Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 9659
Sitat av Frankper Vis innlegg

Ingen fare for det. Det er som jeg tidligere skrev: Mekket brenner ved for høy temperatur. Mulig du har hatt en bedre egnet rist slik at luftinntaket ble passelig begrenset.
Grunnen til at jeg anbefalte min metode er at det er da jeg syns det blir lettest å kontrollere hvor mye luft som suges gjennom mekket underveis i trekket.
Vis hele sitatet...
Da er vi veldig enige Desverre en ting alt for få har skjønt, noe jeg tror har skylden for mang en dårlig bong-opplevelse. Og det at så få vet å sette pris på grønt på bongen.

Sitat av Frankper Vis innlegg
Det er minimalt med svinn nårt man ikke suger luft gjennom. Med mindre man venter lenge mellom trekkene. Om det suges luft for fort gjennom brønnen vil trekket gi mindre effekt (av flere årsaker)
Vis meg gjerne en vannpipedesig hvor man kan trekke rolig og gjevnt nok til at hasjen ikke bare brenner opp altfor fort. Jeg har ønsket meg det lenge.
Vis hele sitatet...
Det finnes masse glass som gjør bongopplevelsen perfekt. en 14.5-bong med diffuser gjør nok mye. En pushbowl i tillegg, som har 3-4mm hull istedenfor 10-12, så er det nok ihvertfall i boks. Er du fortsatt ikke fornøyd, kan du jo kline på en precooler, eller kjøpe en perculator-bong.

Er du heller hypp på noe litt mindre, men fortsatt vil ha filtreringa kan du jo titte etter en bubbler, de finnes i ymse varianter og MYE fett om du er hypp på å legge i litt penger.

Mulighetene er uendelige, det er bare kjipt så få i norge veit å sette pris på det. :/ Død over flaskebongen!
Jeg har en ROOR glass-bong av ypperste kvalitet. Problemet du nevner, Frankper, med utlufta bongtrekk, fikses lett med det Norsmurf nevner: En diffuser!

http://www.everyonedoesit.co.uk/img/products/roor_parts_diffuser_18.jpg
Sitat av puffman Vis innlegg
Jeg har en ROOR glass-bong av ypperste kvalitet. Problemet du nevner, Frankper, med utlufta bongtrekk, fikses lett med det Norsmurf nevner: En diffuser!

http://www.everyonedoesit.co.uk/img/products/roor_parts_diffuser_18.jpg
Vis hele sitatet...
Diffuser er ikke så mye bedre som mange tror.

http://www.youtube.com/watch?v=e6m1g9020Wo
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Diffuser er ikke så mye bedre som mange tror.

http://www.youtube.com/watch?v=e6m1g9020Wo
Vis hele sitatet...
Jeg har sammenlignet en ROOR-diffuser med ett vanlig ROOR downstem, og jeg kan fortelle deg at det er en enorm forskjell. Jeg er selv klar over hvor liten andel av hullene som blir brukt, men jeg lover deg det er enorm forskjell.

Hashbean420 på youtube har forresten mye crazy videoer! Der jeg ble inspirert til og kjøpe ROOR bong!
dette har sikkert blitt nevnt tidligere men åssen går dere frem når dere skal mekke? selv pleier jeg å røyke joints å kjører som det her:

- tar en ferdigsigg, veter den i kjeften litt å varmer den opp med en lighter. (Lar det aldri brenne, bare varme til den deilige lukta kommer) hvorfor jeg gjør det husker jeg egentlig ikke

- så plukker jeg ut de eventuelle lange hvite strå'a, klipper opp resten i småbiter.

- slenger tobakken på ett blekk, legger hasjbiten på bajonetten min å varmer til det ryker godt av den selv når jeg ikke har flamme under.

- så kaster jeg hasjen oppi, moser det sammen til det er ett mekk med en slags sand-konsistens, kommer litt ann på hasjen det der. (selv liker jeg den "typen" hasj best som klumper seg, vanskelig å gni ut! kan det kanskje tyde på at det bra shit?)

så tar jeg en del av en kortstokk jeg har liggende, legger kortet på tvers å klipper av en 1 cm bred bit som jeg bretter først 4-5 ganger fram og tilbake, før jeg ruller sammen resten å klipper av det overflødige.

- deretter tar jeg 2 rizzla/bigbens (de nye tynne rizzlaene eier forresten) å slikker på det ene å legger det på skråkant over det andre, klipper av det overflødige. dette blir en tykk kort joint, om jeg har selskap lager jeg heller en tynn lang variant som jeg fortsatt sliter litt med å få til.

andre fremgangsmåter for pur hjemmelagde jointer? faen så jeg skulle hatt en akkurat nå, ble rivi med her
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Diffuser er ikke så mye bedre som mange tror.

http://www.youtube.com/watch?v=e6m1g9020Wo
Vis hele sitatet...
Mange tror sikkert at alle hulla skal boble som fy, og det gjør de ikke nei.
Men, at motstanden i trekket øker er det vel liten tvil om.
Da blir det en diffuser når jeg får lønning

Bruker en litt alternativ løsning nå, siden en tulling knuste røret. :/

http://i38.tinypic.com/mh9gm1.jpg
Den glassgreia det er bilde av lenger opp her...
Dette er den beste design jeg har sett i glass. Perfekt i alle vinkler og tykkelser samt hullene i bunne er mange nok og små nok.
Men det beste er at overflaten på innsiden av brønnen ikke er helt glatt. Da slapper man den kondensen som vanligvis er med på å ødelegge site halvdelen av mekket.

Tusen takk puffman. Hvor får jeg kjøpt en slik?
Sist endret av Frankper; 4. november 2009 kl. 23:00.
Jeg foretrekker nok enda konvensjonell maiser og dagbladet
Sitat av Norsmurf Vis innlegg
Er du fortsatt ikke fornøyd, kan du jo kline på en precooler, eller kjøpe en perculator-bong.

Er du heller hypp på noe litt mindre, men fortsatt vil ha filtreringa kan du jo titte etter en bubbler, de finnes i ymse varianter og MYE fett om du er hypp på å legge i litt penger.

Mulighetene er uendelige, det er bare kjipt så få i norge veit å sette pris på det. :/ Død over flaskebongen!
Vis hele sitatet...
Hei. Unnskyld at jeg kaskje spør dumt, men hvordan virker en precooler og perculator-bong? Egentlig liker jeg ikke trekke røyken gjennom vann i det hele tatt. Jeg trenger heller ikke så mye mer kjøling en enn tørr-bong gir. (butikkpris er ikke relevant)
Sitat av Frankper Vis innlegg
Den glassgreia det er bilde av lenger opp her...
Dette er den beste design jeg har sett i glass. Perfekt i alle vinkler og tykkelser samt hullene i bunne er mange nok og små nok.
Men det beste er at overflaten på innsiden av brønnen ikke er helt glatt. Da slapper man den kondensen som vanligvis er med på å ødelegge site halvdelen av mekket.

Tusen takk puffman. Hvor får jeg kjøpt en slik?
Vis hele sitatet...
Roor Diffuser 18.8 - NOK289.20

Disse er laget for ROOR-bonger som f.eks den nydelige stone1 viser bilde av. ROOR er ikke dugelig lengre med ett vanlig downstem etter du har prøvd en roor diffuser som denne.

Jeg har denne ROOR bongen: Roor Bong Custom Little Sista 3.2mm - White Gold - NOK1,447.88

Den har en glass tykkelse på 3.2mm, og man får en ROOR ned i tusenlappen med samme tykkelse, på samme side. De har også 5mm og 7mm tykkelse på glassbongene sine. På sidemenyen blar du deg fram til bonger > roor glassbong > så velger du tykkelsen på glasset.

ROOR er glassblåste bonger, laget for hand i Tyskland, så det er langt ifra de billige masseproduserte glassbongene fra Kina. ROOR har en av butikkene sine lokalisert i Amsterdam, og den er særdeles flott.

Hjemmesiden til ROOR.
Hjemmesiden til Everyonedoesit - en nettsjappe lokalisert i England.
ROOR-sjappa i Amsterdam.

Her er en film av hvordan en pre-cooler fungerer. Det er som en mini-bong som filtrerer røyken før røyken går inn i bongen og blir filtrert igjen. Du skal nok se at den filtrerer vekk soppen du er redd for og få i lungene!(hehehe)
Sist endret av Quetzalcoatl; 4. november 2009 kl. 23:14.
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Da blir det en diffuser når jeg får lønning

Bruker en litt alternativ løsning nå, siden en tulling knuste røret. :/

http://i38.tinypic.com/mh9gm1.jpg
Vis hele sitatet...
Dude, vask bongen din a


Sitat av Frankper Vis innlegg
Hei. Unnskyld at jeg kaskje spør dumt, men hvordan virker en precooler og perculator-bong? Egentlig liker jeg ikke trekke røyken gjennom vann i det hele tatt. Jeg trenger heller ikke så mye mer kjøling en enn tørr-bong gir. (butikkpris er ikke relevant)
Vis hele sitatet...
Hvordan en precooler funker linka puffman til, og i linken fra Stone1 om at diffuser ikke funker så bra som mange tror, viser de en tree-perc. sjøl synes jeg dome-perc er bedre, da den bare har ett/to store hull istedenfor mange små, altså ikke en "diffuser-perculator". språket blir avansert etterhvert, heh. Synes det holder med en brønn med lite hull og diffuser i vannet.

her er link til en video av en dome-perc. SNOB har noen fete bonger med 1/2/3 perculators og jævla feit dekor, og gutta lager også alt mulig annet på bestilling. sjekk ut http://shop.studiotermini.com og http://studiotermini.com.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
- deretter tar jeg 2 rizzla/bigbens (de nye tynne rizzlaene eier forresten) å slikker på det ene å legger det på skråkant over det andre, klipper av det overflødige. dette blir en tykk kort joint, om jeg har selskap lager jeg heller en tynn lang variant som jeg fortsatt sliter litt med å få til.

andre fremgangsmåter for pur hjemmelagde jointer? faen så jeg skulle hatt en akkurat nå, ble rivi med her
Vis hele sitatet...
Her du prøvd rullepapir designet for jointrulling?
Det funnes utallige variasjoner av tykkelser og størrelser.
Bruker vanligvis de på rull hvor man kan trekke ut en lengde man river av istedet for at de er oppdelt og ligger efter hverandre.
Selv om "Smokin'-silver" er de papir jeg finner optimale i størrelse/tykkelse.

Ruler du med limet baklengs? Vender man papiret slik at flappen man putter inn under har limet opp istedet for at flappen man legger ovenpå har limet ned, så kan man brenne av det overflødige papiret og vil dermed lettere unngå "spade".

http://www.ryomagazine.com/papers.htm

hmm hvordan det mulig å rengjøre en slik?
Sitat av Frankper Vis innlegg
hmm hvordan det mulig å rengjøre en slik?
Vis hele sitatet...
Kjøp deg aceton på ditt nærmeste apotek. Hell i aceton, og kanskje litt salt, i hullet der du fyller vann. Rist godt, 1 minutt senere er den krystallklar.

Dette er noe jeg selv lærte fra forumet, og det er den beste måten å vaske bong på.
Sist endret av Quetzalcoatl; 5. november 2009 kl. 01:26.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Vi sender det inn til Mythbuster. Kanskje Jemy eller Adam kan teste for oss?
Vis hele sitatet...
Røyk eller røk er luftbårne faste og flytende partikler og gasser som oppstår når et materiale gjennomgår pyrolyse eller forbrenning, sammen med innblandet luft.(Wikipedia)
Vis hele sitatet...
Da er det vel ikke helt urimelig å annse bongrøyken som en gass. Eller kansje mer korrekt å annse som en sammensetning av flere forskjellige gasser. Så derfor er vel ikke mer mystisk en at vi kan anvende Termodynamikkens lover

Så fyre vi igang
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:j...rokheading.gif
Termodynamikk er en gren av fysikken som ble utviklet på 1800-tallet i forbindelse med at varmekraftmaskinen gjorde det mulig å omdanne høy temperatur til mekanisk arbeid. Det ble utført eksperimenter og utviklet teoretiske begreper for å beskrive disse prosessene kvantitativt. Blant de mest kjente fysikerne som bidrog til termodynamikken finner vi Carnot, Boltzmann og Joule.(Wikipedia)
Vis hele sitatet...
Termodynamisk beskrivelse

Gass betyr kaos. Den enkleste matematiske modellen for en gass får vi ved å se bort fra all vekselvirkning mellom bestanddelene i gassen. Likningen for en slik ideell gass kan skrives:
pV = nRT ,
der p er trykket, V er volumet, n er stoffmengden, R er den molare gasskonstanten og T er absolutt temperatur.
Den ideelle gasslikningen gir en tilfredsstillende beskrivelse av reelle gasser for lave trykk og høye temperaturer. Ved romtemperatur og en atmosfæres trykk er den tilstrekkelig for de fleste formål.
En modell som tar hensyn til vekselvirkning mellom bestanddelene i gassen er Van der Waals tilstandslikning. Denne gir en bedre beskrivelse av reelle gasser ved høyt trykk og lave temperaturer.
Avhengig av type atomer som er bundet sammen i molekyler og omgivelsenes temperatur og trykk, vil reelle gasser i tillegg ha ha spesielle kjemiske egenskaper.(Wikipedia)
Vis hele sitatet...
Kan tenkes dette blir vel teoretisk. Tankerekka mi var i allefall helt annerledes før fyra blunten sammtidig med innlegget. Blir i allefall ikke smartere av å røyke en aldri så liten Khalid . Vitenskapelig animert Så hvorfor ikke avslutte med en fin sang og en oppfriskning av Boyles lov

undervisende hilsen fra The GrimReefer
Sitat av Frankper Vis innlegg
hmm hvordan det mulig å rengjøre en slik?
Vis hele sitatet...
Sitat av puffman Vis innlegg
Kjøp deg aceton på ditt nærmeste apotek. Hell i aceton, og kanskje litt salt, i hullet der du fyller vann. Rist godt, 1 minutt senere er den krystallklar.

Dette er noe jeg selv lærte fra forumet, og det er den beste måten å vaske bong på.
Vis hele sitatet...
Stikk på biltema e.l og kjøp en dunk med konsentrert spylevæske. Gjør akkurat samma nytten, men prisen tipper jeg er en helt annen :P
15 min i en bøtte med varmt vann og zalo. Så store mengder havsalt, og riste.

Ren og pen.

http://i37.tinypic.com/eb8un6.jpg
vasket akkurat min gamle vann-ong med white sprit. Renere en ny.
Nå skal jeg prøve vannpipe igjen.

Jeg vil ikke passe den beskrivelsen jeg fikk tidligere her.
Om at man blir stuck i røykemåter som ikke nødvendigvis er best.....
La pipa ligge et halvår, da blir du stein hvis du trekker litt
Har hørt om flere forskjellige vaskemidler som passer til glassbong, men er usikker på hvilke som er best å bruke.

Til nå har jeg brukt roor bong cleaner, som egentlig bare er 70-80% ren alkohol, dette sammen med salt får little sista bongen min helt rent og fin. Dog, prisen på den lille flasken man får ligger jo på rundt 100kr, og det er litt i overkant.

Ser at aceton, white sprit og spylervæske anbefales. Men selv er jeg litt skeptisk til å bruke disse. Kan ikke de etterlate diverse rester av forskjellig slag?
Aceton høres forøvrig ut som det beste alternativet, men kan noen utdype?

Det beste hadde jo selvsagt vært å fått tak i ren alkohol i stor kvanta, billig..
Jeg vil ikke anbefale White Sprit om bongen ikke er av glass og åpen nok til at du lett får skyldt ut av alle kriker og kroker.
Sitat av Eclipse Vis innlegg
Har hørt om flere forskjellige vaskemidler som passer til glassbong, men er usikker på hvilke som er best å bruke.

Til nå har jeg brukt roor bong cleaner, som egentlig bare er 70-80% ren alkohol, dette sammen med salt får little sista bongen min helt rent og fin. Dog, prisen på den lille flasken man får ligger jo på rundt 100kr, og det er litt i overkant.

Ser at aceton, white sprit og spylervæske anbefales. Men selv er jeg litt skeptisk til å bruke disse. Kan ikke de etterlate diverse rester av forskjellig slag?
Aceton høres forøvrig ut som det beste alternativet, men kan noen utdype?

Det beste hadde jo selvsagt vært å fått tak i ren alkohol i stor kvanta, billig..
Vis hele sitatet...

Det jeg har brukt er konsentrert spylevæske fra biltema, som er så godt som ren sprit, sammen med salt. Ikke merket noen problemer, og har brukt det en stund. bytter på det og å vaske med vaskepulver som gjør den litt lettere å skylle ut av, så slipper jeg å styre med spriten så alt for ofte. Oppvaskmaskinpulver funker greit, men jeg bruker Schmand-weg som er et eget pulver for bong fra tyskland. funker gull.

Sitat av Frankper Vis innlegg
Jeg vil ikke anbefale White Sprit om bongen ikke er av glass og åpen nok til at du lett får skyldt ut av alle kriker og kroker.
Vis hele sitatet...

abbefaler ikke white spririt sjøl. Kun brukt det en gang i mangel på noe som helst annet å vaske med, og det var et helvete å skylle bort etterpå sammenlignet med sprit, og funka ikke på langt nær så bra heller synes jeg.
Vaporizer er bare for marihuana, og marihuana er sunnere uansett
Sitat av biteme Vis innlegg
Vaporizer er bare for marihuana, og marihuana er sunnere uansett
Vis hele sitatet...
For det første funker det fett å vaporize hasj med det rette utstyret.

For det andre er hasj i utgangspunktet destillert marihuana, så hvordan kan produktet det er destillert fra være sunnere? Det er jo cannabinoider og ikke plantemateriale man er ute etter.

(Ja, jeg snakker om god hasj, ikke pøkk/standard/tørrokk)