Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6543
Heisann.

Jeg vurderer nå å få kjøpt meg en playstation konsoll og sliter veldig mye med å finne ut om jeg skal ha slim eller pro! Er det virkelig verdt over 1k + - for å få pro hvis man ikke eier en 4K tv? Eier bare en vanlig full HD 1080 flatskjerm.

Jeg kommer jo selvfølgelig til å spille spill som COD, Farcry, Tekken, osv. Er noe stor forskjell på å spille på en pro?
Sliter litt med økonomien, så det hadde vært fint å kunne spare en tusen lapp eller lignende hvis det virkelig ikke er verdt det. Kommer ikke til å ta meg råd til en ny tv på en god stund uansett.

Hva mener dere om det?
Da hadde jeg kjøpt vanlig ps4, helst brukt på finn.
Ikke vits med pr0 med mindre du skal oppgradere fjernsynet ditt
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Burde kjøpe pro om du først skal ha helt ny.
Jeg vil ikke ha den første versjonen. men slitet med å vurdere slim eller pro. Hvorfor pro i stedet for slim?
Sitat av KorruptNorge Vis innlegg
Jeg vil ikke ha den første versjonen. men slitet med å vurdere slim eller pro. Hvorfor pro i stedet for slim?
Vis hele sitatet...
Fortsatt markant forskjell på grafikk og ytelse selv om du ikke har 4K tv. Hadde imidlertid anbefalt Slim om du har dårlig råd. Du finner dem på finn for 2000 og kanskje litt mer med spill/ekstra kontroller. Venter du til black friday vedder jeg på at du får slim til 2000 og pro til 3000.
Sist endret av Conflicted; 24. oktober 2017 kl. 22:05.
Det er ikke -Stor- forskjell paa grafikk uten en 4k tv, men mange spill har ekstra stoette for Pro, der du kan velge og kjore i 60FPS og 1080p eller 4k og 30 FPS fks.

Naar det er sagt, om jeg skulle kjoept en PS4 naa, hadde jeg absolutt gaatt for en Pro.
Pro. Den har flere fordeler enn bare grafikk.
Loading tider er også en ting. I Final Fantasy 15, bare for å ta ett eksempel, er forskjellen ekstrem.
20 sekunder for å laste et nytt område kontra 3 minutter.
I følge denne artikkelen er det marginale forskjeller på laste-tidene for PS4 og Pro.

Jeg tror at de største forskjellene blir tydeligere senere, når det gis ut spill som tyner hardwaren til det ytterste. Men personlig ville jeg ikke lagt penger i PS4 Pro nå og heller kjøpt Slim i vente på PS5.
Jeg hadde samme dilemma for en stund tilbake. Endte med Pro-versjonen fordi jeg ville laste ned mye gamle spill som jeg aldri har fått spilt da jeg aldri har eid PS. Viser seg jo at det er svært få som er gitt ut på PS-store, kun remakes såvidt jeg har sett, så det var litt bortkastet. Men har tenkt til å handle 4k TV snart uansett, så jeg angrer ikke. Men i ditt tilfelle er vel slim-versjonen det ganske åpenbare valget?

Jeg lette i flere måneder etter en brukt konsoll på finn og diverse kjøp/salg apper. Fant ingen som ville selge for minimum 500 mindre enn en ny konsoll, så jeg ga opp.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hvis du sliter med økonomien så ville jeg anbefalt deg å spare opp og kjøpe en stasjonær PC. Ja, det er dyrere å bygge den, men du vil totalt sett få mer bang for the buck. Hvor lenge er det til de kommer med PS5 og du ikke kan kjøre et eneste spill av de du kjøper nå? Hvis du venter til sommeren kan du kjøpe masse gode spill på Steam med stor discount. Og husk at det er ikke grafikken som utgjør et godt spill, det er mye spillglede i en runde med Age of Empires eller Counter-Strike.
Takk for mye bra svar folkens!
Regner med at det er lurest og vente til Black Friday, så da gjør jeg det. Regner med at det blir en Slim , hvis ikke Pro kommer på super tilbud da :-P

Gaming pc har jeg, men vil ha en konsoll hjemm.
Til informasjon så er det 20% avslag på alle varer på Power nå i helga, hvis du bruker mastercard fra DNB.
Jeg har inntrykk av at det er mye bedre tilbud enn "tilbudene" som kommer på Black Friday.
Hei igjen. Da fikk jeg kjøpt en ganske billig nesten ubrukt på finn.
Trur jeg var heldig og fikk en grei pris, inkl 2 kontroller og 1 spill.

Det ble Slim 1T. Takk for kommentarene deres.
Sist endret av KorruptNorge; 27. oktober 2017 kl. 17:40. Grunn: Ble dobbelt
Sitat av KorruptNorge Vis innlegg
Hei igjen. Da fikk jeg kjøpt en ganske billig nesten ubrukt på finn.
Trur jeg var heldig og fikk en grei pris, inkl 2 kontroller og 1 spill.

Det ble Slim 1T. Takk for kommentarene deres.
Vis hele sitatet...
Hva er "ganske billig"?
Sitat av Duckie Vis innlegg
Hvis du sliter med økonomien så ville jeg anbefalt deg å spare opp og kjøpe en stasjonær PC. Ja, det er dyrere å bygge den, men du vil totalt sett få mer bang for the buck. Hvor lenge er det til de kommer med PS5 og du ikke kan kjøre et eneste spill av de du kjøper nå? Hvis du venter til sommeren kan du kjøpe masse gode spill på Steam med stor discount. Og husk at det er ikke grafikken som utgjør et godt spill, det er mye spillglede i en runde med Age of Empires eller Counter-Strike.
Vis hele sitatet...
PS5 kommer ikke på en stund om vi følger hintene til Sony. Det viktigste med gaming er også å spille der vennene dine er, ikke hva du spiller på.
Sist endret av Conflicted; 28. oktober 2017 kl. 03:22.