Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3331
Enemy of the snut
Fant nettopp ut at jeg vil prøve å blande urtetobakk med hasj fremfor vanlig tobakk med hasj, da både spyttproduksjonen min blir usedvanlig høy når jeg røyker og jeg får ekstremt med slim i halsen..

Har veldig lyst å prøve GreenGo fra Shangri-La, ser litt for meg at røyken kan smake en eller annen strain med weed hele tiden mtp smakstilsetningene i GreenGo?
Har dere noen andre forslag til en god urtetobakk med digg smak som jeg kan blande med hasj?
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
GreenGo gir endel smak ja. Smaker noe som kanskje kan minne om te fra mynten og eukalyptus spesielt
Tenkte og begynne med det samme og kjøpe urte tobakk på sjangrila fordi tobakk har nikotin og jeg hoster så jævlig av det
Greengo er fæle saker, husker jeg og en kompis handla en pakke med det av nysgjerrighet, rulla en svær og feit joint med godt over en grammer i, tok 2-3 småfrekk hver, kasta jointen ut vindu og rulla en ny med ekte tobakk
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg føler for å vekke denne tråden til live igjenn...Om jeg nå i mine eldre dager som ikke lengre nikotinavhengig skulle velge å nyte marihuaba igjenn...Jeg vil jo ikke sprikke på nikotinfronten. Hvilken urtetobakk anbefaler folkene på freak?
Real leaf.
https://www.real-leaf.com/

De har også en egen type med "cannabis terpener".
Lukter og smaker som te, men brenner veldig bra og fungerer ekstremt godt til mekk med grønt.

Mye bedre enn det meste annet av urtetobakk der ute.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kanskje du sku testa tørka eukalyptus eller menthol-blader, fresh
Prøv Real Leaf. Det er tilsatt terpener fra cannabis, så det skal smake som visse strains. Usikker på hvordan tollvesenet behandler disse sendingene, men såvidt jeg vet er det ikke ulovlig med terpener, så lenge det ikke inneholder thc.

GreenGo vil jeg sterkt fraråde deg å kjøpe. Alltid sykt stram røyk og får ekstremt tørr hals m/ irritasjon når jeg røyker det. Mistenker at butikkene har det liggende i hylla alt for lenge mellom hvert salg, og at de derfor tørker ut og er ekstra kjipe å bruke.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Bare røyk rein weed i bong eller joint? Iallefall det jeg liker å blande hasj/weed med best er faktisk tobakk. Dere får nok like mye kreft av å røyke en annen urtemiks en tobakk så hvis hensikten din er å redusere skadeomfanget så kjøper du deg en vaporizer, også driter du i å innhalere røyk fra planter...Du kan lett gro din egen tobakk plante(Nicotiana tabacum) ogkalledeten urtemiks, men det er fortsatt like kreftfremkallende som feks en sigarett fra merket av typen "prince". Faktisk så vil du få kreft til slutt av å kun inhalere rein weed også, fordi det er ALDRI sunt å brenne et plantemateriale for så å inhalere røyken som kommer fra det.

Hva vil du åpna med å bruke en annent urtemiks? Hvis du ikke vil få kreft så vil jeg ikke anbefale deg en urtemiks men jeg vil heller fraråde deg å røyke weed fra cannabis planten(eller hvilken som helstannen plante materiale som du brenner opp også innhalerer røyken fra etter det) for det kommer faktisk til å gi deg kreft om du ikke dør av noe annent først.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Den beste "urterøyken" å blande i jayen, er jo grønt. Vi skal jo rulle trollmann uansett? Med for lite grønt blir det dårlig trekk i trollmannen

Vi skal jo rulle trollman

uansett?
Bestefars tryllegrønt, samme greiene som snoop dog smører inn bestefarens rumpe med hvis bestefar har fått solstikk. Uansett, dette var irrelevant. Tryllegrønt altså, og den er bestefars tryllegrønt, snoop dogs rumpe. Lukter noe te av den kamille te, det er kamille te jeg røyker. Og det anbefaler jeg.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Prøv Real Leaf. Det er tilsatt terpener fra cannabis, så det skal smake som visse strains. Usikker på hvordan tollvesenet behandler disse sendingene, men såvidt jeg vet er det ikke ulovlig med terpener, så lenge det ikke inneholder thc.
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte en av pakkene de hadde rundt oktober med terpener.
Pinapple express, OG kush og Mango kush, de alle smakte og luktet likt, kunne minne om den gule lipton teen egentlig.
Lagde en tråd etter jeg testet de faktisk.
Gikk igjennom toll uten problemer.
Står 0 thc og 0 cbd på pakkene, men terpenene skal visst ha forskjellige effekter likevel etter hva jeg forsto fra siden dems, om det bare er bull vet jeg dog ikke.
Pinapple feks skal gjøre deg mer energisk, kreativ og slike ting. Mango kush var mer retta mot stress og angst, mens OG husker jeg ikke helt.

Terpener er ikke ulovlig og de får heller ikke gjort det ulovlig uten å da gjøre alt av trær og planter ulovlig også etter hva jeg skjønte når jeg leste litt om det for en stund tilbake, mulig dette er feil så ikke ta det for fakta uten å dobbeltsjekke

Skal forresten nevnes at mye av grunnen til at folk begynner med urterøyk er fordi det ikke inneholder nikotin eller mye av de andre stoffene som sigaretter har. Brent plantemateriale er ikke bra det heller, men det er langt bedre enn å bli avhengig av sigaretter.
Sist endret av Flaffersen; 18. januar 2020 kl. 23:02.
Det stemmer nok det Flaffersern :=) man må faktisk forby både skog og innsekter om man skal forby terpener ser det ut som.

"Terpener (uttales med trykk på andre stavelse) er en klasse av organiske forbindelser som lages i en rekke planter, særlig bartrær. Terpener lages også av enkelte insekter (bl.a. termitter og sommerfugllarver). Mange av terpenene er sterke lukter."

"Vitamin A er en diterpen. Karoten er en tetraterpen. Karoten nedbrytes i fordøyelsen av kroppens enzymer og danner vitamin A. Furu inneholder blant annet terpenene pinen og limonen. Terpener spiller dessuten også en rolle som biosyntetiske byggesteiner innenfor nesten alle levende skapninger. Steroider er for eksempel derivater av triterpenet Skvalen."

https://no.wikipedia.org/wiki/Terpen
Takk for mange knakende gode tips. Og takk til tråstarter for at jeg kuppet tråden..

Ellers er det som er kjipt i henhold til alle tipsene jeg har fått de nye tollsatsene..Man må alltså bestikke fir tusenvis av kroner for at det skal være lønnsomt.