Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2256
vurderte å kjøpe dette anlegget http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=38061714
for 1K.
er jo veldig rimelig pris.. har ikke så mye penger atm heller. burde jeg gå for det ?
noen som veit noe om suben eller forsterkeren ?

cd-spilleren får jeg ikke med siden den var solgt!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
12 år gammle orginl høyttalere, en 10" og en billig forsterker? Nei takk!
ok, har du noen rimelige forslag da ?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=37751807
hva trur dere om dette da ?
Kanskje litt OT men jeg kjøper aldri brukt når det kommer til stereo, grunnen til dette er at du ikke vet hvordan personen har spillt inn anlegget, hvordan personen har spillt generelt eller hvordan han har behandlet anlegget.

Kjøp heller av forhandler.
Sist endret av VitoScaletta; 19. november 2012 kl. 08:34.
ok, da trur jeg at jeg kjøper hos forhandler da !
http://www.tromsobilstereo.no/produc...nals-forsterke
ser dette bra ut ?
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736 Her vill jeg si du får godt med lyd for en veldig billig penge.
Ingen stress og kjøpe brukt, sjekk på www.bilstereoforumet.no
Der er det stortsett entusiaster som selger. Der kan du også skjekke referanser fra tidligere salg den personen har gjort.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Kanskje litt OT men jeg kjøper aldri brukt når det kommer til stereo, grunnen til dette er at du ikke vet hvordan personen har spillt inn anlegget, hvordan personen har spillt generelt eller hvordan han har behandlet anlegget.

Kjøp heller av forhandler.
Vis hele sitatet...
Har aldri hørt om andre som argumenterer som deg. Vet at noen snakker om å spille inn høyttalere men mitt inntrykk har vært at det er for at de da vil bevege seg friere og dermed gi bedre lyd. En høyttalere er jo ikke som en motor som er full av små deler, ventiler, lager, ringer og alt mulig som må gå rundt eller klemme tett, det er få deler i en høyttaler og jeg klarer ikke se hvordan man kan slite ut en membran eller en magnet. En motor kan nok i større eller mindre grad påvirkes av innkjøring fordi det er lav grad av slitasje som skal til før deler ikke passer sammen eller før enkelte deler er utenfor tåleransegraden. Men at en forsterker eller høyttaler skal spille dritt fordi noen har spilt høyt eller låte dårlig av samme grunn den kjøper jeg ikke.

Samme går for en forsterker. Enten så virker den eller så virker den ikke. Hvor ofte den har måtte spille høyt tror jeg ikke har noen innvirkning på hverken lydkvalitet eller levetid.

Er vel få som handler så mye brukt lydutstyr som nettopp entusiastene, de virkelige hi-fi nerda. Og aldri hørt snakk om det du nevner.
Sist endret av ompapa; 19. november 2012 kl. 12:21.
takk for tips folkens, men har lest litt rundt på nettet. der står det at det ikke ser så bra med hattehøyttalere når du har sub baki, og heller invistere i et frontsett.
hvor store høyttalere har jeg plass til i døren fremme da ?
har en e36 318is coupe!
Så store som du bare vil!
Det kommer jo helt an på hvor mye du orker bygge det. Om du bare skal ksru dem fast i evt. orginale hull må du jo først vite hvilke størrelse høyttalerne som ble levert eller kunne leveres med bilen var og hvor de var montert. om du fabrikkerer selv får du plass til det meste i døra om du er kreativ. Har BMW coupeer også ekstra lange dører? Om de har det så er sikkert de dørene ganske tunge i utgangspunktet og om du styrer for mye med mdf, glassfiber og evt. demping så vil det fort gi deg vektproblemer iom at dørene er ekstra lange og tunge i utgangspunktet. Alternativet til å montere i døra kan jo være å montere i sparkepanelet. Er jo litt trangere men om du orker å bygge selv så får du fint plass til 6.5" i sparkepanelet.
Sist endret av ompapa; 20. november 2012 kl. 01:04.
Ok, ja det er litt lange dører i dem ja.
men tenkte å få forhandler til å montere da, siden jeg ikke er helt inne på det og vil ha det ordentlig
Sitat av xDorangexD Vis innlegg
Ok, ja det er litt lange dører i dem ja.
men tenkte å få forhandler til å montere da, siden jeg ikke er helt inne på det og vil ha det ordentlig
Vis hele sitatet...
Tviler på at de finner forhandler som vil gjøre det kostnadsfritt. Og på slikt kan fort timene gå farlig kjapt. Bruk heller de penga du tenkte å legge i å få det montert gå til høyere kvalitet på utstyret du kjøper.

Ville bare bitt tenna sammen og og gjort det selv. Er ikke vanskelig og en trenger ikke kunne masse fra før. Har ikke bil selv men forrige sommer hjalp jeg en kamerat med å montere anlegg i hans nye bruktbil og vi hadde ikke gjort noe slikt noen av oss før men resultatet ble veldig bra. Vi leita opp endel artikler om emnet og leste de først også postet vi på et eller annet forum de 2 gangene vi ble stående fast. Tok oss en helg og en mandag for å fikse og da hadde vi fått på plass høyttalere fremme i bilen, skjulte ledninger under gulvmatte til strøm og signal til forsterker i bagasjerom samt 1 sub med hjemmelaget kasse. Vi hadde knappest rørt en sag og limpistol før og vi klarte det med bra resultat så da gjør nok du det også.
har noe om du er int.

2 stk Cerwin Vega element (ukjent stand, men de ser ok ut)
2 stk alpine type R 5.25 til og ha i døra

Ryker billig imed at jeg har bedre i bilen min selv.

Subbene kan du få for en 250 kroner eller noe.

er ikke HELT sikker på om jeg skal selge 5.25'ene eller om jeg skal sette de i en annen bil

Edit:
Fikk Cerwin høytalerne av en kompis, han testet de i bilen og de spilte da.
Sist endret av kimandre92; 20. november 2012 kl. 08:21.