Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2728
Har innsett jeg trenger en ny PC nå. Tenkte da kanskje gå for noe bærbart. Er det noen som har erfaring med denne: Asus ROG G752VS.

Den vil bli brukt til en del spill, men også en hel del Inventor, Fusion 360, slic3r, Maple/Matlab og noe LTspice eller lignende.

Tenkte kjøpe en maskin som i alle fall bør ha en 5-6 års levetid ut fra dagens behov. Stasjonær er vel å greit, men av og til er det greit å kunne ta med seg maskinen. Kan man kjøre linux på den uten alt for mye knot (les Surface pro 3) er det et stort pluss.

Tar gladelig imot tips til andre passende maskiner.
ArbeidsledigProletar
Jeg vil påstå at 5-6 års levetid er optimistisk med bærbar, samma hvor mye du blåser på den.
(for å presisere, etter bærbare har kort levetid, selv performancemaskiner, i min erfaring, uansett)
Sist endret av Batabusa; 12. mars 2017 kl. 13:58.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
5-6 år og såpass tung bruk er optimistisk. Om du kjøper businesslaptops ala Thinkpad T-serie så er 4 år totalt innafor, og det funker greit til inventor og slikt. Haken er gjerne at det ikkje er optimalt til spel, men det vil nok funke. Sørg for å få ein med skikkelig grafikkort.
Hadde håpet de bærbare hadde lengre levetid ja. Får nok gå for en stasjonær igjen, og heller løse problemene når det skal reises.

Tror det blir noe sånt isteden. Skulle dekke behovene. Selv om det kanskje ikke er det optimale kortet til inventor, fungerer det helt greit, og betydlig bedre en hva jeg har (gtx 970 OC). Som spillmaskin skal det dekke alle behov.

Noen innvendinger?