Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3397
Jeg ble nylig utskrevet resept på Tramadolhydroklorid for smertelindring, 150mg depottabletter. I mangel på noe bedre å gjøre i morgentimene bestemte jeg meg for å se om det var noe å kose seg med. Det er ikke lange rapporten, men jeg har sett et par spørsmålstråder om Tramadol den siste tiden og tenkte jeg skulle dele min erfaring. Here we go.

09:35 - Jeg tygger en 150mg Tramadol depot. Den smaker kjemisk balle, så jeg bruker yoghurt som munnskyll for å kvitte meg med smaken. Skylaget utenfor har så vidt begynt å sprekke opp. Jeg setter meg og gamer.

10:00 - Jeg kjenner en viss sløvhet og "indre varme" i mageregionen, som om man har spist seg stappmett på sodd, eller har satt på ovnen og den dårlige luften gjør at man blir døsig.

10:10 - Dette er faktisk ganske godt. Den typiske opiatfølelsen brer seg gjennom hele kroppen, blikket blir sløvere (Jeg ser det ikke, men kjenner det velig godt likevel) og jeg begynner å få en "tingly" følelse i fingrene.

10:20 - Nå mistenker jeg at det peaker. Himmelen er skyfri og sola titter så vidt over bakketoppen på andre siden av elva, og det er nydelig. Alle lemmene føles tunge, jeg kjenner en økt hjerterytme, det prikker i kinnene, jeg sitter og smiler uten spesiell grunn og det er en slags salig tomhet i toppen.

10:30 - Jepp, det var peaken. Jeg kjenner jeg er på vei ned, men har det fortsatt ganske godt. Mistenker at dette er noe jeg bør være forsiktig med, jeg forstår hvor avhengigheten til dette kan komme fra.

Dette er nok noe jeg kommer til å gjøre en gang nå og da, med ekstremt måtehold. Den gangen jeg var innlagt på sykehuset ble jeg veldig glad i morfinknappen, og dette brakte minner fra den tiden. At jeg ble "normalisert" såpass raskt er noe jeg egentlig er glad for, ettersom jeg har avtaler senere i dag (Lite gjennomtenkt av meg, jeg vet).
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du er IKKE på vei ned efter en timme med depottablett, hvis du ikke har en jævla tolerans mot Tramadol.
Det kan ikke være mulig. Vill ikke være en bessewisser, men att man bara føler tråd i en timme, det er bara BS.

Har tuggat det av og till i lengre og kortere perioder, med og uten toleranse.
Men kan jo hende att du er en sånn der med utrolig naturlig toleranse for ulike typer av pix.

Ellers trivelig rapport. Syns du fanger tråd-ruset fint.
"Salig tomhet", fint uttryckt!
Sitat av travaxa Vis innlegg
Du er IKKE på vei ned efter en timme med depottablett, hvis du ikke har en jævla tolerans mot Tramadol.
Det kan ikke være mulig. Vill ikke være en bessewisser, men att man bara føler tråd i en timme, det er bara BS.

Har tuggat det av og till i lengre og kortere perioder, med og uten toleranse.
Men kan jo hende att du er en sånn der med utrolig naturlig toleranse for ulike typer av pix.

Ellers trivelig rapport. Syns du fanger tråd-ruset fint.
"Salig tomhet", fint uttryckt!
Vis hele sitatet...
Depot effekten forsvinner da tabletten tygges.
Ja, og virketiden kortes ned.. Men att den skulle kortes ned til en timme virker meget usannsynlig.
Aldri hørt om noen som hatt SÅ kort virketid på depot, selv om den tygges.

Men, vi virker jo alle ulike )
Om du forresten går på SSRIer eller andre lykkepiller vil rusen bli redusert og kanskje til og med ødelagt (også farlig med tanke på serotonin syndrom).

Gikk på en ganske sterk cipralex dose en stund og spiste vel 4-5 tramadol og røykte til det over en dag, kan ikke huske styrke men var en venn av meg som fikk de på resept for en brukken tå eller noe slikt. Selv så merket jeg ikke så mye av det, følte meg litt relaksert i kroppen men ikke noe ekstremt. Han satt der gørrfornøyd og mye mer påvirket enn meg.

Bare tenkte det var greit å si i en sånn tråd siden tramadol er serotonergt så om man er på SSRIer eller noen andre lykkepiller så kan det være farlig, og jeg selv var ikke klar over at det var det før etter jeg hadde spist de, en tenker jo som regel ikke at smertestillende er det.
Deilig rus, høres ut som du koste deg! Tok selv 400mg uten tolleranse. Satt helt i ro under et teppe på en 8 timers flyreise og følte på kroppens vibrasjoner og pulsdunking. Gjorde alt jeg kunne for å ikke sove, fordi settingen var så usansynlig euforisk. Jeg hadde vel slukt en spacecake før jeg gikk ombord også, det var ihvertfall en dritdeilig bodyhigh.

Slet litt med å gå når vi landa, tror ikke jeg skulle tatt noe mer enn det. Følte meg ganske funky i hodet også, men alt i alt var det verdt det!