis du legger de til i hosts? Blir det stille i x sekunder, eller hopper spotify bare over reklamen?
Sitat av afen Vis innlegg
Hva skjer hvis du legger de til i hosts? Blir det stille i x sekunder, eller hopper spotify bare over reklamen?
Vis hele sitatet...
det er for reklame text i selfe spotify, da blir det bare "helt grått" på siden istden, hvis den har laste ned reklamen, så blir det hvit der.


CDocuments and Settings\USER\Local Settings\Application Data\Spotify\Storage
der lagrer den normalt musikk data.
Du kan også bare logge ut inn igjen, går jo på 5 sekunder og man slipper reklamen
image.providesupport.com enda en reklame banner.
Angående reklame-pausene, hva med å skrive et script hook'a fast til spotify i cheat engine (rent eksempel) som kan sees på som en "speedhack" får å spole gjennom reklamen?
Speedhack påvirker ikke musikken som spilles, bare GUIet.

(Har ikke testet, men er hvertfall slik for andre spill/programmer)
Er det noen som i det hele tatt har lykkes i å attache en debugger til Spotify? Jeg rekker så vidt å åpne debuggeren (uten noe lastet) før Spotify skrur seg av :s

Dog, ShadowOllyDbg får jeg faktisk åpnet og begynt å attache, men det virker som om på et tidspunkt så castes en "long double" til en "long long" og denne verdien kræsjer hele debuggeren (og ironisk nok alle andre debuggere du har åpen også siden verdien blir liggende på FPU-stacken).
Nei har ikke lyktes, har prøvd uttalige debuggere..
Sist endret av Ondskap; 28. juli 2009 kl. 18:52.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Er det noen som i det hele tatt har lykkes i å attache en debugger til Spotify? Jeg rekker så vidt å åpne debuggeren (uten noe lastet) før Spotify skrur seg av :s

Dog, ShadowOllyDbg får jeg faktisk åpnet og begynt å attache, men det virker som om på et tidspunkt så castes en "long double" til en "long long" og denne verdien kræsjer hele debuggeren (og ironisk nok alle andre debuggere du har åpen også siden verdien blir liggende på FPU-stacken).
Vis hele sitatet...
Spotify bruker Themida for å beskytte seg selv. Den kjører en VM og har en god del memory checks.

Etter hva jeg fant ut var siste utgave av Shadow OllyDbg lagt ut i 2007? Kanskje på tide å skaffe seg en ny debugger som kanskje er lagt opp for Themida?
Sitat av Glyserol Vis innlegg
Etter hva jeg fant ut var siste utgave av Shadow OllyDbg lagt ut i 2007? Kanskje på tide å skaffe seg en ny debugger som kanskje er lagt opp for Themida?
Vis hele sitatet...
Er klar over dette, men flere "up-to-date"-debuggere har ikke fungert, så da tok jeg i bruk eldre varianter som i det minste ikke drepte Spotify-prosessen bare ved å ligge i minnet :P
Jeg bare hopper på her og slenger inn en interessant link jeg fant:

http://www.steike.com/code/spotify-vs-ollydbg/
Sist endret av Moreagain; 29. juli 2009 kl. 10:33.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Er klar over dette, men flere "up-to-date"-debuggere har ikke fungert, så da tok jeg i bruk eldre varianter som i det minste ikke drepte Spotify-prosessen bare ved å ligge i minnet :P
Vis hele sitatet...
Har ikke noe problem med min Olly, men Themida er veldig kresen på plugins. De må være satt opp riktig ellers vil det ikke funke.
(ikke anse meg for en total n00b for å poste dette menne)

Om du trykker

crtl+alt+home dukker det opp ett dos vindu i spotify...
det står mye info om hvor den holder på å connecte og diverse.

Igjen, jeg aner ikke hva faen det er, men ville bare dele somewhat =P
Sitat av negard Vis innlegg
crtl+alt+home
Vis hele sitatet...
Ikke noe veldig spennende. Bare console som printer ut litt info.

Til de som har lyst å debugge spotify slang jeg sammen en rask ollydbg med to plugins for å skjule den fra Themida. Funket fint å kjøre den på maskinen min, men den er ikke veldig pen å se på.

For å få den til å funke må du inn på Appearance->Directories og sette riktig adresse til mappene, UDD og plugin.

Jeg vet egentlig ikke helt hvor greit det er å poste programmer her, men hvis en moderator har noe imot det så er det bare å fjerne den. Om den blir fjernet er det bare å sende meg en pm for adressen.

GollyDBG

Edit: Fordi av dere som kanskje ikke finner den er OEP på nyeste versjonen her: 0x4f2cce
Sist endret av Glyserol; 31. juli 2009 kl. 16:54.
takk for du mekka plugg inn, for å hinder at den linken dør etter stund er mirror Gollydbg.zip (uten alt det reklamen, direct download)
Sist endret av ranvik; 31. juli 2009 kl. 19:02.
Sitat av Cryptography Vis innlegg
Hei. Startet i går på et lite prosjekt med å se hvor mye reklame jeg klarer å fjerne fra Spotify. Først reklamebannerene, siden det ser enklest ut, så etterhvert lydreklamen..

Jeg har kommet så langt hittil:

http://bildr.no/thumb/449806.jpeg


Har sniffet på trafikken fra Spotify med Eavsdrop for å se hvor all trafikken går hen.. Har funnet noe trafikk til forskjellige reklame-servere, hittil disse:

Kode

10.0.0.10    anetno.tradedoubler.com
10.0.0.10    hstno.tradedoubler.com
10.0.0.10    clk.tradedoubler.com
10.0.0.10    ads.cresco.no
10.0.0.10    ww2.samsung.se
Og har redirectet forespørslene til en lokal webserver som viser "Reklame, nei takk!", via host-filen.

Noen av url-ene har jeg også funnet ved å ekstrakte Cachen (Cache.db) med programmet File Juicer og funnet en hel del .plist-filer med referanser til forskjellige reklameservere.. Fant også at en hel del av reklamebannerene, .jpg, .gif og .swf var cachet i cachen.. Men fikk ikke til å gjøre noe med det. Hvis du sletter hele cachen så lastes alt ned på nytt med en gang Spotify starter.. Har heller ikke funnet noen måte slik at du kan redigere bildene i cachen, så du f.eks. bare kan gjøre de grå..


Har også gått inn i .app-pakken og tittet rundt der.. Ikke noe direkte spennende, men alle grafikk-filene liger der, så du kan endre de hvordan du ønsker, samt en skin.xml-fil hvor du kan endre på all css-en.. F.eks. endre fonter, farger og størrelser. Men fikk ikke bort noe mer reklame..


Det siste jeg prøvde på var å decompile selve spotify-programfila.. Fikk assembley-kode ut, men forstå ikke så mye av det.. Søkte gjennom fila etter http-referanser, men fant kun en ny reklameserver (samsung). Ellers ikke noe spennende, bortsett fra en link til slashdot.org!


Har også brukt Little Snitch som oppdager alle utgående forespørsler og hvilke porter de er på.. Prøvde å blokkere alt bortsett fra en, som virker som streaming-urlen, men en del av reklamen ble fortsatt vist.


Den orginale tanken var at kansje Spotify-reklamene (lyd) lå på en egen server så man bare kunne blokkere den, men så enkelt er det nok ikke.. Selv bannerreklamene ligger veldig spredt, på forskjellige servere og noen i cachen.. Og den "Fashion"-reklamen har jeg ingen idé om hvor kan ligge. Har ikke funnet noen spor av den..


Så jeg trenger litt hjelp vidre nå.. Noen som har prøvd seg på det samme? Noen som vil hjelpe litt til på prosjektet? Noen som har inspill om hvor man kan lete vidre nå?


En tanke var å først finne alle urler og ip-adresser man kan blokkere, for så å lage en spesialproxy til Spotify som blokker alt..




Takk for tilbakemeldinger!
Vis hele sitatet...

Du sier du har funnet skin.xml filen, med hvilket program?