Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3825
Hei!
Jeg (17 år) og en venninne som er 18 skal på Roskilde denne sommeren. Jeg lurer på om det er noen som har noen tips/erfaringer å komme med?

Hvor mye er det vanlig å bruke på drikke og mat? Hvor lite kan man for eksempel "greie" seg med av penger til dette? Jeg er en veldig liten jente, så trenger ikke store mengdene alkohol for å bli full - og vil også prøve å spare mest mulig på mat. Er det noe man må forvente å bruke penger på annet enn drikke og mat?

Og er det noen som har erfaring med at deres første gang å røyke weed var på en festival? Smart/ikke smart? Har ikke planer om å kjøpe selv, men kanskje prøve.

Og til sist, noen tips til det å være ung og jente på festival? Noen situasjoner som man bør holde seg unna osv? Jeg blir desverre ganske så gæren og tenker ikke veldig langt i fylla, så bør vel ta noen forhåndsregler... Kom med alt av tips dere har
Det er en tråd om roskilde her: https://freak.no/forum/showthread.php?t=287219

Hvor mye du bruker på mat kommer veldig ann på, vet mange har med stormkjøkken å spiser mye nudler osv finnes også griller rundt forbi også. Det er en matbutikk 15min gåtur fra øst inngangen. Mat på festivalområdet har overkommelige priser, litt billigere enn vanlig Norske gatekjøkken/bakerier. Øl koster 100kr/brettet på butikk og 200kr/brettet på festivalområdet. Tror cider er 150/300. Ellers har du lov å ta med 0,5L med hvilken drikke du vil inn på konsertområdet.

Skal du røyke weed så vær edru. Har selv oppfattet roskilde som veldig trygt, ville vært mest bekymret for tyveri.
Sist endret av SJefen; 22. mai 2016 kl. 23:26.
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Roskildefestival er for meg julaften, bursdag og nyttår pakket inn i en uke med moro og galskap.

1. Øl kan kjøpre i butikken en gåtur fra festivalen( ca 100kr), men det går også buss som kan være lurt om man vil ha med seg litt. Av erfaring blir fort ølen fra butikken kald så mange handler heller iskalde brett med øl inne på campen til rundt 200-220kr. Hvis man er minst 4-5 på campen så kjøper man bare på rundgang så har man alltid kald øl.

2. Om man er mer glad i å drikke sprit så får man også kjøpt det på campingområdet. Mener å huske det er 250 (ish) for en flaske med vodka/gin/jegermaister + en pose med is og blandevann (appelsinjuice, redbull osv.). Mener også at det skal være mulig å kjøpe bare plastglass og isbiter, i såfall kan man spare mye penger på å handle sprit på butikken (lettere å bære med seg enn øl også).

3. Hvis man finner drikke man synes er greit å drikke ut romtempratur og vel så det (sett ut i fra at være blir bra) kan det være smart å finne noe sprit man liker som går lett ned, både om morgenene om man vil reparere formen litt før frokost eller om man rett og slett ikke får tak i kald øl.

4. Maten der er i grunn ikke så dyr til å være på festival, men man kan spare mye penger på å handle noe knekkebråd feks og pålegg på butikken. Jeg selv har spist maks en gang om dagen mens jeg har vært der, men du kjenner fort at kroppen trenger energi. Mener vi betalte 60 kr for en hakket for stor posjonspizza på campen året som var. Masse utvalg av alt fra nachos, pizza, kebab, baguetter, masse veggismat for de som setter pris p det.

5. Når det kommer til weed og hasj så er det ikke det noe stort problem. Festivalen sier at de har en nulltolleranse for narkotika, men uten å prøve veldig hard ble jeg flere ganger tilbudt hasj, kokain, 2-cd, noen som skulle være lsd (syntes det ble for skummelt av en ukjent fyr) og amfetamin. Dopen florerer på slike festivaler, ihvertfall om man holder seg rolig, blir snakkende med noen og hører om de vet om noe. Samtidig som rus er en el av festivalen for veldig mange så er det virkelig ikke mulig å kjede seg edru heller.


Hvis dere lurer på noe mer så send gjern en PM, har noen gode historier, tips og tricks fra de siste årene.
Sitat av selmabg Vis innlegg
Hei!
Jeg (17 år) og en venninne som er 18 skal på Roskilde denne sommeren. Jeg lurer på om det er noen som har noen tips/erfaringer å komme med?

Hvor mye er det vanlig å bruke på drikke og mat? Hvor lite kan man for eksempel "greie" seg med av penger til dette? Jeg er en veldig liten jente, så trenger ikke store mengdene alkohol for å bli full - og vil også prøve å spare mest mulig på mat. Er det noe man må forvente å bruke penger på annet enn drikke og mat?

Og er det noen som har erfaring med at deres første gang å røyke weed var på en festival? Smart/ikke smart? Har ikke planer om å kjøpe selv, men kanskje prøve.

Og til sist, noen tips til det å være ung og jente på festival? Noen situasjoner som man bør holde seg unna osv? Jeg blir desverre ganske så gæren og tenker ikke veldig langt i fylla, så bør vel ta noen forhåndsregler... Kom med alt av tips dere har
Vis hele sitatet...


Kan også være enig i det at Roskilde er julaften, bursdag og nyttår på en gang. Det er ett fantastisk sted og den "boblen" som blir skapt på Roskilde er helt unik.

Dette er mitt andre år jeg skal. Første året mitt brukte jeg rundt 8000,-kr i lommepenger på festivalen. Det du hovedsakelig bruker penger på er alkohol & mat. Du sparer mye på og kjøpe alkoholen utenfor festivalen. Mange som også sparer mye ved å kjøpe knekkebrød + enkelt pålegg som de spiser til frokost. For min del så handler mye av ferie om at du skal kose deg, uten noen økonomiske grenser. Vil du ha burger til frokost, så kjøper du deg burger til frokost. Jeg skal allikevel prøve og bruke mindre penger dette året, spesielt ved og kjøpe alkoholen utenfor festivalområdet (Brennevin på festival koster 220,- DKK med blandevann) Du kan altså fint klare deg med 5-6k i lommepenger.

Sånn som han andre skriver, røyk når du er edru. Alkohol svekker dømmekraften og du kan ende opp med spybøtta.

Andre anbefalinger:
3-mannstelt for 1 person (clas ohlson), dobbeltmadrass (kjøp på festivalen) med laken og tynn dyne. Er det sol på himmelen får du ikke sove lenger enn 08.30, og det er ikke digg og våkne ultrasvett i en sovepose.

Lommelykt, engangsservietter, gaffateip er også veldig kloke ting å ha med.