Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3652
Er det noen måter for å gjøre det vanskeligere for politiet å avlytte deg?
Beste måten er og bruke tegnespråk og ikke snakke.
Kontantkort, bytte mobil ofte, bytte nummer ofte.
Bare ikke snakk om noe ulovlig på telefonen. Skjønner ikke hvorfor folk synest dette er så vanskelig. Lag avtaler og treff hverandre i den virkelige verden for å diskutere Hvorfor alt skal tas på telefon.

Men vist du absolutt vil snakke på åpne linjer, ville jeg registrert kontantkort på bekjente (dette bør være nøkterne streitinger som aldrig selv ville bli avlyttet). og byttet ofte som "Freakywomen" sier.

-utepaanordnes
Skaff deg Signal og ring med appen i stedet.
ArbeidsledigProletar
Altså, det spørs jo hvor paranoid du er. Finnes mange apper for kryptert kommunikasjon der ute.

Foreslår "wickr". Der selvdestruerer meldingene seg i tillegg til å være bak en pålogging og kryptering.
Trådstarter
Jeg tenker mer på rom avlytting. Ikke bare når man snaikker i tlf. Slik jeg forstår det kan de avlytte selviom man ikke snakker i tlf. Og avlytte solvom tlf er av.
ArbeidsledigProletar
Da er du mest veldig paranoid. Skal en del til for noe sånt :P


Om du ikke finner mikrofonene de gjemmer i sofaputene/taklampa så kan du legge deg inn på den lokale distriktpsykiatriske, eventuelt ta "krimpraten" (eller avsløringene om new world order) din et annet sted fysisk.
Som Batabusa sier;

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Da er du mest veldig paranoid. Skal en del til for noe sånt :P
Vis hele sitatet...

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for å bli avlyttet på den måten. Da regner jeg med du hadde vært ettersøkt i hele verden neida.. men skal veldig mye til for at politiet skulle orke å bruke så mye energi og styrker på det.
Trådstarter
Ikke akkurat slik at jeg tror jeg er avlyttet.

Om foreksempel blackberry eller andre tlf eller apper kan forhindre eller mislede form for avlytting eller gjør det vanskeligere.
Sist endret av merk; 30. oktober 2016 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av merk Vis innlegg
Ikke akkurat slik at jeg tror jeg er avlyttet.

Om foreksempel blackberry eller andre tlf eller apper kan forhindre eller mislede form for avlytting eller gjør det vanskeligere.
Vis hele sitatet...
Det er dessverre svart-hvitt der i gården.

Enten har dem hjemmel til å overvåke deg, eller ei.

Og en moblings er umulig å sikre (stort sett).
Sitat av merk Vis innlegg
Ikke akkurat slik at jeg tror jeg er avlyttet.

Om foreksempel blackberry eller andre tlf eller apper kan forhindre eller mislede form for avlytting eller gjør det vanskeligere.
Vis hele sitatet...
Vel for de som skulle føle seg "avlyttet" så kan du alltids ha et farrday bur du slenger telefonen i når du ikke bruker den. Rom kan avlyttes, og kan også scannes for bugs.

Men om noen virkelig er romavlyttet så er ressursene som er lagt ned i avlyttingen så store at det nesten blir umulig å være sikker og samtidig leve normalt. Om noen ønsker så kan de avlytte via smart TV, pc, alle IoT dingser, pluss bugs og selv om du skulle ha en off line pc du skriver inn dine hemmelige skurkeideer så kan i teorien også dine tastetrykk avlyttes uten trojaner.

Som andre alt har sagt, minimer sjansen for å bli avlyttet ved å bytte nummer og telefon hyppig, minimere praten om ulovligheter i områder og bygninger du ofte befinner deg i, du kan kjøre "Soprano" med å aldri nevne konkret hva som avtales over telefon og ta slikt på random møtesteder face to face. Avtale om møtested kan taes over ende til ende krypterte tjenester.