Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4577
For noen dager siden satt jeg og en kamerat og tok noen øl, utover kvelden begynte vi å kjede oss litt og da fortalte kameraten min at han hadde noen tabletter som han hadde hørt skulle gi hallisser. Etter litt diskusjon fram og tilbake gikk jeg med på å bli med på å prøve det. Han gikk hjem og hentet tablettene og da han kom tilbake så jeg at de het Marzine og var reisesyketablettter.
Først tok vi 8 tabletter hver og etter ca en halvtime merket vi begge to at vi begynte å bli litt "surrete" i hodet, kvalme og følte oss generelt litt ubehagelige. Men noen hallisser merket vi ikke noe til. Da bestemte vi oss for å ta fler. Vi tok først fire til hver og etter ytterligere 10 minutter fire til sånn at vi totalt hadde tatt 16 hver. Etter at det hadde gått enda en time (totalt ca en time og 40 min siden vi tok de første tablettene) og vi fortsatt ikke merket noen effekt (kvalmen og ubehaget hadde riktignok gitt seg) bestemte vi oss for å bare gi opp hele greia og kameraten min gikk hjem. Etter at han hadde gått hjem skulle jeg bare sette meg ut på balkongen for å ta meg en røyk før jeg hadde tenkt å legge meg. Mens jeg satt ute begynte jeg plutselig å føle på meg at det var noen inne i leiligheten så jeg gikk inn og da jeg kom inn så jeg en barndomskamerat jeg ikke har sett på mange år jeg gikk mot ham for å ta han i hånda og da var det akkurat som om han bare forsvant i løse lufta og rett etter kommer jeg til meg selv og da sitter jeg fortsatt på balkongen og røyker. Da skjønner jeg at alt bare var en hallis. Det som var litt skummelt var at jeg trodde at alt var ekte helt til jeg kom til meg selv igjen. Dette er også helt forskjellig fra andre rusmidler jeg har prøvd tidligere.
Nå går jeg inn, setter meg i sofaen og tar fire tabletter til som kameraten min hadde lagt igjen. Resten av den natta er noe av det mest sinnsyke jeg har opplevd noen gang, jeg innbilte meg at jeg var alle mulige steder, jeg snakka med folk som ikke var der og skjønte egentlig ikke noe som helst av noe. De første tablettene tok vi ca kl 12 på kvelden og da jeg endelig sovna mellom kl 9-10 (tror jeg) morgenen etter hadde jeg fortsatt masse hallisser.
Er det noen som vet hva disse tablettene inneholder som gjør at man får hallisser? Finnes dette stoffet i noe annet rusmiddel og i såfall hvilke? Er dette noe farlig å ta ofte? (jeg vet at å ta rusmidler kan være farlig uansett, men er det mer farlig enn å ta noe annet?)
Har ikke vært borti dette selv, men ifølge legemiddelsiden.no er hallusinasjoner en mulig bivirkning ved høyere doser.

Dersom du tar for mye av Marzine:
Kontakt lege, sykehus eller Giftinformasjonssentralen (tlf. 22 59 13 00) hvis du har fått i deg for stor mengde legemiddel eller hvis barn har fått i seg legemiddel ved et uhell. For andre spørsmål om legemidlet kontakt lege eller apotek. Høyere doser kan forårsake døsighet og svimmelhet. Ved overdosering kan forvirring, svekket dømmekraft, opprømthet, hallusinasjoner, angst, hjerteklapp, munntørrhet, uro, sjokk og kramper forekomme.
Vis hele sitatet...
Er forøvrig flere tråder her om Marzine.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=63744
Sist endret av sOHaM; 6. juli 2010 kl. 22:47.
Hver tablett inneholder 50mg Cyclizin-hydrochlorid. Maks dose er 3 tabletter daglig, med minst 2 timer mellomrom. Cyclizin er H1-blokker og virker derfor kvalmestillende ved sjøsyke og reisesyke generelt.

Større doser kan forårsake hallusinasjoner både virtuelt og visuelt. Når du følte deg tomsete etter den første dosen var du nok på god vei til å få delirium, altså en tilstand med meget nedsatt oppmerksomhet og tankeevne. Dette ble nok værre utover kvelden og det er til slutt dette som skaper hallusinasjoner.

Cyclizin kan også brukes rekreasjonelt for å forsterke effekten av forskjellige opioder.

Kan legge til: Delirium på Cyclizin blir forårsaket av stoffets virkning på sentralnervesystemet. Du spurte også om hallusinasjonene på dette stoffet kan oppnås med andre stoffer, jeg tror svaret på det er nei. Det nermeste du kommer vil vel da være Stilnoct (Zolpidem-tartat).

Jeg vil også fraråde deg og prøve å oppnå hallusinasjoner på dette stoffet igjen da en så stor dose lett kan forårsake sterke kramper.
Sist endret av Totskalle; 6. juli 2010 kl. 22:53.
Trådstarter
9 3
ok. takk for svar begge to.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vet det er gammel tråd. Men må bare si at jeg merker en form for rus på kun 3 marzine (av og til) noen ganger tar jeg 5 og blir ganske loka. Rusen er egentlig ikke noe god hvis du ikke går inn for at den skal være god. Du bør være aleine og ikke ha noe å gjøre på en stund. Man kan få ganske stor angst og noia, spes om noe uforutsett hender. Man kan bli veldig overfølsom for lys og lyder. Man kan bli såppas fjern at man ikke greier å snakke med noen, du mister ord og glemmer veldig fort det du skal si. Du får som regel en angstfølelse i magen som stimulerer peristaltikken i tarmen så du må bommelomme, det er også vanndrivende og du blir kjempe tørr i munnen. Av og til kan du få heftige kramper i muskler som er jævlige, greit å ha noe beroligende og muskelavslappende på slutten av "turen" ellers sitter du igjen med uro og angst. Nå høres sikkert dette forferdelig ut, men det kan være ganske behagelig i enkelte settinger. Rusen kommer ikke før 1-2 timer, og den kommer som et PANG, ikke gradvis, men som et smell.
Kan legge til: Delirium på Cyclizin blir forårsaket av stoffets virkning på sentralnervesystemet. Du spurte også om hallusinasjonene på dette stoffet kan oppnås med andre stoffer, jeg tror svaret på det er nei. Det nermeste du kommer vil vel da være Stilnoct (Zolpidem-tartat).
Vis hele sitatet...
Alle førstegenerasjons antihistaminer gir vel hallusinasjoner i høye doser. Hydroxyzine bør f.eks. gi lignende virkning.
Ja nesten alle antihistaminer generelt kan gi hallusinasjoner ved overdosering. Det står ikke mye om det, men det har sikkert ikke vært tilfelle enda. Det er gjerne slik at man har en bredere oversikt over bivirkninger osv med de eldste legemidlene i sin gruppe. Man kan regne med at andre legemidler i samme gruppe vil gi liknende bivirkninger, men det skrives ikke om det før det er fullstendig fastslått og bevist.

Hallusinasjoner er som du sier nevnt ved cyclizin, hydroxizin og sikkert flere. Men det står ingenting om hallusinasjoner i for eksempel stoffene alimemazin, promethazin og dexchlorpheniramin. Mens ebastin og fexofenadinhydroklorid innehar enda færre bivirkninger og mindre fare for toksisitet igjen enn øvrig nevnte. Så jeg tror ikke man skal slå alle antihistaminer under en kam, selv om det sikkert helt enkelt kan være mangel på informasjon. Jeg har ikke lyst til å teste ut for å kunne rapportere om et eventuelt tilfelle for å si det sånn
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Promethazin gir hallusinasjoner
Det jævligste jeg har opplevd var en gang jeg tok 8 Marzine. Totalt noia, så "ringer" som fløyt rundt i luften, sykt med kramper så klarte ikke ligge stille (hele kroppen ristet). Nada korttidshukommelse, klarte ikke tenke eller si noe som helst. Nei fysj. Ikke gikk det over før etter 4 timer heller.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Marzine ekke reseptbelagt ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av sykotisk Vis innlegg
Marzine ekke reseptbelagt ?
Vis hele sitatet...
Nei det er den ikke, men det er maks en pakke per pers. Også er det ikke så mange apotek som har det