Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2454
Hei!
Jeg har lenge hørt på Jimi Hendrix, Led Zeppelin,metallica,AC/DC,white stripes,queens of the stone age og turbo neger. Men etter flere månder hvis ikke år har jeg gått litt lei av disse bandene. Jeg elsker dem fortsatt, men føler for at jeg trenger å oppdatere albumene mine. Derfor trenger jeg noen forslag av dere her på forumet på noen gode rocke band. Jeg elsker 60-70 talls musikk som f.eks Zeppelin og Hendrix. Har spurt flere folk rundt meg, men de hører bare for det meste på rap og hip hop. Så klart er det noen som hører på rock rundt meg, men det er mye hardere som f.eks Ramstein. Slik musikk klarer jeg bare ikke. Er det derfor noen forslag til musikk som er ganske lik Zeppelin og Hendrix. Jeg liker også hardere rock musikk som f.eks Metallica , men det er vell det hardeste jeg klarer. Takker for alle svar
Jeg må si jeg er forelska i Kurt Cobain.
Jeg tror det norske bandet Blomst er tingen for deg... Men det er vansklig å finne det på nett:/
Ellers, så kan du jo få tak i noe av Stone temple Pilots, Schtimm, Hellacopters, Fugazi eller, som nevnt over, Nirvana...
Sist endret av Bad|Arne; 1. mai 2005 kl. 22:32.
Liker du 70-talls tungrock bør du sjekke ut Deep Purple og Black Sabbath. The Who har også endel, men er litt særere og mindre riffbasert. Tidlig Aerosmith er også ganske stilig. Av "nyere" ting er Soundgarden litt retrogrønsj og veldig melodibasert. Badmotorfinger er den beste plata.

Sabbi : Nekrofili er forbudt i Norge.
aerosmith, nirvana, pearl jam, staind, smashing pumpkins, rolling stones, silverchair... alle er rett opp i din gate. kos deg
Foo Fighters?

ikke gammelt, men ligner:P
I morgon kjem det nye albumet til Turboneger ut :-D (Party Animals) Det vert fantastisk

Veit eg skal kjøpe det iallefal Eit anna album eg liker er Jaga Jazzist sitt, om du tåler slik musikk
Et band som du bare MÅ elske: BigBang..
Black Sabbath fra 1970-78, alt man trenger
Tipper du vil elske Creedence Clearwater Revival og soloprosjektet til vokalist John Foggerty. Det er litt mer "gammeldags", og gjerne ikke fullt så "hardt" som de andre bandene du nevner, men det er rock av klasse. Du har sikkert hørt flere av sangene deres i tidligere anledninger, f.eks i filmer om vietnamkrigen er de mye brukt. "Fortunate son" kjenner de fleste igjen fra Forest Gump og et dataspill (tror det er battlefield det heter, selv spiller jeg ingenting).

Kanskje The Kinks passer smaken din? Også veldig gammeldags og til tider mer "swingmusikk", men de har noen sanger som er litt mer "moderne rock" og som dagens ungdom kan like.

Og hva med Joe Cocker? Absolutt en artig artist som til tider kan kategoriseres innen en viss form for rock.

Ellers kan jeg nevne The Doors, Nirvana, Sex Pistols og Audioslave som band du trolig vil like.
Du er min venn
niigu's Avatar
Pearl Jam, Tool, Reef.
Sist endret av niigu; 1. mai 2005 kl. 23:05.
Noen forslag (skal dog nevnes at ikke alle er i samma hippie-stil som Hendrix og Zeppelin); Dead Meadow, Cave In (det nyeste i såfall, det gamle er rimelig hardt), The Clash, The Stooges, Faith No More, The Icarus Line (det gamle er hardt som fy, sjekk ut den nye skiva 'Penance Soiree' for noe mer groovy), The Jesus Lizard, Mudhoney, Neurosis (mulig det blir for hardt for deg, tihi), Porcupine Tree, Radiohead, Sonic Youth, Spacemen 3, Spiritualized, Tool (med fare for at også dette blir for hardt, tihi). Ja, start med det, du.
Muligens noe Tool. Kommer ikke på noe annet i farta.. Men uansett så er alt det andre som er sagt her bra. ;D

Edit: Faen, folket kom meg i forkjøpet..
Sist endret av random8173; 1. mai 2005 kl. 23:09.
KISS - The hottest band in the world,
Det er kjipt å gå lei av band - jeg hater det. Prøv "The Snakes".

+1
Jeg lister opp en del band,men det er mange gode forslag som allerede er nevnt. Dette blir kanskje litt mer i retningen progrock.

jetho tull, pink floyd, syd barrett, the doors, emerson lake and palmer, yes, gentle giant, gryphon, jefferson airplane, king crimson, the black crowes, love, velvet underground, neil young, violent femmes, mc5, frank zappa, bob dylan, nick drake, the beatles (da gjerne de seneste albumene)
The Clash
The Who
The Ramones
The Doors


Trenger jeg å nevne flere?

EDIT: ja det trenger jeg
Dead Kennedys

[COLOR=Red][SIZE=3]
1000 Poster forresten!!!!![/SIZE][/COLOR]
Sist endret av zpn*; 2. mai 2005 kl. 00:38.
The Doors, Pink Floyd og ZZ Top.

Tror du vil like ZZ Top veldig godt. Tidlig Motorpsycho kan vel også funke.
Camel, tidlig Genesis, King Crimson og litt Jethro Tull. Av nyere band bør Dredg, Porcupine Tree og Anekdoten sjekkes ut. Jeg lager en liste over album som er verdt å ha med disse bandene, sånn at du ikke sjekker ut feil periode.

Camel - Camel
Camel - Mirage
Camel - Music Inspired by the Snow-Goose
Camel - Moonmadness
Genesis - Trespass
Genesis - The Nursery Cryme
Genesis - Foxtrot
Genesis - Selling England by the Pound
King Crimson - In the Court of the Crimson King
Jethro Tull - Aqualung
Dredg - El Cielo
Porcupine Tree - Signify
Porcupine Tree - In Absentia
Porcupine Tree - Deadwing
Anekdoten - Gravity

Dette er så og si bare progressiv rock, men du liker sikkert en del av det, tror jeg. Spesielt hardt er det i alle fall ikke.
Sist endret av seigman; 2. mai 2005 kl. 10:56.
Et band som du bare MÅ elske: BigBang..
Vis hele sitatet...
Hør på mannen!
har gankse så lik musikk smak som deg kanskje litt mer variabel , blir kanksje en smule "mykt" men Oasis er digg, Guns`n Roses , Sonata Arctica har noen feete , litt hammerfall type musikk.
å selvsagt Velvet Revolver så har vi RadioHead og Audioslave.
Sitat av zpn*
The Clash
The Who
The Ramones
The Doors


Trenger jeg å nevne flere?

EDIT: ja det trenger jeg
Dead Kennedys

[COLOR=Red][SIZE=3]
1000 Poster forresten!!!!![/SIZE][/COLOR]
Vis hele sitatet...
Verdens minste fiolin spiller akkurat for deg
Black Sabbath (bare de med ozzy. de med dio og han andre er ikke "sabbath")
Motörhead
KiSS
Vet ingenting
Vil anbefale Nine Inch Nails.
Sitat av Robin
Vil anbefale Nine Inch Nails.
Vis hele sitatet...
Ja, det vil jeg og. <3
Har spesielt sans for "the fragile", men stort sett alt de har gitt ut er bra. Også den nyeste, "with teeth"
Erz
Trådstarter
86 2
TUSEN TAKK!
Endelig har jeg noe annet å høre på. Likte spessielt Pearl Jam, hadde nesten ikke hørt noen sanger av dem før.
Men takker for alle de gode forslagene, likte alle sammen jeg
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Må si meg enig med seigmann. Et annet band som absolutt er verdt å sjekke, er Peter Hammill's Van Der Graaf Generator. Start med platene Pawn Hearts, Godbluff og Still Life.
Sitat av aybara
Må si meg enig med seigmann. Et annet band som absolutt er verdt å sjekke, er Peter Hammill's Van Der Graaf Generator. Start med platene Pawn Hearts, Godbluff og Still Life.
Vis hele sitatet...
Hvordan er Peter Hammill's Van Der Graaf Generator? Jeg har hørt så mye bra om det.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Av en eller annen grunn er ikke Queen listet opp her. Freddy Mercury er jo kanskje tidenes vokalist.
Du burde høre på Judas Priest, Hallford, UDO, Megadeth, Accept.
Det er mine helter!!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
seigmann: Musikken preges av mye orgel, fløyte og sax, og av kontraster mellom rolige og aggressive partier. De kan til tider minne om Genesis, for i likhet med Peter Gabriel er også Peter Hammill veldig teatralsk. Jeg syns imidlertid Hammill er en bedre vokalist enn Gabriel (selv om sammenligningsgrunnlaget ikke er helt rettferdig; jeg har hørt alt av både VDGG og Hammill solo, men ingen ting Gabriel solo). Her ligger noen smakebiter, i tillegg til mange anmeldelser.
Dexquinn: Wheeee! Søte oppvekstminner! :P Skal bli gøy å se Accept i sommer (to ganger, til og med), 20 år etter jeg så dem første gang...
www.allmusic.com der får du opp bøtter med sounslike etc.
Det så ikke ut som om du hadde noe på Motorhead, så jeg anbefaler de for sikkerhets skyld. Albumene Bomber og Ace Of Spades som personlige favoritter.
Sitat av glenn
Dexquinn: Wheeee! Søte oppvekstminner! :P Skal bli gøy å se Accept i sommer (to ganger, til og med), 20 år etter jeg så dem første gang...
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne sett de. Jeg gikk glipp av judas priest konserten i oslo for ikke så lenge siden og en UDO kosert i stockholm...
Mitt ønske er å se alle før jeg dør
orka ikke lese gjennom alt, så vet ikke om dette er nevnt, men dire straits er et fantastisk bra band
www.gnod.net
Kilden til band du ikke viste at du likte...
Try-it!
Pretty Princess
Freaken's Avatar
The Shadows =D

jaja, mulig jer gammeldags. Jaga Jazzist & Jack Herren Band er bra.
▼ ... flere år senere ... ▼
Neil Young må vel være den ultimate artisten. Sanger i (nesten) alle sjangre fra hardrock og grunge til country, blues og til og med elektronika.
Helt særegen og fantastisk stemme og helt rå på gitar. Etter Hva du er interesert i anbafeler jeg plata Ragged Glory fra 1990. Andre sanger fra "the godfather of grunge" er Rocking in the free world , Hey HEy My My, Cinnamon girl og Southern man Et helt fantastisk bra album er On The BEach fra 73, mEn kanskje ikke helt din stil? ellers kan jeg også anbefale deg Roky Erickson.
siden tråden allerede er tatt opp så kan jeg nevne Jokke & valentinerne som er det nærmeste jeg kommer.... er kanskje litt "negativ" musikk men.
Jeg har et forslag på et band, riktignok fra 80-tallet, men fremdeles verdt å sjekke ut

GUNS N' ROSES!

Legg merke til at dette er fra 80-tallet.
Deres musikk er ikke så tung som Metallica, til opplysning

Neste del er litt vel subjektiv :

Sjekk ut Guns N' Roses albumet Greatest Hits, der er alle klassikerne som Sweet Child O' Mine, Welcome to the Jungle, Paradise City, etc.

Du vil også finne en del rolige mesterverk der, sånn som November Rain og Patience.
Sjekk ut ZZ Top, Mötley Crüe og Lynyrd Skynyrd.
Ah så teit å gå lei av musikk som virkelig er bra!:P

Kan ramse opp noen av sangene jeg er betatt av for øyeblikket:

White room - Cream
Just cos' you got the power - Mötorhead
Tornado of souls - Megadeth
White rabbit - Jefferson Airplane


I likhet med Hendrix og Zeppelin sier du?:P
Ingen som blir like gode, men mange som også er fantastiske er bla. Pink Floyd, Black Sabbath, The Who, Deep Purple og Jefferson Airplane