Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2442
Hei, her om dagen hørte jeg at man kan brenne ut nikotinen av tobakken for å slippe nikotin-sjokket man kan få når man røyker på bong.

Noen som vet om dette funker?
Jeg veit ikke om du kan brenne ut nikotinen, men du kan ihvertfall roaste den så du slipper all parfymen. Sigaretter er mer parfymerte enn rullings, så i grunn bør du alltid roaste sigaretter.

Dette gjøres enkelt ved at du sleiker hele sigaretten fuktig, og glir over med lighterflamme fram og tilbake til papiret blir brungult/brunt, men ikke svart/svidd. Så du må sikkert dra over med lighteren frem og tilbake mens du passer på å roaste alle sidene på sigaretten (papiret, vri den rundt et par ganger mens du roaster).

Når sigarettpapiret er blitt jevnt over brunt, bryter du løs tobakken fra papiret og gnir med fingerene. Da blir tobakken pulveraktig og den er ferdig roasta. Like roasta skal også tobakk fra rullings bli før den er klar til mekk, altså pulveraktig.

Når du blander i hasjen da, så skal det tilslutt være en "kram" eller "luftig" mekk, dette mekket er godt å trekke. For mye tobakk og for mye hasj kan rett og slett være ekkelt å trekke noen ganger, den ene gir det såkalte nikotinsjokket mens det andre gir en følelse av å ikke få særlig trekk.
Metoden som blir brukt her er å slikke lett rundt på papiret på sigaretten så den såvidt blir fuktig. Etter det tar man å varmer lett med lighter helt til den blir tørr. Men pass på så den ikke tar fyr og blir knusktørr. Da skal vistnok mye av parfyme/nikotin/tjære og anna drit blir trekt ut i papiret (eller dampet ut).

Bare pass på så du ikke brenner det for hardt.
Bruker alltid og varme siggen først, helt til det kommer en god del blårøyk ut når du blåser igjennom den.
Trådstarter
3 0
Takk for bra og kjappe svar
Greit å få brunfargen på papiret også, siden det ikke alltid gir pulveraktig tobakk ved kun å få tørka papiret. Cluet er at tobakken blir pulver ihvertfall, og ikke er løs.
brenner vel egentlig for og få ut all parfymen, ikke nikotinet! + lettere og mekke..
Siden noen av mine venner begynte å toaste tobakken for ca. 15 år siden har jeg hørt mange forskjellige grunner til at folk gjør det. Noen sier parfyme, noen sier nikotin, noen sier begge deler, mens andre igjen bare gjør det fordi de liker konsistensen på den tørrere, toastede tobakken bedre. Personlig har jeg aldri brydd meg med det, men det har kanskje noe med at jeg røyker sigaretter til daglig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Budz Vis innlegg
Hei, her om dagen hørte jeg at man kan brenne ut nikotinen av tobakken for å slippe nikotin-sjokket man kan få når man røyker på bong.

Noen som vet om dette funker?
Vis hele sitatet...
Om du kjøpe deg cigaretter, enn med lite nikotin, er best da
Så brenn du den bære på utsiden av cigaretten, til den er helt svart også bles du utover, for å blåse bort den gjenværende nikotinen..

Va i danmark for ei stundt siden og røyka, va sånt de gjore det der.. Kom heim å fikk prøvd den måtn i forhold til det eg brukte å gjøre før.. Va dennan måten mye bedre, fikk enn mildere smak Og meira smak av hasjen
Toast tobakken! Nikotik har et fordampningspunkt på 247 grader. Om man toaster riktig kommer man langt over denne temperaturen på tobakken, og både nikotin og parfyme blir borte. Har selv hatt problemer med luftveiene etter for mye røyking, men etter å ha begynt å toaste skikkelig kan jeg ikke si jeg kjenner noe slikt lenger.
Jeg har alltid toasta siggen så den blir helt svart, uten at den tar fyr da selfølgelig. Trenings sak seff, men hvorfor ser jeg alltid folk skrive her om dette at den bare skal bli brun/gul?

Personlig har jeg pleid å toaste den bare for at tobakken skulle bli pulveraktig og fin å mekke med, parfyma som går vekk er jo bare et pluss! Bare å smuldre tobakken
Sitat av Catchy Vis innlegg
Jeg har alltid toasta siggen så den blir helt svart, uten at den tar fyr da selfølgelig. Trenings sak seff, men hvorfor ser jeg alltid folk skrive her om dette at den bare skal bli brun/gul?

Personlig har jeg pleid å toaste den bare for at tobakken skulle bli pulveraktig og fin å mekke med, parfyma som går vekk er jo bare et pluss! Bare å smuldre tobakken
Vis hele sitatet...
Blåser du ut gjennom siggen også, eller bare brenner du den med lighteren?
Sjøl pleier jeg å varme opp til det ryker godt når jeg blåser gjennom en 3-4 ganger.

Skulle ønske det var mulig å kjøpe noe som duger ferdig, ja..
Funker fint å brenne med lighter ja, har du en kasserolle tilgjengelig er vel dette det beste. Ta ut tobakken av siggsa å legg dem i en kasserolle og sett på varmen, når det begynner å ryke, varmer du litt til 30sec-1min, og setter kasserollen til siden. La det stå å ryke et parr minutter (ja det ryker faktisk så lenge om du varmer rett) da er den rimelig fri for parfyme i allefall, nikotin blir vel mesteparten igjenn av men du slipper iallefall å gå rundt med en halv flaske van gils i lungene om du røyker hver dag! Funker fett! Varme bønne og ferdig roasta tobakk i kasserolle funker bra også, blir übermekk! GL HF!
Sist endret av FuNcEd; 16. juni 2009 kl. 18:42.
Sitat av Catchy Vis innlegg
Jeg har alltid toasta siggen så den blir helt svart, uten at den tar fyr da selfølgelig. Trenings sak seff, men hvorfor ser jeg alltid folk skrive her om dette at den bare skal bli brun/gul?

Personlig har jeg pleid å toaste den bare for at tobakken skulle bli pulveraktig og fin å mekke med, parfyma som går vekk er jo bare et pluss! Bare å smuldre tobakken
Vis hele sitatet...
Fordi at blir den brun, kanskje også gul, så holder det i massevis til å bli pulver! Det er en treningssak seff, men gjør jo ikke noe om papiret blir svart, om det - som du påpeker - ikke begynner å brenne .

Jo mindre spytt du væter papiret med, jo mindre svart blir det etter mine erfaringer. Men har en aldri gjort det før, er det greit å vite at gul/brun er holdbar farge på papiret for å knuse tobakken til pulver. Mye enklere med pulvertobakk, hvis en for eksempel har skikkelig oljehasj, å mekke uten at det klumper seg.

Mye diggere trekk får du av pulvertobakk også, dette gjelder - i følge meg - også rulletobakk! Der er en saks tingen før roasting begynner, helst plukke vekk ørene i tobakken før man klipper det opp til fin pulvertobakk, og roaster enten på blekka eller gjennom lighterflammen, eller en kombinasjon av de begge. Med rulletobakk-metoden er det ihvertfall viktig å få en brun, og ikke svart, farge .
Sånn toaster man en sigg! - youtube
Sist endret av Norsmurf; 17. juni 2009 kl. 10:34.
Hmm, har faktisk aldri prøvd eller sett noen blåse inn i røyken etter den er brent. Har nå sett mange folk mekke på mange forskjellige måter. Forsvinner mer parfyme med å blåse inn i røyken og eventuelt nikotin?

Får prøve det en gang, for å sjekke om det blir noe bedre. Men hovedgrunnen til at jeg brenner siggen er for at det er mye lettere å lage pulvermelk. Røyker vanlig røyk daglig, så har egentlig aldri hatt noe imot nikotin.
Sist endret av Bergensgutt16; 17. juni 2009 kl. 11:54.
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
Hmm, har faktisk aldri prøvd eller sett noen blåse inn i røyken etter den er brent. Har nå sett mange folk mekke på mange forskjellige måter. Forsvinner mer parfyme med å blåse inn i røyken og eventuelt nikotin?

Får prøve det en gang, for å sjekke om det blir noe bedre. Men hovedgrunnen til at jeg brenner siggen er for at det er mye lettere å lage pulvermelk. Røyker vanlig røyk daglig, så har egentlig aldri hatt noe imot nikotin.
Vis hele sitatet...
Det at folk blåser inn i siggen etter de har rosta er vel for å få ut noe av parfyme-dampen du allerede har inne i siggen, men som jeg sier over: Varmer du tobbaken i en kasserolle så får du virkelig se hvor mye parfyme det er i en sigg, roaste siggen for å fjerne parfymen vil jeg påstå har veldig lite for seg! Tobakken blir tørrere ja, bedre å mekke ja, men den smaker fortsatt parfyme.
Skal teste det med å varme tobakken i en kasserolle en gang, men blir nok ikke med det første. Røyker ikke hasj fortiden, tar nok ikke opp røykingen før rundt august.
Sist endret av Bergensgutt16; 17. juni 2009 kl. 12:46.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
roaste siggen for å fjerne parfymen vil jeg påstå har veldig lite for seg! Tobakken blir tørrere ja, bedre å mekke ja, men den smaker fortsatt parfyme.
Vis hele sitatet...
Da toaster du ikke godt nok
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
Hmm, har faktisk aldri prøvd eller sett noen blåse inn i røyken etter den er brent. Har nå sett mange folk mekke på mange forskjellige måter. Forsvinner mer parfyme med å blåse inn i røyken og eventuelt nikotin?
Vis hele sitatet...
Når du SER giften blir blåst ut av røyken vil jeg da tro det forsvinner mer avfallsstoffer og nikotin enn hvis du bare roaster og lar det trekke inn i tobakken igjen.

(dette er ingen fasit, men mine tanker)
Sist endret av Quetzalcoatl; 18. juni 2009 kl. 13:08.