Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3087
Hei, har holdt på med rusmidler i ca 10 år nå og slitt mye mentalt de siste årene, samt at jeg føler meg veldig hjerneskade da jeg på en måte sitter fast i en trykk følelse i hodet som jeg hakker rundt i.
Har også vanvittig dårlig hukommelse, derfor jeg spør her.
Har brukt mye amfetamin og cannabis, samt en del andre rusmidler

Er det sånn at etter en vis mengde med cannabis f.eks eller amfetamin så går det ikke an å bruke det noe mer da man har brukt opp en del av hjernen? Noen som vet hvor mye av de forskjellige stoffene man kan bruke?
Eller om det var forskjellige hjernesymptomer man kunne følge med på for å vite hvor lenge man lever?
Om du kan noen fag utrykk rundt det jeg lurer på så setter jeg pris på det.

Er kjempeforvirret da andre rundt meg lever lenge, og folk på TV programmer som lever til både 50-60 år som sier de har ruset seg hele livet
Sist endret av BorteBø; 21. mars 2024 kl. 20:12.
Sitat av BorteBø Vis innlegg
Hei, har holdt på med rusmidler i ca 10 år nå og slitt mye mentalt de siste årene, samt at jeg føler meg veldig hjerneskade da jeg på en måte sitter fast i en trykk følelse i hodet som jeg hakker rundt i.
Har også vanvittig dårlig hukommelse, derfor jeg spør her.
Har brukt mye amfetamin og cannabis, samt en del andre rusmidler

Er det sånn at etter en vis mengde med cannabis f.eks eller amfetamin så går det ikke an å bruke det noe mer da man har brukt opp en del av hjernen? Noen som vet hvor mye av de forskjellige stoffene man kan bruke?
Eller om det var forskjellige hjernesymptomer man kunne følge med på for å vite hvor lenge man lever?
Om du kan noen fag utrykk rundt det jeg lurer på så setter jeg pris på det.

Er kjempeforvirret da andre rundt meg lever lenge, og folk på TV programmer som lever til både 50-60 år som sier de har ruset seg hele livet
Vis hele sitatet...
Noen tåler det bedre enn andre. Kanskje blir du hundgammel, kanskje dør du i morgen.
Trådstarter
18 0
Sitat av Opponent Vis innlegg
Noen tåler det bedre enn andre. Kanskje blir du hundgammel, kanskje dør du i morgen.
Vis hele sitatet...
Mye mulig, men mente det var liksom ganske likt for alle?
Mente det var forskjellige hjernesymptomer man kunne føle og telle etter. Er ihvertfall helt dø i hodet nå, og har ingen følelser heller.


Om jeg tar meg en øl eller en joint nå så tror jeg hjernen bare kræsjer uten at jeg føler noe rus, noen som vet noe om dette? Tørr liksom ikke å kjøpe meg noen øl for å se hva som skjer
Mener jeg førte alt på en liste, og hadde en del notater på telefonen før men kan være det bare er meg som er sinnslidende også.

Tror det var sånn at siste trekket jeg tokk med hasj gjorde meg skeiv inni hodet samtidig som man fikk en følelse I begge tinningslappene, og en mild kvelningsfølelse. Nå sitter jeg bare klemt imellom tinningslapene.
Håper noen forstår, er kanskje litt vanskelig å skjønne hva jeg skal fram til, da jeg er helt oppbrukt i hodet
Sist endret av BorteBø; 21. mars 2024 kl. 20:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Av erfaring kan jeg si at kosthold har en enorm påvirkning på hvor lenge man kan holde ut. Mange rusmisbrukere lever på sukker, skoleboller og chips. Da går det ikke lenge før kroppen sier stopp. De jeg kjenner som er i 50-60 årene og som fremdeles kjører på spiser skikkelig mat. Mye kjøtt og flesk. Bare en pro tip.
Sist endret av FriFugl; 21. mars 2024 kl. 20:39.
Trådstarter
18 0
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Av erfaring kan jeg si at kosthold har en enorm påvirkning på hvor lenge man kan holde ut. Mange rusmisbrukere lever på sukker, skoleboller og chips. Da går det ikke lenge før kroppen sier stopp. De jeg kjenner som er i 50-60 årene og som fremdeles kjører på spiser skikkelig mar. Mye kjøtt og flesk. Bare en pro tip.
Vis hele sitatet...
Har de ruset seg hele livet, eventuelt hvor mye? Er det snakk om å ruse seg ofte eller veldig sjeldent? Har vært mye med meg selv de siste årene etter at jeg tokk det jeg anså som mitt siste trekk/dose med rus, da jeg hadde brukt opp hjernen har også tenkt at jeg dør tidlig, og har trodd at alle andre gjør det å, har selv ruset meg fra jeg var 16

Har pratet med leger om det samme, men er like fort glemt igjen, og jeg blir veldig rar når noen mener jeg enda har lenge igjen å leve. Har ikke noe lyst til å kontakte lege da jeg syns det er litt flaut siden jeg har mistet oversikt over så mye forskjellig.
Har vært mye inn og ut av instutisjoner så har ikke så god erfaring med de folka..

Er det bare jeg som er sinnslidende/psykotisk? Kanskje jeg kan fortsette å ruse meg
Sist endret av BorteBø; 21. mars 2024 kl. 20:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det siste du blr gjøre er å fortsette å ruse deg. Det tar tid for hjernen å resette seg. Kom deg ut i naturen og spis godt.
Trådstarter
18 0
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Det siste du blr gjøre er å fortsette å ruse deg. Det tar tid for hjernen å resette seg. Kom deg ut i naturen og spis godt.
Vis hele sitatet...
Men er det sånn at hjernen resetter seg? Føler jeg ligger for døden her.
Trodde alle skader var permanente
Fuck Mr. Plod!
Veldig enkelt er kroppen full av masse knapper. Når du tar amf og cannabis så treffer de sine knapper. Så er knappene skrudd av i en periode før de skrus på igjen.

Du klarer ikke trykke på alle knappene samtidig, da er du dæv uansett.

Skader har blitt gjort ja, men fy som enkelte kommer seg. Helt vilt hvor stor forskjell det er å holde seg edru over tid.
Ting tar tid. Du må finne noe å erstatte rusen med. Noe som stimulerer hjernen på en sunn måte. Gå på fisketur og fyr opp ett bål. Sånne ting.
Trådstarter
18 0
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Veldig enkelt er kroppen full av masse knapper. Når du tar amf og cannabis så treffer de sine knapper. Så er knappene skrudd av i en periode før de skrus på igjen.

Du klarer ikke trykke på alle knappene samtidig, da er du dæv uansett.

Skader har blitt gjort ja, men fy som enkelte kommer seg. Helt vilt hvor stor forskjell det er å holde seg edru over tid.
Vis hele sitatet...
Er det de jeg har rundt meg sier også, men jeg mener bare å huske at man ikke kommer seg, noen som vet noe om det?

Evt noen som har mistet venner/bekjente pga narkotika (ikke pågrunn av overdose) men pågrunn av noe annet som skjer med hjernen ?

Sitat av FriFugl Vis innlegg
Ting tar tid. Du må finne noe å erstatte rusen med. Noe som stimulerer hjernen på en sunn måte. Gå på fisketur og fyr opp ett bål. Sånne ting.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg tror jeg har en permanent hjerneskade eller noe lignende, lurte egentlig på om det er vanlig det jeg sliter med eller om jeg virkelig er en av få som har ødelagt hjernen sin.
Føler ikke at noe hjelper uansett hva jeg gjør, vist jeg gjør mye fysisk så blir jeg helt gåen uten at det blir noe positivt ut av det
Sist endret av BorteBø; 21. mars 2024 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
vil si hjernen klarer å reparere seg ganske ok, ikke noe tall men kan fint ta sin tid dog, men hvertfall 2/3 fra normal hode, selvfølgelig ikke alt som kan fikses, men det er litt mere sjeldent med mindre veldig hardt bruk, hjernen er veldig plastisk og vil prøve å løse det, men da burde man holde seg unna rus og finne noe å gjøre, pluss trening er å fint. Vil tro 6-12mnd uten rus ville gjort susen, om ikke lengre,

Sånn sett vet om folk som har drept seg selv i rusutløst psykose, ellers så er det jo de som skyter som får blodpropp
Trådstarter
18 0
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
vil si hjernen klarer å reparere seg ganske ok, ikke noe tall men kan fint ta sin tid dog, men hvertfall 2/3 fra normal hode, selvfølgelig ikke alt som kan fikses, men det er litt mere sjeldent med mindre veldig hardt bruk, hjernen er veldig plastisk og vil prøve å løse det, men da burde man holde seg unna rus og finne noe å gjøre, pluss trening er å fint. Vil tro 6-12mnd uten rus ville gjort susen, om ikke lengre,

Sånn sett vet om folk som har drept seg selv i rusutløst psykose, ellers så er det jo de som skyter som får blodpropp
Vis hele sitatet...
Det kan være, har ikke ruset meg på 2 år da jeg ikke tror det vil gi meg en rus og heller bare gi meg en symptomer på at det er noe feil i hjernen.
Merker ingen bedring så langt, blir bare så forvirra når det er noen som lever lenge og andre dør yngre, lurer på om det bare er hvor mange gram man tar av hver enkelt stoff eller om det er noe annet som teller.

Noen som vet hva det heter om man tar et rusmiddel uten å kjenne en rus effekt, og heller bare en dårlig hjernefeil? Fagutrykk hadde vært fint
Sist endret av BorteBø; 21. mars 2024 kl. 22:08.
Sitat av BorteBø Vis innlegg
Det kan være, har ikke ruset meg på 2 år da jeg ikke tror det vil gi meg en rus og heller bare gi meg en symptomer på at det er noe feil i hjernen.
Merker ingen bedring så langt, blir bare så forvirra når det er noen som lever lenge og andre dør yngre, lurer på om det bare er hvor mange gram man tar av hver enkelt stoff eller om det er noe annet som teller.

Noen som vet hva det heter om man tar et rusmiddel uten å kjenne en rus effekt, og heller bare en dårlig hjernefeil? Fagutrykk hadde vært fint
Vis hele sitatet...
Det er gjerne totalen av mange faktorer som bestemmer om man dør tidlig samt hvordan helsen psykisk og fysisk påvirkes . Det er vanskelig å si noe helt sikkert.

Har flere som var "normal" og har blitt permanent skadet i forbindelse med rus. En av dem bor på en bolig nå sammen med andre med funksjonshemminger.
Hadde jeg ikke kjent han fra før ville jeg regna med han var født med psykisk utviklingshemming


Jeg selv har kommer ut av mange år med hard rus uten noen form for problematikk. Det tar ofte litt tid, men de aller aller fleste blir betraktelig bedre med lenge tids avstand fra rus.
Trådstarter
18 0
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Det er gjerne totalen av mange faktorer som bestemmer om man dør tidlig samt hvordan helsen psykisk og fysisk påvirkes . Det er vanskelig å si noe helt sikkert.

Har flere som var "normal" og har blitt permanent skadet i forbindelse med rus. En av dem bor på en bolig nå sammen med andre med funksjonshemminger.
Hadde jeg ikke kjent han fra før ville jeg regna med han var født med psykisk utviklingshemming


Jeg selv har kommer ut av mange år med hard rus uten noen form for problematikk. Det tar ofte litt tid, men de aller aller fleste blir betraktelig bedre med lenge tids avstand fra rus.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg sitter i samme situasjon som han du prater om, bare at jeg ikke bor på instutisjon, du vet ikke tifeldigvis hvor lenge han lever? Da jeg selv er rimelig klar for å dø nå med tanke på hvor skada jeg er i hjernen
Hjernefunksjon kommer tilbake så du trenger ikke gi opp, kjenner unge mennesker som har vært så rusmisbruker som det går, benzo, heroin, cola, alt du kan tenke deg, det går bra idag etter noen år edru.. Ikke rart du bekymrer deg for hjernen, det gjorde jeg også og helt naturlig.. Så gi det en sjangse? Vi har i Norge svært bra behandlingssenter for Rusmisbruk.. Har vært på flere.
Har du vært rusfri i to år men ingen bedring? Kan være du skulle hatt en tur til legen for å sjekke deg for andre ting. Kan være somatiske eller psykiske sykdommer som gjør at du føler at du har nedsatt hjernefunksjon.

Har aldri hørt om noen som har dødd av hjerneskade flere år etter at de har sluttet å ruse seg. Dødsfall skjer gjerne under rus.
Trådstarter
18 0
Det heter vel ikke "burkelan gas slen" eller noe sånt?
Mener jeg dreit meg ut med å ta for mye amfetamin og har utviklet et slags syndrom, istedenfor å bare slutte med det og heller røyke hasj Noen som vet om det er mulig?
Mener det er noe alle rusmisbrukere holder hellig på en måte? Det og slutte med amfetamin når man får et slags hjernesymptom og heller bare røyke hasj istedenfor? Man kunne vist røyke 1,5kg med hasj før man har feil i hjernen etter man hadde følt et slags hjernesymptom fra amfetamin bruket sitt, noen som har hørt noe lignende?

Vet det ikke heter "burkelan gas slen" men det var noe lignende som det tror jeg
Sist endret av BorteBø; 22. mars 2024 kl. 00:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Finnes det en grense for hvor mye et individ tåler? JA, definitivt!
Er den grensen lik for alle? NEI! Definitivt ikke.
Slikt kommer an på en lang rekke forhold og går på ting som resiliens, sårbarhet, nettverk, ressurspersoner og masse annet. I tillegg så spiller gener inn på din generelle helse.

Jeg brukte rusmidler av mange typer gjennom 25 år. Og jeg har blitt ganske så oppegående i hodet.
Men, det er nødvendig å slutte å ruse seg for å "komme på nett" i huet igjen. Og det er i så fall viktig å holde seg rusfri over tid. Det er rett og slett avgjørende for at huet skal friskes opp.

Hvis du har vært rusfri over tid og har en eller flere fysiske/somatiske plager eller en eller flere hodet/psykiske plager så vil det være en god ide å oppsøke helsevesenet.
Hvis du er nykter per dags dato så må jeg ærlig si at du fremstår en tanke psykologisk eller har noen vrangforestillinger eller noe sånt (dette er dog basert på en oppfattelse med tynt grunnlag så jeg kan ta helt feil. Jeg er utdannet helsepersonell, men har allikevel ingen ekspertise. Så oppsøk helsevesenet er mitt beste råd).

Synapsene i hjernen kan bruke lang tid på å oppnå kontakt etter lang tids rusbruk. Også er det som sagt et veldig komplekst og dynamisk spørsmål du stiller som baserer seg på en lang rekke forhold som ikke har noen fasitsvar
Trådstarter
18 0
Altså f.eks om man har tatt 80g med amfetamin så er man safe, men tar man noen gram ekstra så utvikler man en slags feil i hodet, som gir følelsen av å sitte bøyd inni hodet
Sitat av BorteBø Vis innlegg
følelsen av å sitte bøyd inni hodet
Vis hele sitatet...

Sitte bøyd inni hodet, ja ... høres ut som en eller annen forvrengt tilstand som når man er på psykedelika.

Hasj er ikke spesielt nevrotoksisk og de fleste kan røyke det en gang daglig, som på kveldene, uten merkbare bieffekter

De tilstandene du beskriver høres ikke ut som noe forårsaket av hasj, amfetamin derimot ... det er nok godt mulig.

Jeg røyker selv hasj og bruker psykedelika og arbeider som systemprogrammerer, et yrke som jeg vil tro krever minst 120 i IQ, altså, gode kognitive evner. Har ikke merket noe reduksjon i mine kognitive evner.

Jeg har aldri hørt om noen dø av en følelse av å "Sitte bøyd inni hodet", men mindre du har en somatisk/fysisk hjernelidelse er det ikke den som tar knekken på deg ... Når de med nevrologiske eller psykiske problemer dør tidligere er det gjerne på grunn av sekundære grunner som følge av dårlig kosthold, eller lite fysisk aktivitet som følge av "hjernefeilen".
Sist endret av Hans Høyhet; 22. mars 2024 kl. 06:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BorteBø Vis innlegg
Er det de jeg har rundt meg sier også, men jeg mener bare å huske at man ikke kommer seg, noen som vet noe om det?

Evt noen som har mistet venner/bekjente pga narkotika (ikke pågrunn av overdose) men pågrunn av noe annet som skjer med hjernen ?



Problemet er at jeg tror jeg har en permanent hjerneskade eller noe lignende, lurte egentlig på om det er vanlig det jeg sliter med eller om jeg virkelig er en av få som har ødelagt hjernen sin.
Føler ikke at noe hjelper uansett hva jeg gjør, vist jeg gjør mye fysisk så blir jeg helt gåen uten at det blir noe positivt ut av det
Vis hele sitatet...

Hjernen din er konstant påvirket, og signalene går ikke som de skal - ett liv av rusen vil hjelpe mye men kanskje ikke fjerne ALT siden du startet ruse deg før særlig amygdala i hjernen er ferdig utviklet - det vetyr dog ikke at du kan oppleve en enorm bedring ved å kutte ut, eller kanskje bare og kutte ned..

Jeg har bare sønnen min til sammenligning, han ruser seg mye mindre nå og i all hovedsak på grønt - han fremstår langt i fra så "tilbake" som han gjorde tidligere.

Signalene i hjernen kommer seg igjen i all hovedsak men de trenger en restart.
Fuck Mr. Plod!
mulig jeg tar helt feil, men det kan virke som du nesten har lyst til å ha en permanent skade.
hadde du slutta å ruse deg om du fikk en permanent skade eller hadde du fortsatt fordi skaden er gjort?
virker som du vil at vi skal si at du er fucked, noe du ikke er.

var sykt deppa selv og fikk falsk positiv på en ganske drøy sykdom. jeg håpet at den var positiv, fordi jeg ville legge skylda på noe annet en rusen.
når jeg har spist lite, sovet lite og brukt mye hasj/stim så blir jeg helt rar i toppen og prøver å finne ut av hva som er galt, i stedet for å spise, drikke og ta en tur ut, som jeg faktisk trenger.
mistanken man har er så troverdig at ingenting får deg til å slappe av og tenke rasjonelt.

føler du deg alltid "hjerneskada" eller har du dager hvor du tror at du er helt frisk?
Trådstarter
18 0
Sitat av Nøddy Vis innlegg
mulig jeg tar helt feil, men det kan virke som du nesten har lyst til å ha en permanent skade.
hadde du slutta å ruse deg om du fikk en permanent skade eller hadde du fortsatt fordi skaden er gjort?
virker som du vil at vi skal si at du er fucked, noe du ikke er.

var sykt deppa selv og fikk falsk positiv på en ganske drøy sykdom. jeg håpet at den var positiv, fordi jeg ville legge skylda på noe annet en rusen.
når jeg har spist lite, sovet lite og brukt mye hasj/stim så blir jeg helt rar i toppen og prøver å finne ut av hva som er galt, i stedet for å spise, drikke og ta en tur ut, som jeg faktisk trenger.
mistanken man har er så troverdig at ingenting får deg til å slappe av og tenke rasjonelt.

føler du deg alltid "hjerneskada" eller har du dager hvor du tror at du er helt frisk?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg hadde ikke slutta, da jeg tenker halve greia med å ruse seg er jo å dø tidligere en man ellers hadde gjort? Det er jo noe man hovedsaklig holder på med da man ikke fikk til livet sitt egentlig.
Mener og huske at det var liksom aldri noen trygg måte å ruse seg på der man lever like lenge som folk som ikke ruser seg, eller tilnærmet likt.
Hjernen blir fort brent bort liksom det er ihvertfall det jeg husker, virker som mange lever i en annen verden en det jeg gjør.
Er liksom det som gjør meg forvirret også, da jeg ikke finner ut av det.
Mente man liksom hadde et antall gram, eller kilo man kunne bruke i en slags kombinasjon før man døde av en slags hjerneskade/slag, men finner ikke ut av det da jeg har mistet alt av notater/telefoner/datamaskiner jeg har eid.
Finner stort sett ting som viser til at man kan leve lenge, men jeg mener å huske man dør rimelig fort etter x antall doser med narkotika.

Grunnen til at jeg ikke hadde slutta er fordi jeg føler meg såpass skada at det ikke er et liv uten rus, og nå er jeg så skada i hjernen at det ikke går an å ruse seg uansett hva jeg vil.

Jeg føler meg like hjerneskada vær dag uansett hva jeg gjør, er ingen bedring i det hele tatt, er kanskje en liten forandring en sjelden gang som påvirker hvordan kroppen føles mens jeg beveger på meg

Er vel ikke bare å hive i seg kilovis med amfetamin, metamfetamin, tabletter, cannabis og store mengder psykadelika, mdma og andre stoffer uten at det er en slags hjerneskade som oppstår, eller et slags hjerne fenomen eller hva man skal kalle det.
Sist endret av BorteBø; 22. mars 2024 kl. 21:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av BorteBø Vis innlegg
Nei, jeg hadde ikke slutta, da jeg tenker halve greia med å ruse seg er jo å dø tidligere en man ellers hadde gjort? Det er jo noe man hovedsaklig holder på med da man ikke fikk til livet sitt egentlig.
Mener og huske at det var liksom aldri noen trygg måte å ruse seg på der man lever like lenge som folk som ikke ruser seg, eller tilnærmet likt.
Hjernen blir fort brent bort liksom det er ihvertfall det jeg husker, virker som mange lever i en annen verden en det jeg gjør.
Er liksom det som gjør meg forvirret også, da jeg ikke finner ut av det.
Mente man liksom hadde et antall gram, eller kilo man kunne bruke i en slags kombinasjon før man døde av en slags hjerneskade/slag, men finner ikke ut av det da jeg har mistet alt av notater/telefoner/datamaskiner jeg har eid.
Finner stort sett ting som viser til at man kan leve lenge, men jeg mener å huske man dør rimelig fort etter x antall doser med narkotika.

Grunnen til at jeg ikke hadde slutta er fordi jeg føler meg såpass skada at det ikke er et liv uten rus, og nå er jeg så skada i hjernen at det ikke går an å ruse seg uansett hva jeg vil.

Jeg føler meg like hjerneskada vær dag uansett hva jeg gjør, er ingen bedring i det hele tatt, er kanskje en liten forandring en sjelden gang som påvirker hvordan kroppen føles mens jeg beveger på meg
Vis hele sitatet...
Føler veldig med deg i det du sier, håper virkelig du finner ut av det. Men dette er noe du må finne ut selv.

Trenger ikke nødvendigvis kutte ut alt for å se bedring heller, få kontroll på hva, hvor mye og når du inntar stoffer. AKSEPTER listen du lager, ikke hat deg selv.

Ikke røyk deg pottefjern rett før senga og ikke ta en dose pepper like før du skal legge deg.

Klarer du det så kan du forsiktig prøve å bygge en døgnrytme, ikke ta igjen for lite søvn, om du sovner 4, da står du fortsatt opp 0800.

Også kan du sakte jobbe deg opp til å mestre aktiviteter som ikke er rus, bare en tur rundt nabolaget er bedre enn ingen tur.

Bare det å kjenne redsel på natta fordi man traff på ett rådyr i mørket er 1000x bedre enn å sitte inne med irrasjonel frykt.

Du må nesten bare finne ut av det selv først. Gresset er mye grønnere på andre siden
Noen er seige. Har en i familien som har drukket daglig siden hu var 15. Bikker 75 i juni. Hu har levd knallhardt som alkis. Helt sjukt å se hva noen mennesker tåler kontra andre.
Trådstarter
18 0
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Føler veldig med deg i det du sier, håper virkelig du finner ut av det. Men dette er noe du må finne ut selv.

Trenger ikke nødvendigvis kutte ut alt for å se bedring heller, få kontroll på hva, hvor mye og når du inntar stoffer. AKSEPTER listen du lager, ikke hat deg selv.

Ikke røyk deg pottefjern rett før senga og ikke ta en dose pepper like før du skal legge deg.

Klarer du det så kan du forsiktig prøve å bygge en døgnrytme, ikke ta igjen for lite søvn, om du sovner 4, da står du fortsatt opp 0800.

Også kan du sakte jobbe deg opp til å mestre aktiviteter som ikke er rus, bare en tur rundt nabolaget er bedre enn ingen tur.

Bare det å kjenne redsel på natta fordi man traff på ett rådyr i mørket er 1000x bedre enn å sitte inne med irrasjonel frykt.

Du må nesten bare finne ut av det selv først. Gresset er mye grønnere på andre siden
Vis hele sitatet...
Problemet er liksom at jeg ikke har noe slags ruseffekt ut av rusmidler, og det eneste jeg føler er en slags hjernefeil/symptomer på at det er noe galt som går over etter noen timer(mulig det tar like lang tid som ruseffekten skulle ha vart)
Er ihvertfall det je kan huske fra sist gang jeg tokk et trekk med cannais, var noe som vridde seg inni hjernen min, og jeg følte noe som skjedde i begge tiningslappene før jeg satt med ned og lente mrg mot veggen og følte en slags kvelningsfølelse.
Kan såklart være jeg husker alt feil da jeg har mange psykiske problemer(psykoser, og andre ting som ligner på schizofreni) og jeg sliter med dårlig hukommelse..
Er nesten jeg kjøper meg en øl eller 2 for å se hva som skjer, men tørr ikke i tilfelle det føles helt for jævlig.
Tror jeg har brukt opp de grammene/kiloene som et menneske kan ta og sitter bare igjen med bivirkningen av det
Har forresten ikke noe effekt ut av antipsykotiske midler, da jeg ikke føler noe sløvende effekt, kun at jeg sovner litt lettere
Sist endret av BorteBø; 22. mars 2024 kl. 21:29.
Fuck Mr. Plod!
Du må nesten ta vare på helsa eller ha en pause hvis du vil bli rusa. Er ikke uendelig eufori å hente ut.

Du er ikke hjerneskada kompis, du skriver jo helt fint også.

Du sier selv at rusen varer like lenge som symptomene.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er ikke så vanskelig å fucke hjernen i det hele tatt, hverken med eller uten rusmidler..hva som er normalt blir omtalt i samtalen og erklært men sjelden egentlig bevist. Du er den du er i det livet du har. Det som er normalt for 1 person er utenkelig for den andre.
Og hvor mye enn du rettferdiggjør ditt liv eller ikke vil din samtid dømme deg som den vil.

Det sagt så ja overdreven rusbruk skader kroppen på et fysisk nivå i mange tilfeller, kumulativt dvs det blir verre over tid
Sist endret av meaculpaUIO; 23. mars 2024 kl. 01:12.
Hvis du tenker at du er hjerneskada vil du føle deg hjerneskada. Det er ingen konkret sammenheng mellom inntatte mengder og forventet levetid vi vet om, det hadde jo vært kjempenyheter. Hovedmetoden for å få permanent hjerneskade fra rus er oksygenmangel, oftest ved løsemiddelsniffing eller overdreven bruk av lystgass, til slutt pustestopp fra opiater (++). Folk kan ta speed og bli ganske gamle. Virker mest som du har smørt på deg en skikkelig permanent toleranse-greie og tenkt deg opp i et hjørne; du kan sannsynligvis tenke deg ut av det igjen.
Trådstarter
18 0
Sitat av funksjon Vis innlegg
Hvis du tenker at du er hjerneskada vil du føle deg hjerneskada. Det er ingen konkret sammenheng mellom inntatte mengder og forventet levetid vi vet om, det hadde jo vært kjempenyheter. Hovedmetoden for å få permanent hjerneskade fra rus er oksygenmangel, oftest ved løsemiddelsniffing eller overdreven bruk av lystgass, til slutt pustestopp fra opiater (++). Folk kan ta speed og bli ganske gamle. Virker mest som du har smørt på deg en skikkelig permanent toleranse-greie og tenkt deg opp i et hjørne; du kan sannsynligvis tenke deg ut av det igjen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare de som tar små mengder som blir gamle? Liksom å spre en liten halvgrammer ut over et år eller noe sånt?
Er kanskje noe jeg bare har tenkt på eller husker feil, hvem vet
Håper å høre fra noen som har brukt et par kilo amfetamin, og cannabis

Hvorfor tilater staten ikke narkotika om det er slik som dere tenker?

Har lest dette en plass på nett også
"It is said that the average lifespan of a person who is a full-time, hardcore meth user is about 5 to 10 years"
Men står mye forskjellig altså..
Sist endret av BorteBø; 23. mars 2024 kl. 13:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres ut som du er grensepsykotisk(du sier selv at du sliter med dette) . Anbefaler deg å ta kontakt med lege. Det finnes ingen magisk formel på hvor mye dop over tid som tar livet av et menneske.
Trådstarter
18 0
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Høres ut som du er grensepsykotisk(du sier selv at du sliter med dette) . Anbefaler deg å ta kontakt med lege. Det finnes ingen magisk formel på hvor mye dop over tid som tar livet av et menneske.
Vis hele sitatet...
Tror jeg er det også
Tokk meg 2 øl nå(0,5l) , og syns jeg kjenner en slags form for rus
Har seriøst trodd i 2 år nå at jeg ikke kan drikke eller ruse meg da jeg får en slags bivirkning i hjernen
Men sitter fremdeles inni et slags tåkete følelse av hjerneskade, noen som vet hva det er? Glemte å nevne jeg også ser prikker i hele synsfeltet også forskjellige mønstre som rører på seg
Jeg sitter igjen med inntrykk av at du er psykotisk. Jeg blir ganske bekymret når du sier du ikke har ruset deg på 2 år men fortsatt føler at rus har gjort deg hjerneskadet. 2 år rusfri burde være nok til å klarne ganske mye.

Siden du er ganske sikker på at du er hjerneskadet og ser prikker og mønstre må jeg virkelig anbefale deg en tur til legen. Legen vil kunne svare på alle spørsmål du har rundt hjerneskader.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av BorteBø Vis innlegg
Det er ikke bare de som tar små mengder som blir gamle? Liksom å spre en liten halvgrammer ut over et år eller noe sånt?
Er kanskje noe jeg bare har tenkt på eller husker feil, hvem vet
Håper å høre fra noen som har brukt et par kilo amfetamin, og cannabis

Hvorfor tilater staten ikke narkotika om det er slik som dere tenker?

Har lest dette en plass på nett også
"It is said that the average lifespan of a person who is a full-time, hardcore meth user is about 5 to 10 years"
Men står mye forskjellig altså..
Vis hele sitatet...
Har du sett petter uteligger? Svein som satt skudd i rompeballen fordi ha ikke hadde årer?

Både hero, pepper og beroligene.

Hva tok knekken på han? Alkoholen han drakk for noen år tilbake som ødela levra hans.

Noen Folk på gata har skutt hauger siden de var 13 år og har bodd på gata det meste av livet sitt.

Det er folk som har dratt den hundre tusenvis av ganger lengre enn deg og fortsatt er i livet.

Det er ingen "grense", helt inviduelt og mange faktorer som spiller inn.