Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5441
Heihå. Nå har jeg prestert å rote i innstillingene på telefonen min og finner ikke ut hvordan jeg retter opp i dette. Når jeg skal ringe nummer som jeg ikke har lagret vises de som f.eks 11-11 11 11 istedenfor 111 11 111. Noen som vet hvilke innstillinger jeg har kødda til og hvordan jeg retter opp dette?

iPhone 11 Pro.
Slik jeg har forstått det, så er nummer ala 11 11 11 11 fasttelefonnummer, mens 111 11 111 er mobiltelefonnummer. Hva som avgjør dette, vet jeg ikke. Men mulige svar er forskjellige tallrekker eller en skult tagg et sted.
Problemet er egentlig bindestreken i det første eksempelet. Gjelder for alle nummer.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det kan virke som den tror at det er et amerikansk nummer, jeg tenker at det kan være noen innstillinger for land eller område, uten at jeg umiddelbart kan komme på at jeg har sett noe relevant. Jeg har engelsk språk på samme telefon uten at jeg har det problemet.
For ordens skyld, taster du inn et nummer med 8 siffer som begynner på 4 eller 9?
Kommer det opp noe land under nummeret?
Endre språket på telefonen til norsk
Sitat av datagutten Vis innlegg
Det kan virke som den tror at det er et amerikansk nummer, jeg tenker at det kan være noen innstillinger for land eller område, uten at jeg umiddelbart kan komme på at jeg har sett noe relevant. Jeg har engelsk språk på samme telefon uten at jeg har det problemet.
For ordens skyld, taster du inn et nummer med 8 siffer som begynner på 4 eller 9?
Kommer det opp noe land under nummeret?
Vis hele sitatet...
Dette kom opp på alle norske Nr jeg tastet inn.

Region og språk var satt til norsk. Jeg endte opp med å resette telefonen i går kveld. Det fiksa problemet
Formatet passer ikke på amerikanske nummer. Det formatet er: xxx - xxx xxxx