Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2286
Hei.
Når jeg spiller av sanger, høres sangen ut, slik den skal være( i fl studio 11).
Men når jeg prøver eksportere, til Wav. Kommer det lyder i sangen, som ikke skal være der. Det skjer som oftest på slutten.

I tillegg stenger ikke exporterings-vinduet seg automatisk, når jeg kommer opp i 100%.

Det kommer også, noen rare lyder, noen ganger. Når jeg har spilt ferdig en sang.

Hva kan jeg gjøre?

Hvis jeg kjøper FL Studio 12 (har piratkopi).
Blir da problemet borte?
Jeg skal ikke kommentere at du bruker pirat versjon men, ja, det kan ha noe med det og gjøre.

Uansett, bruker du ASIO drivere? ASIO4ALL? Har du eksternt lydkort? Om du ikke bruker ASIO drivere er det det første du burde fikse. ASIO4ALL funker bra om du ikke har eksternt lydkort.

Hvilken plugins bruker du på låta? Bruker du kun de VST'ene som følger med FL? Jeg har erfart at noen ganger kan VST'er som kanskje er litt gamle eller rett og slett dårlig programmert føre til at DAW'en oppfører seg litt merkelig. Det du beskriver opplevde jeg når jeg brukte en eller annen rar freeware VST for en stund siden. Når jeg så fjernet denne fra prosjektet var alt som det skulle igjen og eksporteringen av sangen gikk som smurt.

Har dataen din godt med RAM o.l ? Om man bruker voldsomt med VST'er i en sang kan det begynne å tære på CPU og slikt etter en stund om man ikke har kraftige greier som klarer å følge med.

Uansett, sjekk først om du bruker ASIO, deretter bytt ut tredjeparts VST'er med de som følger med FLStudio for å feilsøke.

Lykke til