Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4428
Leste nettopp en artikkel på VG hvor en belgisk ekssoldat planla en attentat på den belgiske statsministeren, Alexander De Croo. Han skal ha tydeligvis blitt inspirert av Varg Vikernes og holdt jevnlig i kontakt med han. For de som ikke vet, så er Varg Vikernes en kjent nordmann i sort metal scenen og en forslagsstiller for en arisk/germansk Europa. For noen år tilbake var han veldig aktiv på sosiale medier under nicket "thuleanperspective" hvor han ytret sine rase ideologier og skapte mange virale memér som dette bl.a.



Det siste jeg husker av ham, er at han drev å lastet opp videoer av sin falleferdige UAZ-469 (tidenes beste crossover ) og snakka om hvordan europeere med mørke trekk er voldtektsbarn av arabere. Så ble han plutselig terminert fra alle sosiale plattformene han brukte.

Pr dags dato driver han visst å rekrutterer folk som vil kjempe for ideologien hans i det private. Jeg er ekstra nysgjerrig på oppveksten til hans barn. Varg har gjort det beste han kan for å gi barna en "norrønt" oppvekst. Har de bare slukt opp all oppdragelsen uten spørsmål eller har de forrådt sin far? Jeg har så mange spørsmål. Noen som har holdt et øye med han?
Sist endret av Sjefen Sjæl; 8. juli 2023 kl. 22:00.
For det første så er det ikke Varg ,(eller Christian) som er avbildet der. For det andre finner du han mer aktiv under andre navn. Prøv bandnavn for eksempel. Han er i dag gårdbruker som lever relativt selvberget og fredelig med kone og barn, om enn med en del radikale politiske synspunkter skal sies.
Han er klin gæren.
Kjørte fra Bergen til Oslo for å knivstikke bandkollegaen hans 25 ganger i ryggen…i selvforsvar.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av sjuken Vis innlegg
Han er i dag gårdbruker som lever relativt selvberget og fredelig med kone og barn, om enn med en del radikale politiske synspunkter skal sies.
Vis hele sitatet...
Har har også blogget fra denne tilværelsen bla. på YouTube. Mulig han fortsatt gjør det.
Han ble bannet derfra og alle videoer fjernet.
Varg er alltid aktiv, men han er bare Varg.

Man må se Varg som kverulant, klovn og underholder...
Ikke voldelig...

Problematisk med rasismen, og finnes vel nazipakk som er inspirert av det pisset...

Går vel egentlig mest i rollespill og nerdegreier?
Kona hans er fortsatt ganske aktiv på Twitter. Nesten like gæren også. https://twitter.com/CachetMarie
Sitat av trilobites Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Må vel være beste eksempelet på "lettere sagt enn gjort".

Faen for en edgelord.
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av sjuken Vis innlegg
For det første så er det ikke Varg ,(eller Christian) som er avbildet der.
Vis hele sitatet...
Det er en mem av en av mange Varg’s tweeter hvor han mener at den avbildende tyrkiske muslimen med germansk avstamning er hans "broder fra en annen moder" som han ville dødd for, kontra en kristen sør-europeer med mørke trekk. Jeg tror det var som svar til han forrige tweet hvis jeg husker riktig.



Sitat av sjuken Vis innlegg
Han er i dag gårdbruker som lever relativt selvberget og fredelig
Vis hele sitatet...
Hvor fredelig er man når man mobiliserer sine fans/følgere til å begå attentat på europeiske tjenestepersoner? Varg er veldig glad i Sovjetunionen og Russland av en grunn jeg ikke har helt fått med meg (kan ikke bare være så enkelt som om at han bare er glad i bilen sin?). Tenk om gutta fra Kremlin har sniffet skadepotensiale i ham og bruker han som en angreps vektor? Eller kanskje jeg blir for konspiratorisk nå... Hvem vet!

Sitat av DigDug Vis innlegg
Varg er alltid aktiv, men han er bare Varg.

Man må se Varg som kverulant, klovn og underholder...
Ikke voldelig...

Problematisk med rasismen, og finnes vel nazipakk som er inspirert av det pisset...

Går vel egentlig mest i rollespill og nerdegreier?
Vis hele sitatet...
Det fleste av følgere hans var vel bare vanlige musikk entusiaster. Her anmelder theneedledrop albumet hans bl.a.. Andre er interessert i brettspillet han lagde, og mange av dem er nordister uansett gruppe.

Sitat av mermaid Vis innlegg
Kona hans er fortsatt ganske aktiv på Twitter. Nesten like gæren også. https://twitter.com/CachetMarie
Vis hele sitatet...
Har du skjermbilder av twitter innholdet hennes? Elon har lukket twitter helt.

Sitat av trilobites Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvor stammer det originale snuttet fra?
Sist endret av Sjefen Sjæl; 9. juli 2023 kl. 15:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
90-tallet ringte å ville ha "greven" sin tilbake..
Tror ikke "greven"har verken injurierende kraft mer eller noen påvirkning på unge sårbare sinn.
La ham sitte der i sin boble..
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg

Hvor stammer det originale snuttet fra?
Vis hele sitatet...
Det er en snutt fra hans nå bannede YouTube-kanal.

Nå prøver han å holde seg «på matta» og fokuserer twitteren sin for det meste på rollespillet han har skapt, Myfarog.

https://twitter.com/BornLik23266

Så ja, han er aktiv på nett med rollespillet sitt om ikke så mye annet.
https://myfarog.org/
Sist endret av trilobites; 9. juli 2023 kl. 23:48.
Burzum-Filosfem
https://www.youtube.com/watch?v=e-ZVkESecXk

Fantastisk album, som jeg vil beskrive som ambient metal. Hørt utrolig mye på det siste året, mens jeg har skrevet manifestet. Bra repetative melodier har gjort at tankene fokuseres. I alle falle mine. Skjønner ikke en dritt av hva som blir syngt så budskapet kan jeg ikke utale meg om.

Fulgte Yt kanalen hans mens den enda var på yt. Syns ikke den fortjente å bli slettet. De fleste videoene handler om jåss og hvordan hannes ideal kvinne fremstod. Han har bestandig prøvd å fremstå intelligent og elokvent, men det er han ikke.

Men det han skal ha kred for er at han har laget noen meget bra album. Jeg var skeptisk til Burzum, siden det var så mye nazi/ndsap/osv tilknyttet navnet. Men når jeg først hørte på albumene ble frelst og tildaglig kjører jeg en lett brukt UAZ-469.
Sist endret av iiconanii; 11. juli 2023 kl. 03:09.
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
90-tallet ringte å ville ha "greven" sin tilbake..
Tror ikke "greven"har verken injurierende kraft mer eller noen påvirkning på unge sårbare sinn.
La ham sitte der i sin boble..
Vis hele sitatet...
Nja, bare for noen måneder siden poserte Zara Larsson stolt ikledd en spesiallaget kjole med trykk av Burzum albumet "Filosofem" både på SoMe og P3 Gull.




Mange turister reiste også til Norge for å besøke sort metall utstillingen holdt på nasjonalbiblioteket for ikke så lenge siden.

Så hadde vi jo den belgiske ekssoldaten som forleden dag tok en "pilegrimsreise" til Norge til ære for Varg for å planlegge attentat på den belgiske statsministeren.

"Greven" er pr dags dato mer populær enn det han noen gang har vært.
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Nja, bare for noen måneder siden poserte Zara Larsson stolt ikledd en spesiallaget kjole med trykk av Burzum albumet "Filosofem" både på SoMe og P3 Gull.




Mange turister reiste også til Norge for å besøke sort metall utstillingen holdt på nasjonalbiblioteket for ikke så lenge siden.

Så hadde vi jo den belgiske ekssoldaten som forleden dag tok en "pilegrimsreise" til Norge til ære for Varg for å planlegge attentat på den belgiske statsministeren.

"Greven" er pr dags dato mer populær enn det han noen gang har vært.
Vis hele sitatet...
Bare fordi man liker musikken han har laget, og historien han er en del av, betyr ikke at man støtter det han står for idag.
R. Kelly får fortsatt sine daglige avspillinger han og.

Sitat av iiconanii Vis innlegg
Burzum-Filosfem
https://www.youtube.com/watch?v=e-ZVkESecXk

Fantastisk album, som jeg vil beskrive som ambient metal. Hørt utrolig mye på det siste året, mens jeg har skrevet manifestet. Bra repetative melodier har gjort at tankene fokuseres. I alle falle mine. Skjønner ikke en dritt av hva som blir syngt så budskapet kan jeg ikke utale meg om.

Fulgte Yt kanalen hans mens den enda var på yt. Syns ikke den fortjente å bli slettet. De fleste videoene handler om jåss og hvordan hannes ideal kvinne fremstod. Han har bestandig prøvd å fremstå intelligent og elokvent, men det er han ikke.

Men det han skal ha kred for er at han har laget noen meget bra album. Jeg var skeptisk til Burzum, siden det var så mye nazi/ndsap/osv tilknyttet navnet. Men når jeg først hørte på albumene ble frelst og tildaglig kjører jeg en lett brukt UAZ-469.
Vis hele sitatet...
Manifestet sier du?
Sist endret av Majao Gibensis; 11. juli 2023 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hun likte ikke musikken heller. Synes bare klærne var kule.
Kunne ingenting om hverken greven eller historien rundt han, hevder hun i en artikkel på vg.
Sist endret av ID-Brikke; 11. juli 2023 kl. 18:47. Grunn: Leif
manifest=master :P
Han er en morder og nazist, men jeg hører også på artister som har gjort verre ting enn ett drap i ung alder og edgelording på internett. Ekstremt klein og flau type (LoUiS cAcHeT, lol), han klarer jo ikke ytre én setning uten å fremstå som en pretensiøs intellektuell wannabe. Men han lager bra musikk da, synes Sol Austan, Mani Vestan er utrolig bra.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Hun likte ikke musikken heller. Synes bare klærne var kule.
Kunne ingenting om hverken greven eller historien rundt han, hevder hun i en artikkel på vg.
Vis hele sitatet...
Det er åpenbart ikke Burzum-effekter, men noe trendy designer greier som er satt sammen for å posere med, - Det er også en Cannibal Corpse logo på kjolen, amerikansk kakemonster musikken fra Ace Ventura 1, så ikke black metal relatert, bare tull.

Kunne man egentlig forvente annet enn ny bølge med idioter som tror black metal er trendy etter at de laget den tilbakestående amerikansk filmen om Norge på 90-tallet?

Zara Larsson hadde antakeligvis dradd på seg en kjole med motiv av Breivik eller Putin på hvis hun trodde det hadde fått folk til å like henne...

Slike folk har ingen sjel...

På 90 tallet hatet bermen Varg og Viggo, nå konkurrerer de om å fremstå som den som står dem nærmest...

Verden er syk...
Sist endret av DigDug; 12. juli 2023 kl. 05:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.