Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1863
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal i midten av oktober legges inn på avgiftning på Aker avgiftningsenhet et eller annet. Jeg har et problem med oxy og rivotril. Misbruket har ikke vart så lenge men er oppi rundt 100mg oxy og 2 mg rivotril hver dag siste 3-4 ukene.

Åssen er det på Aker? Noen med erfaringer? Håper det går mest mulig smertefritt men er seff forberedt på at det kan bli vanskelig.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Får man plass på "avgiftningsenhet" etter bruk av så små mengder. Har du fått det av lege eller illegalt? Og trappe ned med hjelp fra fastlegen må vel være lettere på sånne mengder i stede for full innleggelse?
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lima Vis innlegg
Får man plass på "avgiftningsenhet" etter bruk av så små mengder. Har du fått det av lege eller illegalt? Og trappe ned med hjelp fra fastlegen må vel være lettere på sånne mengder i stede for full innleggelse?
Vis hele sitatet...
Ja. Kjenner noen som jobber på akkurat samme type plass. Det trenger ikke være så ille for å få plass. Har hørt om folk som har vært inne for f.eks. cannabis alene.

Noe som også er interessant er at så og si alle pasientene er innlagt for alkoholmisbruk eller legemidler. Veldig lite av de tradisjonelle rusmidlene.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Får man plass på "avgiftningsenhet" etter bruk av så små mengder. Har du fått det av lege eller illegalt? Og trappe ned med hjelp fra fastlegen må vel være lettere på sånne mengder i stede for full innleggelse?
Vis hele sitatet...
Dette er etter flere år i behandling hvor annen behandling ikke har virket. Prøvd og feilet mange ganger. Nå trenger jeg et opphold. Jeg er henvist fra dps
Seriøst? Avgifting for cannabis? ��
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ingen som har vært innlagt der for opioider og benzo avvenning?
Siden jeg skal være der noen uker hadde det vært ålreit å ha med PlayStation, og en PC skjerm jeg tenkte å bruke. Pleier dette å være lov eller?
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke vært innlagt, men har en venn som jobber der. Du får et helt basic sykehusrom med skap,toalett og seng. Du kan ha medbrakt pc, men usikker på playstation osv. Går sikkert fint. De ansatte tilpasser og gjør det beste for alle pasientene. Og det er felles aktiviteter, måltider og lignende. Muligheter med følge ut for å kjøpe tobakk osv.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke vært innlagt, men har en venn som jobber der. Du får et helt basic sykehusrom med skap,toalett og seng. Du kan ha medbrakt pc, men usikker på playstation osv. Går sikkert fint. De ansatte tilpasser og gjør det beste for alle pasientene. Og det er felles aktiviteter, måltider og lignende. Muligheter med følge ut for å kjøpe tobakk osv.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Bør vel ikke være noe stress. Er jo beroligende og kunne ha eg spill og styre med
Har vært der rundt 5 ganger.

Hadde med laptop og PlayStation.
På avdelinga oppe er det muligens ikke lov og koble til PlayStation. På avdelinga nede fikk jeg lov, så lenge det var greit for de andre. Andres tv behov gikk selvfølgelig først, men om ingen brukte TV'en hendte det at jeg tok noen runder BF på kveldene.


Du kan legges inn om du står i fare for å miste funksjonsnivå. Jeg vet om folk som har verdt der fordi dem har følt de er på vei til å ruse seg på grunn av livssituasjon. f.eks vært nykter 1år, men fikk nettopp sparken fra jobben og mistet leiligheten

Aker består av en akutt avdeling, en avdeling for illegale rusmidler og en for piller & alkohol
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har vært der rundt 5 ganger.

Hadde med laptop og PlayStation.
På avdelinga oppe er det muligens ikke lov og koble til PlayStation. På avdelinga nede fikk jeg lov, så lenge det var greit for de andre. Andres tv behov gikk selvfølgelig først, men om ingen brukte TV'en hendte det at jeg tok noen runder BF på kveldene.


Du kan legges inn om du står i fare for å miste funksjonsnivå. Jeg vet om folk som har verdt der fordi dem har følt de er på vei til å ruse seg på grunn av livssituasjon. f.eks vært nykter 1år, men fikk nettopp sparken fra jobben og mistet leiligheten

Aker består av en akutt avdeling, en avdeling for illegale rusmidler og en for piller & alkohol
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte å ta med en dataskjerm som jeg kan ha på rommet mitt med ps4. Det komme til å være viktig for meg å kunne trekkke meg unna, så det kan vel ikke være noe problem? 24 tommer tror jeg den er