Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1656
Hei! Har tramadol, men står at det helst ikke skal blandes med antidepressiva pga fare for noe som heter serotonergt syndrom. Noen som har erfaringer med den kombinasjonen? Har 50 mg tramadol.
Om det er SSRI kan det føre til serotoninsyndrom. Vet dog ikke mengdene som skal til.

https://m.psychonautwiki.org/wiki/Tramadol

På den siden står det en liste over hva som er farlig å mixe med Tramadol og omtrent hvor farlig det er.

Rødt er meget farlig og man vite hva man driver med.
Gult er middels farlig og frarådes, men kan gå fint om du har peiling.
Sist endret av krystallkongen; 4. januar 2020 kl. 13:39.
Trådstarter
11 1
Ok. Takk for svar ��
Sitat av Wino34 Vis innlegg
Ok. Takk for svar ��
Vis hele sitatet...
Viktig å hjelpe hverandre og sørge for at ting ikke går galt
tramadol er en svak ssri i seg selv, dette som gjør så tramadol har mulighet til å forårsake serotonin syndrom.

altså med andre ord er det relativt trygt i kombinasjon med andre ssri i SMÅ doser, men andre antidepressiva som MAOI hemmere f eks vil omtrent garantert forårsake serotonin syndrom om tatt sammen med ssri's
Trådstarter
11 1
Ok. Jeg tar ikke sjansen da. Ikke verdt det. Takk for svar og god helg.
150mg tramadol bør man ikke overstige pr. døgn hvis man bruker SNRI, f.eks Efexor.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 200 mg Tramadol når jeg stod på 75 mg Effexor daglig. Rusen varte dobbelt så lenge som normalt og jeg ble varm i hodet, litt som på større doser MDMA, noe jeg tolker som et tegn på at det er for mye seratonin i omløp. Tramadol har en svak SNRI-effekt helt ulikt andre opiater, mistenker at det er noe av grunnen til at så mange blir hekta på dem. Anbefales ikke, som allerede nevnt.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er det noen her som har erfaring med cipralex 5 mg, hvor lang tid tar det før man begynner å kjennne effekten startet med det på torsdag
Trådstarter
11 1
200 mg tramadol var mye. Bra det gikk bra da. Angående cipralex kan det ta 2-4 uker før man merker effekt. Men rådfør deg helst med legen/psykiateren din.
Jeg gikk i flere år på tramadol og Exexor. Svettet noe så jævlig. Kunne ikke gå på kjøpesenter eller anstrenge meg, før jeg var helt gjennomsvett. Var flere ganger hos lege, uten at han så koblingen. Var helt tilfeldig at en på apoteket nevnte at kombinasjonen ikke var bra. Klarte til slutt å kvitte meg med Exexor, noe som ikke var lett. Nå er i alle fall svettingen helt borte
Sist endret av TidensTann; 12. januar 2020 kl. 18:51.