Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4817
Hei, røykte hasj for første gang for en halvtime siden. Det var 0.5g i jointen og jeg delte den med tre andre kompiser. Er det normalt at jeg ikke føler noe annet enn at jeg er littegranne svimmel? Vet ikke heller om jeg har innhalert røyken rett, det jeg gjorde var å ta et trekk og deretter innhalere. Hostet typ hver gang jeg innhalerte og det føltes ut som jeg ikke fikk puste med en gang jeg prøvde å trekke røyken ned. Ingen av de tre andre kompisene mine har heller ingen effekt, og dette er første gangen for alle av oss. Er det helt normalt at vi ikke merker noe, eller har vi røykt feil?
Folk er jo annerledes, noen reagerer vel annerledes på hasj?
Trådstarter
34 9
Har en splirre til, går det ann å ta den med en gang om vi leser oss skikkelig opp på hvordan man gjør det? Eller er jeg nødt til å vente før jeg prøver igjen?
Om det er hasj/brunt så sørg for å fordele det over hele jointen.
Du er ikke nødt til å vente om du ikke føler noe, ta en spliff til og gi oss update.
Trådstarter
34 9
Sitat av GladeHarlem Vis innlegg
Om det er hasj/brunt så sørg for å fordele det over hele jointen.
Du er ikke nødt til å vente om du ikke føler noe, ta en spliff til og gi oss update.
Vis hele sitatet...
En kompis av meg som har røykt i fem år minst som mekket den, så tror den skal funke. Han sa at det ikke var den beste hasjen, kanskje det har noe å si
plirre? Er egentlig ikke så komplisert, bare pass på å inhaler skikkelig. Vent 1 times tid før du prøver på nytt du ta 2 trekk på rappen før du sender den til nestemann. Mekket du hasjen ut i tobakk? røyker du tobakk til vanlig? vesentlige spørsmål
Sist endret av 95markro; 1. juli 2013 kl. 00:39.
det jeg gjorde feil når jeg begynte var at jeg hadde bare røyken i munnen, men så begynte jeg først og ta det inn i munnen og så åpne for og trekke igjen bare mere luft, hvis det gir mening og om det er deres aller første gang prøvd røyk i det hele tatt, og ikke får noe mere effekt en bare svimmel da er det ikke weed ?

jeg kjente ikke effekten de 2 første gangene utenom jeg bare var svimmel også. men 3 gang så smalt det så hefftig og alt rundt meg pulserte alt var levende og alt var hysterisk som er noe av det beste jeg har opplevd, chasing the dragon moment egentlig.
Trådstarter
34 9
Sitat av 95markro Vis innlegg
plirre? Er egentlig ikke så komplisert, bare pass på å inhaler skikkelig. Vent 1 times tid før du prøver på nytt du ta 2 trekk på rappen før du sender den til nestemann. Mekket du hasjen ut i tobakk? røyker du tobakk til vanlig? vesentlige spørsmål
Vis hele sitatet...
Er hasj blandet med tobakk ja. Har røykt mange ganger, men har aldri trekt ned egentlig så dette er ganske nytt Er jo umulig å holde seg fra å hoste haha
Sitat av St. Jok Vis innlegg
Hei, røykte hasj for første gang for en halvtime siden. Det var 0.5g i jointen og jeg delte den med tre andre kompiser. Er det normalt at jeg ikke føler noe annet enn at jeg er littegranne svimmel? Vet ikke heller om jeg har innhalert røyken rett, det jeg gjorde var å ta et trekk og deretter innhalere. Hostet typ hver gang jeg innhalerte og det føltes ut som jeg ikke fikk puste med en gang jeg prøvde å trekke røyken ned. Ingen av de tre andre kompisene mine har heller ingen effekt, og dette er første gangen for alle av oss. Er det helt normalt at vi ikke merker noe, eller har vi røykt feil?
Vis hele sitatet...
Det er ikke uvanlig og ikke merke noe første gangen, men som 95markro nevner, kan det om du røyker sigaretter til vanlig eller ei spille en rolle. Om du ikke røker sigaretter til vanlig, kan det å ta en sigarett først gjøre at du får unna reaksjonen på nikotin, slik at når du røyker joint kjenner du effekten av hasjen bedre. At hasjen ikke er av den beste sorten spiller mindre rolle, du trenger heller ikke vente lenge før du prøver på nytt, men la virkningen få tid til å komme før du prøver på nytt (en halvtime, times tid), bare så du ikke ender med å få for mye, slik at du opplever det om ubehagelig.
Sitat av St. Jok Vis innlegg
Er hasj blandet med tobakk ja. Har røykt mange ganger, men har aldri trekt ned egentlig så dette er ganske nytt Er jo umulig å holde seg fra å hoste haha
Vis hele sitatet...
Vil vel ikke si at du har røyka mange ganger hvis du ikke trekker det ned i lungene men det er nå så...
Liker du ikke å røyke det så kan du alltids spise/drikke det.
Helt normalt at man ikke kjenner så mye første gangen man røyker det,men bare fortsett og røyk så vil det nok funke.
Sitat av St. Jok Vis innlegg
Er hasj blandet med tobakk ja. Har røykt mange ganger, men har aldri trekt ned egentlig så dette er ganske nytt Er jo umulig å holde seg fra å hoste haha
Vis hele sitatet...
Tror alle som røyker sigg til vanlig kjenner igjen den krampene-lignende følelsen ved inhalering. Dette er dog noe som går bort når du blir vandt til røyk, ikke vandt som i avhengig, men følelsen går bort etter en stund

Veldig viktig at du trekker ganske dypt ned når du røyker joint, så dette er det første problemet du må ta tak i! Du kan evt lete på youtube etter andre måter å røyke hasj på, som ikke inkluderer tobakk. kanskje det blir bedre for deg

Svimmelheten du opplever kan jeg ganske sikkert si kommer av nikotinet, siden du ikke røyker fast. En kompis av meg røyker ikke, å greier ikke bli stein om han deler joint med meg siden han ikke greier å trekke helt inn. Han røyker derimot brunt rent i bong, noe som fungerer ypperlig for han.
Sist endret av 95markro; 1. juli 2013 kl. 01:03.
At hasjen ikke er av den beste sorten spiller mindre rolle, du trenger heller ikke vente lenge før du prøver på nytt, men la virkningen få tid til å komme før du prøver på nytt (en halvtime, times tid), bare så du ikke ender med å få for mye, slik at du opplever det om ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Har man ikke merket virkninger innen en halvtime så vil jeg nok si det er trygt for og prøve mere,er det god hasj skal man kjenne noe etter bare sekunder til minuttet.
Rusen er egentlig veldig rar for en som ikke vet hva han skal føle etter. Du kan gjerne føle at øyelokkene blir litt "tight", og at du generelt føler deg litt funky. haha, veldig vanskelig å forklare. Blir sikkert knall for deg når du endelig får det til.
Sist endret av 95markro; 1. juli 2013 kl. 01:10.
Røyk et par ganger til, du merker det når effekten kommer .
Veldig viktig at du trekker ganske dypt ned når du røyker joint, så dette er det første problemet du må ta tak i!
Vis hele sitatet...
Man trenger faktisk ikke trekke det så dypt for og få en rus,så lenge det når lungene vil man få en virkning.
Det kan ta opptil flere ganger før du får effekt, jeg fikk ikke effekt de 4 første gangene, samme med flere kompiser.
Det har seg sånn at "cannabis-reseptorene" i hjernen må aktiveres, så ta å spar resten å røyk den en annen dag
Kan fort hende at det blir en skikkelig hard rus første gang du får effekt. De første gangene på cannabis er de beste og det så å røyke for mye kan fort gjøre deg litt mer karusell enn det du vil. Alltid fint å prøve seg litt fram når man ikke er kjent med rusen og ikke aner hvordan effekten treffer, selv med det en innrøyka stoner mener ikke er den beste hasjen. Har sett og hørt om flere som blitt litt sjokka av at de røkte for mye første gang og blitt dårlige og redde. Selv trengte jeg ikke mye første gangen jeg klarte å få effekt og den gangen står fortsatt som en av mine beste og mest trippy røykeopplevelser
Jeg anbefaler er par trekk til å begynne med. Trolig vil rusen var i ca 1,5 time for så å dabbe av, selv mener jeg da at et lite trekk på bongen kan hjelpe til å kvikke en opp litt, men det ser du helt selv. Da rusen kan være ganske tung.

Bare pøff.
Sitat av St. Jok Vis innlegg
Hei, røykte hasj for første gang for en halvtime siden. Det var 0.5g i jointen og jeg delte den med tre andre kompiser. Er det normalt at jeg ikke føler noe annet enn at jeg er littegranne svimmel? Vet ikke heller om jeg har innhalert røyken rett, det jeg gjorde var å ta et trekk og deretter innhalere. Hostet typ hver gang jeg innhalerte og det føltes ut som jeg ikke fikk puste med en gang jeg prøvde å trekke røyken ned. Ingen av de tre andre kompisene mine har heller ingen effekt, og dette er første gangen for alle av oss. Er det helt normalt at vi ikke merker noe, eller har vi røykt feil?
Vis hele sitatet...
Jeg røykte minst fire-fem ganger før jeg fikk noe effekt,men da kjenner du det skikkelig også,det heter "å røyke seg inn" ,akkurat som om kroppen må bygge opp thc-nivået før rusen slår inn
Den første gangen er alltid spennende
Første gang jeg gjorde det følte jeg heller nesten ingenting, men tror ikke de andre gjorde det noe særlig heller, så sikkertdårlig weed.
Hvis det er brukt en halv gram på en joint og ingen føler noe er det enten veldig veldig dårlig hasj eller så er det siden dere er startere, harr hørt en del som har hatt samme problemet.
Trådstarter
34 9
Sitat av dingobingo Vis innlegg
Den første gangen er alltid spennende
Første gang jeg gjorde det følte jeg heller nesten ingenting, men tror ikke de andre gjorde det noe særlig heller, så sikkertdårlig weed.
Hvis det er brukt en halv gram på en joint og ingen føler noe er det enten veldig veldig dårlig hasj eller så er det siden dere er startere, harr hørt en del som har hatt samme problemet.
Vis hele sitatet...
Netopp snakket med en fyr og det er sannsynligvis veldig dårlig, så ja, det var kjipt :s Er det fortsatt muligheter da?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av St. Jok Vis innlegg
Netopp snakket med en fyr og det er sannsynligvis veldig dårlig, så ja, det var kjipt :s Er det fortsatt muligheter da?
Vis hele sitatet...
Er ganske ofte man ikke får noen spesiell effekt første gangen (var slikt for meg), og da var weed'n ganske decent, kan si det smalt andre gangen jeg prøvde. (samme greiene som jeg røyka første gangen, så er ikke sikkert at det er dårlige greier.)
Trådstarter
34 9
Sitat av 8bit Vis innlegg
Er ganske ofte man ikke får noen spesiell effekt første gangen (var slikt for meg), og da var weed'n ganske decent, kan si det smalt andre gangen jeg prøvde. (samme greiene som jeg røyka første gangen, så er ikke sikkert at det er dårlige greier.)
Vis hele sitatet...
Kjøpte det av en kompis av meg som sa det ikke var det beste, og snakket senere med en annen som har prøvd samme før og han sa det var helt elendig og at han aldri hadde blitt høy om han hadde røykt 1kg av det. så jaa...
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av St. Jok Vis innlegg
Kjøpte det av en kompis av meg som sa det ikke var det beste, og snakket senere med en annen som har prøvd samme før og han sa det var helt elendig og at han aldri hadde blitt høy om han hadde røykt 1kg av det. så jaa...
Vis hele sitatet...
Ahh, da så. Sørg for å kjøpe noe good shit neste gang da!
Trådstarter
34 9
Er det vits å prøve igjen? Har 3stk til..
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av St. Jok Vis innlegg
Er det vits å prøve igjen? Har 3stk til..
Vis hele sitatet...
Skader vel ikke å prøve en gang til? Kansje det funker, kansje ikke?
Første gang for meg funka veldig bra, men det nok fordi jeg røyka mye. Vi hadde 5g på deling i mellom 4 stk. Jeg merket at det tok mye lenger tid før jeg følte noe kontra de andre. 20 min mot 2-5 min... Men det som funka var å bare røyke på. Vi brukte bong og røyka nesten rent. Jeg havnet på 1.5g den kvelden alene, men ble til gjengjeld meget godt stuka da det først kicka.

De andre hadde ikke kjent mye sin første gang. Så du skal ikke ha alt for høye forhåpninger første gang. Og hvis det ikke funker med litt, ta litt til. Uten å kunne peke til noe kilder så er det vel med hasj som alt annet, det spørs bare på mengdene...
Trådstarter
34 9
3stk a 0.5g delt på 5 akkurat. Litt svimmel bare, men det kommer sikkert fra nikotinet. this sux
Du skulle følgt rådet mitt! Kutte hasjen i små biter for så å røyke det rent i bong, uten tobakk. Du vet nå med stor sikkerhet at det er nikotinet du reagerer på.
Sist endret av 95markro; 2. juli 2013 kl. 02:41.
Desto lengre du holder inne røyken, jo mer får du ut av trekket.
Si "eplekake" mens du puster inn, he he? Dog, ta små trekk istedenfor å kjempe i deg et monstertrekk du bare hoster opp igjen som en ball med fordøyd gress. Fint om du har en trygg, grei setting også. Man skal ikke spøke med cannabis. Det var min første leksjon. Bong, megatrekk, altfor potent weed = En svært uheldig kombinasjon.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Si "eplekake" mens du puster inn, he he? Dog, ta små trekk istedenfor å kjempe i deg et monstertrekk du bare hoster opp igjen som en ball med fordøyd gress. Fint om du har en trygg, grei setting også. Man skal ikke spøke med cannabis. Det var min første leksjon. Bong, megatrekk, altfor potent weed = En svært uheldig kombinasjon.
Vis hele sitatet...
Det der kan jeg skrive under på. Var kanskje 3 eller 4 gangen jeg røyka, kompisen min hadde visstnok fått fatt i noe dritbra grønt fra Amster. Vi var ute i et lite skogkratt nær sentrum, og jeg må si jeg fikk rimelig noia. Alt snurra rundt og jeg klarte så vidt å gå og snakke.

Men til TS: Det er ganske vanlig hos folk at man ikke kjenner rusen så godt den første eller de første gangene da kroppen/hjernen har vansker for å oppfatte rusen. Leste det på en eller annen lege-side, og jeg har hørt og lest flere steder at folk ikke merker så mye de første gangene, merket heller ikke selv så mye den første gangen. Du sier også du sleit med å trekke ned + dårlig weed, og det har nok en god del å si! Men når du begynner å få teken på å trekke ned, så pass på så du ikke får i deg for mye, ta heller litt av gangen og kjenn på rusen! Du vil ikke bad'e sånn som jeg beskrev i avsnittet ovenfor!
Sist endret av MrHanky; 6. juli 2013 kl. 13:34.