Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2067
Her har jeg laget en Glcok 17,jeg har blitt inspirert av igi 1 s glock 17....Den skal havne i min fremtidige portefolio.
Den skal ikke være realistisk.. Konstruktiv krittik,komentarer eller andre utspill hadde vært fint,,
Mvh hilsen Ole
Fin, men ser liktsom ikke ferdig ut? .. Virket som grunnmassen av selve pistolen, som skal bygges på ..
Trådstarter
Du har nok rett i det,har også funnet ut at det neppe var en glock jeg hadde modelert meg fram til...er det noen detaljer jeg burde ha med?
vanskelig og si, men noe mangler..ta og titt på noen bilder av en ordentlig glock så popper det nok opp noe.
Det ser ut som om håndtaket er mer detaljert enn resten. Jeg ville prøvd å legge til ting som f.eks sikring o.l.
hm selv om den ikke skal være helt realistisk mangler en del vesentlige trekk... sikring, magasinutløser m.m.

mn ellers er den tøff
Og lag gjerne en mer reflektiv overflate
vet ikke om det hadde sett tøft ut, men hva med noen bulker her og der, slik at den ser litt brukt ut?
Jeg fant et bilde av en Glock 17 HER, og modellen ligna ikke så veldig mye på originalen om jeg skal være helt ærlig
Trådstarter
Jepp..synd at jeg fant det ut når jeg var ferdig med og lage og poste modellen,,synd jeg ikke kan rename posten min,,men,men..
Jeg hadde laget den etter hukommelsen,,prøvde og lage glcoken fra igi 1. =) heinz har med andre ord helt rett.

Det at den hadde vært litt slitt hadde sikkert sett sykt tøfft ut,,men det greier jeg rett og slett ikke,ijvertfall ikke ennå


Sikring og magasin utløser skal jeg prøve og lage i løpet av helgen..

håndtaket er det jeg har jobba mest med og er derfor mere detaljert.
en mer reflektiv over flate,,kan jo prøve litt,,

Tusen takk for svar.. =)
Sist endret av 3dme; 8. mai 2003 kl. 22:07.
Det er bare å fortsette jobbinga, selv skjønner jeg ikke opp eller ned på 3D-programmer. Og den pistolen din hadde vært kul å ha i virkeligheten, det skal du ha
Var tøff den, jobb litt videre på den.
hvilkne programmer er det en bruker for og lage slikt?
3DStudioMax, Lightwave, Maya
Better than thou.
Skulle vært litt smoothere kanter på løpet, men den var ganske cool :]
sjekk her er en nice tutorial på gun modellering i 3dmax:

http://3dtotal.com/team/Tutorials/polgun/gunmodel.asp
Det der er vel mer overdelen fra en MAC10/UZI og håndtaket fra en Glock... synes den ikke var så original, men kunne nok blitt bedre med fler detaljer...
Merket en liten detalj. Avtrekkeren er vridd i motsatt retning av det som er normalt.
den skal være vridd litt framover
Har du avtrekkeren bøyd bakover risikerer du at fingeren sklir av den... hvem ville vel ha likt det midt i en gunfight??

Litt konstruktiv kritikk:
1: Håndtaket må bli tykkere, og flyttes lenger bakover på pistolen
2: Du bør legge til noen småting som sikring og magasinutløser.

Men jeg har ikkeno å klage på, det mest avanserte jeg har laget i 3DsMax er en tekanne(en figur du kan lage ved å trykke på en knapp og klikke inne i "tegne-vinduet", og så dra musa litt rundt for å regulere størrelse...).
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Dessuten er det ikke plass til magasinet når håndtaket er helt bøyd.
Trådstarter
Riktig,,magasinet er 1/3 av det det skulle være :P..
Avtrekkeren er feil vei,,det har heg fixa,,
Sikring og magasin utløser er også paa vei.

Update når jeg har fixet alt.
Epleplukker
ett eller annet som er feil, får ikke helt satt fingeren på det..
Kanskje litt for firkanta ?

/offtop.
mvh hilsen blir
med vennlig hilsen hilsen
på bildet ser det ut som om den bakre kanten er feil proposjonert i forhold til resten av pistolen, samt løpet så litt makabert ut...

prøv og skinn modellen, og lek litt med render settings....
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Da jeg så siktemiddelet på pistolen lurte jeg litt på hvordan siktingen skulle foregå. Skuret er lissom foran på pistolen, og det finnes ikke noe stolpe. Men tegningen synes jeg var fet.