Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2958
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Setter inn quotes for å forklare situasjonen rundt, har ikke lyst å høres ut som en jævlig person. Så quotes er ikke nødvendig forklarer situasjonen rundt om noen har lyst å lese det men ikke nødvendig.

Jeg var innlagt for to år siden på sykehuset og var sengeliggende over lengre tid, så jeg måtte ta sprøyter med blodfortynnende i magen. Jeg har veldig stor sprøytestrekk, så dette var veldig utfordrende.

Siden jeg var innlagt i et par dager, så ble jeg vandt til at sykepleiere kom inn og satte sprøyte på meg i magen. Så begynte jeg å komme meg opp ifra sengen, og legen på sykehuset sa at jeg slapp å ta flere sprøyter i magen. Så ble jeg jo kjempe glad, og følte at nå var det verste over.

Så kom kvelden og en sykepleier kom inn med en ny sprøyte med blodfortynnende, og jeg fortalte at legen hadde sagt at dette var ikke nødvendig lengre. Så snakket sykepleieren med legen på vakt, å fant ut at dette var greit og gjøre for å være sikker.

Vet ikke hva som skjedde hos meg, men jeg ble så sinnsykt redd - Når de fortalte at jeg ikke trengte flere sprøyter, så måtte jeg ta "bare for å være sikker". Så ble utrolig redd. Så prøvde jeg å advare sykepleieren hvor redd jeg er, og hun forstod nok ikke hvor redd jeg var. Så hver gang hun prøvde å sette rikket jeg på meg slik at hun ikke fikk satt.(Ikke med vilje). Så hentet hun enda en sykepleier, og de holdte på en god stund, men det som skjedde var at jeg var så redd, at jeg la ene sykepleieren over magen for å "beskytte". Holdte sikkert på en 30 minutter, så ble de litt grinete og jeg prøvde å være hjelpsom selvom jeg var redd. Dette endte opp med at jeg lå motsatt vei i sykehus sengen, imens jeg glemte i det man triller sengen med, og jeg er så redd at jeg strammet magemusklene maks imens de satt sprøyten.
Vis hele sitatet...
Så lurer jeg på om det er noe som kunne gått galt her siden jeg strammet magemusklene mine imens de satt sprøyte(blodfortynnende)? Har smerte rundt navlen når jeg presser - Er ekkelt, hadde litt kramper etter at jeg ble utskrevet, men de har sluttet.

Vil bare si at det høres kanskje ut som jeg er jævlig, men jeg er bare sinnsykt redd sprøyter. Har spydd, besvimt og prøvd å komme meg unna, og får ikke styrt det. Har enorm respekt for alle i helsevesenet, men mitt problem er at folk tror at jeg har "normal" sprøyteskrekk, og det har jeg ikke. Folk prøver og forklare det med å si "Det er bare et lite stikk, du kjenner det knapt." Jeg vet, og jeg skulle gjerne tatt sprøyten like mye som sykepleieren. Har også gått ifra legevakten med blå hender, etter å bli kjeftet på for å ikke være mann nok til å ta sprøyte.
Vis hele sitatet...
"at jeg var så redd, at jeg la ene sykepleieren over magen for å "beskytte"."

waat?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!

Setter inn quotes for å forklare situasjonen rundt, har ikke lyst å høres ut som en jævlig person. Så quotes er ikke nødvendig forklarer situasjonen rundt om noen har lyst å lese det men ikke nødvendig.



Så lurer jeg på om det er noe som kunne gått galt her siden jeg strammet magemusklene mine imens de satt sprøyte(blodfortynnende)? Har smerte rundt navlen når jeg presser - Er ekkelt, hadde litt kramper etter at jeg ble utskrevet, men de har sluttet.
Vis hele sitatet...
Jeg er sykepleier, nå høres historien din litt for fantasifull og fantastisk ut for at den kan være sann. Nei det ingen fare, blodfortynnende eller nålen vil ikke øderlgge magemuskelen din.

Må nevne at det er vanlig med litt smerte rundt innstikksted, det er ikke noe fare å går over.
Sist endret av moonlord; 11. april 2017 kl. 20:41.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Susa Vis innlegg
"at jeg var så redd, at jeg la ene sykepleieren over magen for å "beskytte"."

waat?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en sykepleier på hver side, så skulle ei holde meg på høyre side, og hun på venstre side, skulle sette sprøyten - Så når hun til høyre holdte i meg dro jeg henne ned foran magen, slik at hun til venstre ikke fikk til å stikke meg i magen - Handlet på impuls...

Sitat av moonlord Vis innlegg
Jeg er sykepleier, nå høres historien din litt for fantasifull og fantastisk ut for at den kan være sann. Nei det ingen fare, blodfortynnende eller nålen vil ikke øderlgge magemuskelen din.

Må nevne at det er vanlig med litt smerte rundt innstikksted, det er ikke noe fare å går over.
Vis hele sitatet...
Burde det ikke ha gått over etter 2 år? Ihvertfall den verste sprøyten jeg har tatt, når man strammer magemusklene for fullt..

Om du er sykepleier vet du vel også at alt ikke alltid går etter boken.