Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2288
Hei!

Jeg har nå kabel TV fra canal digital. Det jeg lurer på er hvilke muligheter jeg har med DreamBox og kabel-TV?

Boksen jeg har sett på nå er DREAMBOX DM600PVR-C. Kan man plugge i trådløst nettverkskort i denne slik at jeg slipper å dra kabel.

Håper noen kan svare. Jeg lurer nemlig på å bestille en nå før jul!

Edit:
Tar å bumper denne tråden for å se om det er svar å få ikveld!
Veit ikkje heilt om det funker så voldsomt med trådløst nettverkskort. Du tenker då på sånn usb-sak?
Har nett innstallert ein sånn til ein kompis no, og då brukte me ei trådlaus bru for å kople til den trådlause routeren. Dette funka fint som snus.
Spør Gizmo på dreambox-norway.com han har trådløst nett på sin DM
Jeg har dreambox av denne typen og kabeltv fra canaldigital, så jeg kan sikkert gi noen svar. Trådløst nettverkskort rett i dreamboxen funker ikke (i utgankgspunktet). trådløs "bro" funker. selv bruker jeg nettverk via strømnettet for å få tvbenken på nett.
WLAN kort som er USB-baserte funker ikke i Linux i det heletatt etter hva jeg har fått forståelse av.
Det er noe info de trenger fra produsentene for å lage drivere som de ikke vil ut med :S
Du bruker en gamers wifi dongle som passer inn i nettverksporten.