Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2058
Hei. Jeg pleier ofte å røyke med tørrbong laget av en plastflaske og en pipe av tre. Men jeg leste på nettet for en tid tilbake at man ikke burde bruke plastflasker siden disse kan avgi skadelige gasser som man helst ikke burde røyke, sto forresten også at man ikke burde røyke fra tre siden det også kunne avgi skadelige gasser. Syntes det var litt rart siden "alle" bruker jo enten tre eller plast når de røyker, men jeg vil helst være på den sikre siden. Jeg er ikke så bekymret for pipa, men på plastflaska merker jeg av og til hvis jeg trekker lenge når det er lite igjen i pipa så blir vannflaska veldig varm der hvor pipa peker inn i flaska. Blir alltid en svart flekk der etterhvert. Sikkert mest aske o.l. men er litt dumt hvis litt av plasten gir ut skadelige stoffer pg.a. varmen og trekkes ned i lungene. Er det noen som har noe erfaring eller vet om noen som har blitt skada av å røyke gjennom plastflaske uten vann?

Sikkert ikke noe å bekymre seg for, men liker å være på den sikre siden
Har aldri hørt om noen som har tatt skade av å røyke på plastbong jeg iallefall.

Så lenge loomet ditt er såpass stort at plasten ikke smelter rundt åpningen skal det ikke ha noe å si.
Trådstarter
5 0
hva er loom? Jeg lar pipa gå ca halvveis inn i flaska, hvis det var det du mente?

kan legge til at jeg bruker tack-it/lærertyggis rundt pipa på utsiden av flaska til å gjøre hullet pipa går gjennom lufttett. men det blir jo ikke så mye varme akkurat der
Om du er nervøs kan du ta steget videre og bruke maiser og sammenrulla avis (ikke en hel avis nei)
Da blir røyken mindre sur også
Trådstarter
5 0
googla maispipe, er det ekte mais? :P utrolig fett isåfall. Hvor kommer avisen inn i bildet?..
Digital nomade
trippy's Avatar
også kallt "corncob" på orginalspråket.
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.815
Masse billige piper har 3 derfra selv.
Glass er det eneste som nytter å røyke på i lengden. Skittent røykeutstyr bidrar til problemer med luftveier/lunger, og hverken tre eller plast lar seg gjøre skikkelig rent etter bruk.

En glassbong koster deg fra et par hundre spenn, legg i prisen av en god femmer, så får du noe som neppe knuser med det første også
Trådstarter
5 0
ok, det høres logisk ut ja. Er veldig glad i å lage røykeutstyr, men har ikke riktig drill for å lage hull i glass kanskje jeg skal investere i en glassbong, eller en Herborizer
Litt OT men eg kjøpte ei pipe heilt lik denne på ei bod; http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16763

Og røyret har vorte tett, eg har små problemer med å reingjere denne så eg lurte på om nokon hadde nokon tips. Takk på forhånd!
kort og godt kjøp en nice glassbong som er lett og rense. sparer seg mye stress
Glassbong er en invistering
NFF har jo direktelink til Weedshop!
Har røyka mye av plastbonger med aluminiumsfolie som bowl ol. Må si at det gikk helt greit for min del, men så er det jo ikke alle skadevirkninger som er like tydelige/merkbare heller, så jeg vil anbefalle alle å drite i det.

Kjøp en skikkelig down-pipe og rist av rustfritt stål f.eks: http://www.everyonedoesit.com/online...iProductID=640
Det har ikke noe å si om resten av bongen er av tre, plast eller glass, da det for det meste bare er bowlen/down-pipe'en som blir varm og kan avgi gasser. Så bare den er i stål så er du trygg.

Anngående rensing av bonger så kan jeg på det sterkeste anbefalle grønnsåpe. La bongen ligge nedsenket i en sterk og varm grønnsåpeløsning i en time eller noe og all driten løsner og er bare å spyle av.
Greit å slippe stinkende løsemiddler som aceton og isopropanol innendørs, selv om de også funker gull.

Btw. CO forgiftning er en mer reel fare enn CO2 forgiftning
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
CO2 forgiftning? CO2 finnes overalt i lufta og blir ikke tatt opp av lungene. Men CO derimot er farlig, men jeg vet ikke om vanlig plast kan avgi dette stoffet.

Hvorfor ikke bare røyke vanlig joint hvis du er så redd for å røyke litt plast?
Sist endret av Mexxy; 24. juni 2009 kl. 15:00.
CO2 er karbonDIoksid, og er ganske ufarlig i små mengder, i store mengder er dette farlig også.
CO er karbonMONoksid, og det er farlig. Det finnes i vanlige sigaretter, men i så små mengder at du ikke dør av det med en gang, men gradvis. Det er også mye annen dritt i sigaretter som dreper deg.

Karbonmonoksid finnes i mange ting det også. Finnes bl.a. i eksos.
Mulig det finnes i noen typer plastikk, men så lenge plasten ikke begynner å "dampe" og bli myk av varmen går det greit. At dampen/røyken fra plast er farlig er ikke noe nytt.