Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1428
Hei skal til legen på grunn av angsten, tenker å spørre etter medesiner. Hva er sannyneligheten for at fastlegen vil skrive ut benzodiazepiner, og hvis jeg ikke få dem kommer legen til å skrive ut noe alternativt uten at jeg går tomhent hjem.

takk på forhånd
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er en viss fokus fra fylkeslegene om å være mer tilbakeholden med å skrive ut sterkt vanedannende medikamenter som Benzodiazepiner, det er kanskje ikke det lureste å be spesifikt om de.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Kommer helt an på legen. Noen skriver ut valium som godteri, andre skriver det skjelden ut. Kommer også an på hvor gammel du er og hvor ille angsten din er.
Trenger du meds for en angstlidelse eller f.eks for å fly? Har du prøvd andre medisiner tidligere? Går du til annen behandling?
Hvis du bare trenger noen for en flytur burde det gå bra men å gå rett på "fast" benzo ut av det blå håper jeg ikke særlig mange leger driver med
Uansett så ville jeg lagt vekt på at det er midlertidige støttehjul både for deg selv og for legen.
hei , nei det er angst for mye forskjellig og har hatt det i mange år,et eksempel kan være eksamensangst. men må ikke være bezoer er fornøyd så legen skriver ut noe som kan hjelpe med å dempe det litt.
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Du får definitivt et SSRI preparat hvis ikke legen din er en av de som lar deg få f.eks. en minstepakning Sobril i nødstilfelle. Har veldig dårlig erfaring med leger og alle benzo’er så ikke forvent noe særlig.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mest sannsynelig må du gjennom psykolog før du prøver eventuelle medikamenter, som f.eks. benzodiazepiner. I første omgang vil du sikkert få noe svakere, forså å øke det til benzo senere hvis det ikke funket.
Sitat av thenorwegiandud Vis innlegg
hei , nei det er angst for mye forskjellig og har hatt det i mange år,et eksempel kan være eksamensangst. men må ikke være bezoer er fornøyd så legen skriver ut noe som kan hjelpe med å dempe det litt.
Vis hele sitatet...
Så du får altså angst av en ting som de fleste får angst av i større eller mindre grad? Sier du det der til legen, så får du ikke en dritt. Det er normalt å være engstelig å anspent når det kommer til viktige eksamener osv.