Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1140
Har akkurat fått kulemølla fra Pyrocreations, og legger ved noen bilder.

Den ser ut til å være av god kvalitet, selv om det lukter fryktelig av selve beholderen. (Som noen andre har nevnt)

Solid beholder med gummipakning, og som låses med 6 vingemutter.
Nice!

Hvor mye betalte du totalt?
Den så fin ut! Hadde jeg hatt nok penger hadde jeg kjøpt en.
Hvordan media har du planlagt å bruke?
Hvor mye komp og media får du plass til?
Kan du sjekke RPM'n?
Jeg betalte $219 for mølla og $103 i frakt, så det ble 1867,-NOK.

Så kom det ca. 600,- i MVA og div gebyrer. Mao 2467,- inkludert frakt og mva.

Det finnes sikkert rimeligere alternativer, men jeg var egentlig ikke så opptatt av pris. Kjøpte i tillegg med stepdown converteren så jeg kan bruke den på 220V. (Noe jeg helt sikkert kunne fått tak i billigere på Biltema)

Mikkello:

Har ikke rukkket å måle volum, men skal ta en test etterhvert. 15lb tilsvarer vel ca 6 liter, men må gjøre noen nærmere beregninger.

Har akkurat kjøpt 1000 stk .440 kaliber blykuler, men må teste og se hvor mye det blir i beholderen.

Skal komme tilbake med noen konkrete tall etterhvert som jeg har testet!
Very Important Pyrotechnician
Trommelen ser veldig bra ut, men jeg syntes drivsystemet så litt spinkelt ut.
Syntes også reimen og drivsystemet så noe spinkelt ut
Jeg har ikke sett så mange andre varianter men det kunne helt sikkert vært bygget mere solid. Uansett skal jeg bedømme den over tid. Er desto mere usikker på hvor mye media jeg skal bruke. Volum er 4,8 liter som skulle bety 2,4 liter media og 1,2 med komp med 50/25.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Ser jo grei ut den. 4,8 liter var mindre enn jeg trodde før da jeg hørte 15 lb trommel
Tipper du trenger ca 1100 kuler av .50 cal, så kan være du trenger litt til. Men du kan altids ha litt mindre komp hvs du vil. Bare dele volumet kulene tar på 2, så måler du opp kjemikaliene.
Ja, er litt skuffet over at volum kun var 4,8 liter. Skal teste med forskjellige mengder media etterhvert, men så vidt jeg har skjønt skal 6-kant tromler fylles med betydelig mindre medie enn ordinære tromler.

Uansett har jeg allerde fått opp øynene for neste mølle.... http://www.pyrosupplies.com/shop/pag...09fd91a2d.html

Men da må det satses! :-D
Sist endret av Pyroverkeri; 4. februar 2010 kl. 18:25.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Skyter du mange 10 tommere?
Sist endret av Up; 6. februar 2010 kl. 03:27.
Hehe, nei det vil jeg ikke si! Men venter på 8" mortaren fra pyro-stuff og satser på lage en god del 6"' og 4" i år.

Uansett liker jeg tanken på å kunne mølle store batcher, så man kan slipper å gjøre det så ofte.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Du er tilgitt Skal du lage en god del seksere går det en god del, og hvis du da i tillegg lager et par åttere, så er du i mål.