Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 10027
Heisann! Nå har det seg sånn at jeg føler at "@hotmail.com" blir litt teit i sammenheng med business og litt seriøse mail. Jeg har muligheten til "@kimmag.net", men jeg vet ikke hvor lenge jeg har det domenet, så jeg lurer på:

Hvilken epost host er den beste? Og ser mest seriøs ut? Jeg har tenkt på Gmail, men vil se over andre muligheter først.

Kim.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Personlig hoster jeg min E-mail (sammen med websiden og domenet) på www.host1.no. Jeg vet ikke hvor relevant dette er dersom du bare skal ha epost, men hvis du også skal ha webhotell og styre et domene kan jeg ikke tenke meg noe sted jeg heller ville hostet det.

Og så skal jeg legge til at @gmail.com ikke ser alt for mye bedre ut enn @hotmail.com. Epost med "eget domene" ser rett og slett mye mer proft ut. I tilfellet business ville jeg heller gitt faen i mail enn å "opptre" med gratismail.

Edit: og bare så du vet det er det fullt mulig å flytte domenet til/fra Host1 hvis du skulle ha lyst, tipper Forconin er glad for å hjelpe.
Sist endret av robhol; 23. september 2010 kl. 08:41.
Jeg vil si at alt annen enn hotmail funker. Gmail spesielt.
Jeg ville hvertfall tatt en person med gmail mer "seriøst" enn en med hotmail.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Jeg har et domenet på one.com, så domenet har jeg.

Ja jeg er enig Fulloggal.
Jeg bruker live.no
Ser bedre ut enn hotmail ihvertfall.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av sali Vis innlegg
Jeg bruker live.no
Ser bedre ut enn hotmail ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat samme service...
Enig med mange andre her, gmail.com er bra
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Okei, så dere tenker at gmail er veien å gå? : )
Gmail rocker elsker nye funskjonen Priority Inbox
Sitat av robhol Vis innlegg
Det er jo akkurat samme service...
Vis hele sitatet...
Jeg vet da det? Gir blanke i at det er samme service.
Hele poenget mitt er jo at live.no ser bedre ut enn hotmail.com.
Sist endret av sali; 23. september 2010 kl. 08:48.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tja, men de fleste med et absolutt minimum av peiling VET at det er samme service, og at de derfor har samme (mangel på) seriøsitet.
Sitat av robhol Vis innlegg
Tja, men de fleste med et absolutt minimum av peiling VET at det er samme service, og at de derfor har samme (mangel på) seriøsitet.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men når begynte Microsoft å mangle seriøsitet? Den var ganske ny for meg. Problemet er at ordet hotmail har en negativ klang hos mange, det blir ikke automatisk overført til live bare ved at de eies av samme selskap.

Jeg bruker som regel student-mailen jeg har på NTNU ved jobbsøking, da det gjør det mer synlig for bedriften at jeg er student der. Jeg hadde dog ikke nølt med å bruke gmail heller, med mindre du har noe ala .
Sitat av robhol Vis innlegg
Tja, men de fleste med et absolutt minimum av peiling VET at det er samme service, og at de derfor har samme (mangel på) seriøsitet.
Vis hele sitatet...
Fortsatt. Samme service kan være det samme, poenget her var jo hva som ser mest seriøst ut. Og jeg bare påpeker at jeg synes at live.no ser bedre ut enn hotmail.com. Get it? Ingenting med hvilken service det kommer fra, men hvordan e-posten ser ut.
Sist endret av sali; 23. september 2010 kl. 08:57.
Av gratistjenester, er no gmail utelukkende den beste mailservicen og ser mest seriøs ut.

Ellers er @inbox.com også gratis.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sukk.... Jeg har ikke sagt at M$ mangler seriøsitet, jeg bare påpeker at Hotmail og Live Mail ikke bare eies av samme selskap, men er identiske. Og mangler seriøsitet.

Den eneste forskjellen er domenet mailen ligger på. Du får fortsatt reklame i all mail du sender ut, noe som ikke er spesielt ønskelig, er det?

Jeg gjentar: jeg ville brukt en "skikkelig" mail, med GMail som reserveløsning. Hotmail og DEN IDENTISKE Live Mail sender uansett reklame med hver eneste melding, så det slår ikke meg som noe sjakktrekk.
Sist endret av robhol; 23. september 2010 kl. 09:04.
Sitat av robhol Vis innlegg
Sukk.... Jeg har ikke sagt at M$ mangler seriøsitet, jeg bare påpeker at Hotmail og Live Mail ikke bare eies av samme selskap, men er identiske. Og mangler seriøsitet.

Den eneste forskjellen er domenet mailen ligger på. Du får fortsatt reklame i all mail du sender ut, noe som ikke er spesielt ønskelig, er det?

Jeg gjentar: jeg ville brukt en "skikkelig" mail, med GMail som reserveløsning. Hotmail og DEN IDENTISKE Live Mail sender uansett reklame med hver eneste melding, så det slår ikke meg som noe sjakktrekk.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår poenget ditt, men forstå mitt også?
Jeg må ha forskjellige mail kontoer jeg, som barn hadde jeg en vanlig hotmail. Til bbruk med MSN. Bytta til start, ganske treig mail service. Har nå gmail og hushmail, gmail er veldig raskt, overskiktelig, ordentlig og i det hele tatt. Hushmail er ganske treigt men av den grunn at alt blir lagret på krypterte servere. Det er fordel å ha en sånn mail til bruk om det skulle være noe uten om det hverdagslige.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Får gå for Gmail jeg da. Takk folkens!
Jeg skjønner ikke helt greia med at man er mindre seriøs av å bruke hotmail/live/andre gratisløsninger. Hvorfor skal det være slik at en arbeidsgiver tar deg som arbeidssøker mindre seriøst om du sender fra en av de framfor ditt selveide domene. "Må" man betale for en epost for at man skal virke seriøs? Sålenge du har en eller lignende så bør jo det meste se ganske OK ut.

For all del, jeg skjønner at det ville sett teit ut i business-sammenheng om Telenor (eller andre firmaer) skulle sende fra "telen0rz104@hotmail.com" til sine brukere, men herregud da for en verden vi nå er kommet inn i. For å havne litt offtopic i tillegg så har jeg hørt fra ARBEIDSGIVERE at de i _enkelte_ tilfeller også anbefaler en arbeidssøker å bytte NAVN på grunn av utenlands navn. What the fuck? Jeg gir meg over.
Er litt enig der, så lenge man ikke heter type "sexy_motherF@hotmail.com" så blir man nok tatt seriøst. Men om det er noen som har litt peiling på mail og mail kontoer, så vet de at microsoft servicer ikke er av det beste. Dårlig sikkerhet, dårlig system (hvert fall med siste update!) osv.
g-mail. punktum.
Jeg bruker selv hotmail som fast mail og bruker Windows live mail programmet, som jeg syns er ganske bra. Noen mener kanskje man får mye spam på hotmail, noe jeg aldri har opplevd. Får kanskje 2-3 mail i uka som havner i spamkassa. Om noen får migrene av dette burde man gå tilbake til steinalderen.

Forøvrig så hadde jeg ikke tatt en person mindre seriøs om jeg skulle ansette en som hadde skrevet en hotmailadresse på sin søknad.
Sitat av sali Vis innlegg
Jeg vet da det? Gir blanke i at det er samme service.
Hele poenget mitt er jo at live.no ser bedre ut enn hotmail.com.
Vis hele sitatet...
Men selve poenget er jo at informasjonen i mailen, samt eventuelt svar, kommer til og fra rett plass. Om det står hotmail eller live blir et pirk ifra de menneskene som bryr seg, noe de færreste egentlig gjør.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Får kanskje 2-3 mail i uka som havner i spamkassa.
Vis hele sitatet...
Jeg får ingen.
Du kan også sette opp Gmail på eget domene. Det beste av to verdener.
Hotmail er rett og slett søppel. Skift til Gmail, og du finner nesten aldri spam i innboksen. Kan få en e-postkonto med meg om du vil, altså for eksempel
Sitat av Erlend55 Vis innlegg
Hotmail er rett og slett søppel. Skift til Gmail, og du finner nesten aldri spam i innboksen. Kan få en e-postkonto med meg om du vil, altså for eksempel
Vis hele sitatet...
bruker hotmail å finner aldri spam i innboksen. At du skriver inn e-posten din på slike vinduer som popper opp der du vinner 5 million dollar hver mnd fordi du var visitor 1 million er jo din feil.
Sist endret av mo3; 23. september 2010 kl. 11:46.
Sitat av Erlend55 Vis innlegg
Hotmail er rett og slett søppel. Skift til Gmail, og du finner nesten aldri spam i innboksen. Kan få en e-postkonto med meg om du vil, altså for eksempel
Vis hele sitatet...
Jeg får aldri noe søppel hverken med hotmail eller gmail.
Gmail, rett og slett fordi det er oversiktlig, raskt og lett..
Kan folk slutte og nevne Gmail?
Det har blitt sagt ganske mange ganger nå, så jeg tror TS har fått med seg at Gmail er bedre.

Personlig så har jeg eget domene og bruker mail derfra.
Sikkerhetsklarert
Sitat av Ozma Vis innlegg
Du kan også sette opp Gmail på eget domene. Det beste av to verdener.
Vis hele sitatet...
Enig med du.

Sett opp dit eget domene på Google Apps, og få mailen din inn "gmail" sitt webmail system, men uten å måtte ha @gmail i adressen.

Da får du også 7gb gratis lagring, og en veldig bra søkefunksjon.
Har du android mobil så støtter den sync mot google aps konto out-of-the-box.
Du kan jo knytte ditt eget domene opp mot gmail, slik at du kan få . Blir ikke stort mer serøst enn det.

EDIT: Derp. Så ikke at det var flere sider, burde nok gjøre ferdig themet snart...
Sist endret av tripflag; 23. september 2010 kl. 14:30.
To stem the tides...

Fastmail.fm er en svært god vert, har hatt e-post der i to år, uten problemer, med domene. Koster ca 200 kroner i året.
hva med mail.com eller epost.no/email.no?

ser helt greit ut
Sitat av kimmag Vis innlegg
Jeg har et domenet på one.com.....
Vis hele sitatet...

Du kan sende/motta mailer fra eget domene, veldig enkelt og kostnadsfritt med Gmail.

Jeg digger den funksjonen, du slipper så og si ALT som heter spam og genial søkefunksjon.

Ganske greit forklart her
Det er mange kinesere som bruker hotmail/msn som jobbmail har jeg lagt merke til, mulig fordi dem er ganske ivrige på å chatte med kundene sine (noe som er utrolig bra service, elsker å handle med kinesere). Derfor hender det at på en profesjonell side til en kinesisk leverandør med eget domene og hele pakka vil mailen allikevel slutte med hotmail.com, og jeg synes faktisk det ser litt snålt ut! Mulig det er fordi jeg forbinder hotmail med "LOL ASL cam?!" fra jeg gikk i 6. klasse for 10 år siden.

Har et veldig personlig domene, nemlig etternavn.no, så mailen min er som jeg bruker til det meste. Har eget domene til enkeltpersonsforetaket mitt, og bruker studentmailen der det passer seg.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Det er mange som har sperrer på hotmail, av bedrifter, som blandt annet noe i fylkeskommunen her, OD, osv. De har et filter, som blokkerer mottagelse av "hotmail.com" mest pga scam.
Sist endret av Bruskork1; 24. september 2010 kl. 22:38.
Vil anbefale Me.com - den desidert beste e-post tjenesten om du er villig til å betale for det.
Sitat av mo3 Vis innlegg
bruker hotmail å finner aldri spam i innboksen. At du skriver inn e-posten din på slike vinduer som popper opp der du vinner 5 million dollar hver mnd fordi du var visitor 1 million er jo din feil.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å gjøre det for å motta spam. Det er dine ord. Hvis jo hvor bra dum du er, som tror at du kun får spam dersom du skriver inn e-posten i slike pop ups.
Hva med @online.no?
Vel. Når jeg ser en @hotmail.com adresse er det første som kommer opp i hodet mitt msn, msn = kids = useriøst
Hvis du har et litt mer ordentlig navn i mailen din som fks så ser ikke det så værst ut.

Hotmail har blitt veldig bra også med tanke på plass, spamfilter og alle måtene du kan knytte det til andre programmer. Lag flere kontoer hvor du har en "seriøs" mail og en useriøs og knytt dem sammen.

Jeg har hvertfall aldri hatt et eneste problem med hotmail.

Har du Gang$ter99@hotmail.com så blir jo saken en annen. Er hva du har forand domene som har betydning!
Sist endret av Source; 25. september 2010 kl. 15:44.
syns jeg ser mest seriøst ut.
Personlig har jeg satt opp gmail til å "fetche" mailen fra min epostkonto.
@hotmail ser en anelse useriøst/gammeldags ut og gir hint til at du muligens driver med spam. Jeg mottar ikke noe annet enn spam fra @hotmail brukere minus muligens en person.

Om jeg var deg ville jeg (med tanke på at du gjerne ikke har det domene så lenge) gått for
Skaff deg domene på webhuset.no, bare 99,-. Så oppretter du Google Apps bruker, dette er Gmail, bare med domene ditt. f.eks . Du kan lett legge til brukere osv fra Google Apps, hvis du har folk som jobber for deg. Jeg bruker dette på øyeblikket, og funker veldig, veldig greit.
Om du skal skaffe deg dome så er de beste og mest seriøse norske: zoodo.no og servetheworld.com

Domene koster vanligvis 99 kr i året samme hvor du kjøper det fra.
Sist endret av d-_-b; 27. september 2010 kl. 21:52.