Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1201
Hei alle sammen jeg har lyst til å lage en liksom bombe som kan brukes av terror laget når man spiller paintball..

jeg har prøvd å søke å google men finner ikke det jeg leter etter.

Det hadde vært kult hvis den fungerte på denne måten irl: en på "terror" laget planter bomben ved å taste inn koden og den blir da satt til å sprenge etter x tid (min og sec..) og når den sprenger kommer det en eksplosjons lyd , "counter" laget kan defuse den plantede bomben ved å taste inn koden og da skrues den av..

Er det noen som vet om det finnes noen guider til hvordan å lage en slik?
Da må du fylle den med maling
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
At det finnes noen guide til hele prosjektet kan jeg vanskelig tenke meg, men mulig er det nok. Neat idé, forresten.
Dette bør vel egentlig kunne greies nokså enkelt med en mikrokontroller og egnet program til denne. Jeg har dog ikke den helt store peilingen på mikrokontrollerprogrammering, bare for å ha nevnt det.
Sist endret av robhol; 12. august 2009 kl. 22:05.
kjøp en ekte en
Kan vel fort bli litt dyrt om du må lage ny for hver gang du sprenger èn ?
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Kan vel fort bli litt dyrt om du må lage ny for hver gang du sprenger èn ?
Vis hele sitatet...
Nå trenger ikke bomba å SPRENGE igrunn? den kan gå av med evt paintball kuler, eller en rød røyk som viser at bomba ble detonert?
Hehe ,, nei tror dere missforsto litt, bomben skal ikke sprenge, det skal bare komme en sprenge lyd "BANG" skjønner
og selvfølgelig rødt lyst som blinker å piper fortere å fortere før liksom bomben sprenger.
Sist endret av noobpower; 12. august 2009 kl. 22:19.
detta kan du vel gjøra med en mp3 spiller og et sett høytalere. og lage sånt at du må treffe 3knapper for at den skal begyne. Kan også lage en mp3 lydfil som du lager en delay eller tikk-takk lyd på feks 30sek for så komme kabomb ?
Sitat av ex-adrin Vis innlegg
detta kan du vel gjøra med en mp3 spiller og et sett høytalere. og lage sånt at du må treffe 3knapper for at den skal begyne. Kan også lage en mp3 lydfil som du lager en delay eller tikk-takk lyd på feks 30sek for så komme kabomb ?
Vis hele sitatet...
Mange morsome tips her men jeg leter etter en Guide til hvordan..

Det nærmeste jeg har funnet er dette: http://www.youtube.com/watch?v=bmoMWLhhcDA
Sist endret av noobpower; 13. august 2009 kl. 00:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
noe sånt som dette (http://www.youtube.com/watch?v=3Nmbv8O2la8) du tenker på?

Jeg holder på med et slik prosjekt til en Airsoft klubb. akkurat som du tenker den pipper fortere når det er lite tid i gjenn og når den har gått av så kommer ned en alarm på. (også mulighet for tilkobling av airsoft granat)
Sist endret av 4asd13; 13. august 2009 kl. 01:09.
Du kan jo ta en titt på den her
Å lage noko slikt som dette skulle ikkje vore spesielt vansklig. Hook opp ein PIC og programmer den opp mot ein buzzer. Typ denne og denne. I tillegg eit numerisk tastatur, så er du godt på vei. For dei skikkelig avanserte, så kan ein jo legge inn ein skjerm òg.
Sitat av Ryan Vis innlegg
Å lage noko slikt som dette skulle ikkje vore spesielt vansklig. Hook opp ein PIC og programmer den opp mot ein buzzer. Typ denne og denne. I tillegg eit numerisk tastatur, så er du godt på vei. For dei skikkelig avanserte, så kan ein jo legge inn ein skjerm òg.
Vis hele sitatet...
Sitat av haxxor Vis innlegg
noe sånt som dette (http://www.youtube.com/watch?v=3Nmbv8O2la8) du tenker på?

Jeg holder på med et slik prosjekt til en Airsoft klubb. akkurat som du tenker den pipper fortere når det er lite tid i gjenn og når den har gått av så kommer ned en alarm på. (også mulighet for tilkobling av airsoft granat)
Vis hele sitatet...
bomben som er sitert er basert på Picaxe mikrokontrollere