Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3331
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Ja, nå har det seg slik at jeg blir 18 år den 5. november. Må gå til anskaffelse av bankkort.
Hvilke kort lønner seg egentlig?

- Må ha muligheten til å brukes elektronisk
- Så billig som mulig.
- Ingen kredittløsning, i alle fall ikke mange penger
- Må ha identifikasjon.
- Må brukes med PIN-kode.

Kom med forslag, men hold de relaterte
Visa, enkelt og grett
Man har vel ikke PIN-kode til visa så vidt jeg vet? Men hvis du skal ha visa så ser www.gebyrfri.no ikke så verst ut.
Ikke pin kode til visa? nehei? vel kanskje jeg er spesiell jeg da som har det ?
Man kan jo bruke VISA både som debit card og credit card. Og når man bruker det i minibanker eller betaler med debit må man taste pin. Med mindre du er lagd av penger ville jeg ikke gått for en løsning med kreditt etter at kontoen er tom.
Anbefaler selv Skandiabanken. Det eneste du betaler er 250 i året for et visa-kort, resten er helt gratis. Du kan ikke bruke det som ID, men visst du har førerkort så burde det egentlig ikke være noe problem.
Visa er veldig greit, du kan handle på internett med det, tror det koster 300 kroner i året for å ha det, kan brukes i storedeler av europa.
Ztaale alle vet jo at du er litt spesiell
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det kommer vel an på hvilken bank du har, med mindre du har lyst til å skifte bank, jeg f.eks har et Visa bankkort "fri bruk" fra sparebank1, eneste du betaler er 40 kr mnd.
Anbefaler Nordea Visa Personkort. Har det selv, og det har ingen årsavgift. Gratis å ta ut penger i Nordeas banker, i tillegg kan det kombineres med norsk studentkort. Gratis nettbank også, eller det koster 2kr per transaksjon eller noe. Tror ikke du får et kort som oppfyller kravene dine bedre.
For det første, grattis med dagen, samme dag som jeg har brusdag

Så.

Skandiabanken har ikke ID på, så det er kanksje ikke noe for deg.

Om du er student har både Fokus og DnBNOR gode løsninger som er billige som også gir deg et MasterCard. Selv er jeg ANSA medlem, noe som gir meg veldig godt kort fra Fokus som heter Fokus Student ANSA Pluss.

Alle VISA (Og MasterCard vel også) leveres med PIN, i alle fall i Norge. Elektronisk kan de alle brukes til

edit: Faen, stemmer det, norskstudentkort.no er en bra løsning Gir deg rabatter også
Postbanken visa anbefaler jeg.
very impotent freak
Delusional's Avatar
I din alder anbefaler jeg nordea, du betaler ingenting for noe når det gjelder uttak og betaling i butikk (utenom når du bruker andre selskapers minibank). Koster ingenting å ha visa, og koster ikke stort når du bruker det på nett og i utland. Det er det jeg bruker!
Sitat av devotio
Om du er student har både Fokus og DnBNOR gode løsninger som er billige som også gir deg et MasterCard.
Vis hele sitatet...
DnBNOR vil ikke gi meg VISA fordi jeg ikke har inntekt... Vær obs på sånt før du velger
Octavarium: Sikker på at det ikke var MasterCard de ikke ville gi deg?
Sitat av Kinseek
Anbefaler selv Skandiabanken. Det eneste du betaler er 250 i året for et visa-kort, resten er helt gratis. Du kan ikke bruke det som ID, men visst du har førerkort så burde det egentlig ikke være noe problem.
Vis hele sitatet...
Det koster vel ingenting å ha Visa hos Skandiabanken(?)
Jeg har hatt visa der i et par-tre år nå og har aldri sett noe til _noen_ slags gebyrer. Skandiabanken er en gebyfri bank.
Croyfer: Du betaler 250 kroner i året for VISA kortet, men ellers koster det ikke noe!
Sitat av Croyfer
Det koster vel ingenting å ha Visa hos Skandiabanken(?)
Jeg har hatt visa der i et par-tre år nå og har aldri sett noe til _noen_ slags gebyrer. Skandiabanken er en gebyfri bank.
Vis hele sitatet...
Det er riktig at de ikke har gebyrer, men det er også riktig at de har åravgift på 250 spenn. Sjekk kontoutskriftene for et år, så vil du der se at du en gang i året blir trukket. Men til tross for årsavgiften er vel Skandiabanken det billigste. Gebyrfritt uansett hvilken minibank eller betalingsterminal du bruker. Vil du også har legitimasjon og ikke har lappen, kan du skaffe et vanlig bankkort (ikke minibank) i din opprinnelige bank. Dette er ikke et betalingskort, bare legitimasjon, og har derfor ingen avgifter/gebyrer.
Sitat av Frozk
Det er riktig at de ikke har gebyrer, men det er også riktig at de har åravgift på 250 spenn. Sjekk kontoutskriftene for et år, så vil du der se at du en gang i året blir trukket. Men til tross for årsavgiften er vel Skandiabanken det billigste. Gebyrfritt uansett hvilken minibank eller betalingsterminal du bruker. Vil du også har legitimasjon og ikke har lappen, kan du skaffe et vanlig bankkort (ikke minibank) i din opprinnelige bank. Dette er ikke et betalingskort, bare legitimasjon, og har derfor ingen avgifter/gebyrer.
Vis hele sitatet...
AAh jeg fant det. De hadde trukket 250 kroner midt i russetiden. Ikke rart jeg ikke oppdaget det =)

Anyway Skandiabanken er the best uansett ! =)
Sitat av devotio
Octavarium: Sikker på at det ikke var MasterCard de ikke ville gi deg?
Vis hele sitatet...
Helt sikker. Fikk ikke VISA
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Trådstarter
Devotio: Grattis selv Hmm altså enten studentkort.no(nordea) eller skandiabanken
Sitat av FomleFant
Devotio: Grattis selv Hmm altså enten studentkort.no(nordea) eller skandiabanken
Vis hele sitatet...
Nå har ikke Skandiabanken ID på sitt kort, men det er det beste VISA kortet i min mening!
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Trådstarter
så jeg måtte ha inntekt på 120'000 i året eller 75 lapper i kapital for å pprette konto:s det må være kødd(skandia)
Du må ha 15 000 på konto når du bestiller kortet, men de kan du f.eks. låne av faren din og føre tilbake med en gang du har bestilt kortet!
som nevnt mange ganer før så er skandiabanken det beste forslaget, MEN det er mulig å få bilde på kortet imotsetning til det som blir sagt her. Fattern har bilde på skandiabanken kortet sitt, men det må "spesial" bestilles eller noe sånt, standard kortet til skandiabanken er uten bilde.

Så enkelt og greitt, skandiabanken har bildekort
One of the good guys
2rs1's Avatar
En ting er sikkert Postbank-korta suger.. tar ikke lang tid før du sliter med lesefeil 3-4 ganger hver gang du skal betale med kortet. Gå for nordea eller dnbnor
Sitat av idioten
som nevnt mange ganer før så er skandiabanken det beste forslaget, MEN det er mulig å få bilde på kortet imotsetning til det som blir sagt her. Fattern har bilde på skandiabanken kortet sitt, men det må "spesial" bestilles eller noe sånt, standard kortet til skandiabanken er uten bilde.

Så enkelt og greitt, skandiabanken har bildekort
Vis hele sitatet...
De hadde kort med bilde på før, men det har de slutta med nå! (enkelt og greit! )
får da bare beklage feiltagelsen :P
Skandiabanken
DNB TotalStudent
Gebyrfri.no

Sjekk ut hva de har å tilby, kommer litt an på dine egne behov.
Drar opp denne igjen, vet ikke om du har rukket å bestille noe enda, men fant bank2.no, noe allá Skandiabanken, bare med ID kort på baksiden og gratis VISA kort, eneste man måtte betale var 100 kroner i nettbank (engangsavgift til ActivCard eller noe slikt noe...), vet ikke hvordan renta var i forhold til Skandiabanken da, men virka jo som du dret i det. En god ting var jo at de hadde sparekonto rente der, og det må jo være bra!
De nyere Visa Personkortene til Postbanken fungerer bra nok. Var værre før.
Men ja, Nordea (Gratis for ungdom/studenter) eller DNBNor (360kr/år)/Postbanken(192kr/år) sine kort fungerer greit.
Visa fra Skandiabanken anbefales