Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1492
HAllo!
JEg har et problem med pc'n min nå, den vil ikke på!
det kommer en merkelig lyd fra cd-brenneren, men TROR det ikke er den.. noen som kanskje kan hjelpe?
starter det noen vifter? Er den HELT død? Kommer det noe bilde på skjermen?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, definer problemet ditt mer, hva gjorde du? Hva skjedde ? Hvorfor skjedde det? når skjedde det? når fungerte det sist?

Har du noe lysindikasjoner på at den er på?
har du diagnoselys på hovedkortet?
Du maa faarklare litt mer, naar sjedde det? gjore du noen spesielt forst? OS?
Står kanskje en cd i cdrommen hvis det bråker sånn, spesielt hvis den ligger nede.
Hold kjeft!
Lysskyen's Avatar
Om du har en diskettstasjon, står det en disket inni?
Tror ikke detteer det rette forumet for den slags problemer.
dessuten trenger vi mer info om hva som skjer når du skrur den på.
Trådstarter
viften går og det meste lyser, men den starter sånn halveis, også går den ikke videre + at ingenting skjer på skjermen..
fortsatt for dårlig definasjon, og jeg kan desverre ikke prøve og stille en diagnose...
Trådstarter
hmm.. kan komme med en fortelling:
Det hele startet med at jeg satt og leste på nff, hørte på musikk og var på msn. plutselig fryser bildet seg og musikken stopper å gå...(tror det var fordi den ble for varm) så skrudde jeg pc'n av ved ¨å holde på-knappen inne en liten stund.. da gikk jeg fra pc'n for at den skulle få kjølt seg ned, men da jeg kom tilbake og pc'n var blitt kald ville den ikke skru seg på igjen,,.. lyden som kommer er den lyden man får rett etter man vanligvis skrur den på, og så stopper den.. mens lyden fra cd'rommen står og går..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ved første øyekaste ville jeg tippe på dødt hovedkort siden cd-rom'en runker.

Har du prøvd å åpne kabinettet å støvsuge det f.eks ? se om du ser noen sprukne kondensatorer etc.
Trådstarter
Nå kan jeg meget lite om hvor og hva de forskjellige tingene er..:S
Du kan prøve å cleare cmos ved å ta ut hovedkortbatteriet(det flate runde batteriet som er festet ett sted på hovedkortet) og la det være ute i ca 10 sekund for så å sette det inn igjen og starte pcen.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitat av AtXbYeA
Ved første øyekaste ville jeg tippe på dødt hovedkort siden cd-rom'en runker.

Har du prøvd å åpne kabinettet å støvsuge det f.eks ? se om du ser noen sprukne kondensatorer etc.
Vis hele sitatet...
Cdromen runker, hell yeah.
Prøv forsiktig å kjenner etter løse kabler og div(f.eks skjermkort)
Sitat av spelley
Tror ikke detteer det rette forumet for den slags problemer.
Vis hele sitatet...

Og hva er dette forumet for da? Her hjelper vi hvis vi kan og er det en plass hvor folk har peiling på slike ting så er det nFF!

Det høres også for meg ut som et hardwareproblem. Har du prøvd å boote opp noe annet? Windowscd, livedistro... Hvor langt kommer den får du opp noe på skjermen i det hele tatt?
Trådstarter
jeg får ikke noe opp på skjermen i det hele tatt, men er i dette øyeblikk i ferd med å sjekke løse ledninger
Hvis du har mulighet, er elimineringsmetoden veldig hendig. Det vil si at du tar ut komponenter fra din maskin, og setter det inn i en annen maskin (så lenge komponentene passer sammen). Ved hjelp av denne metoden, kan du teste en etter en komponent, og forhåpentligvis finne den defekte. Start med prosessor (CPU), deretter ram, skjermkort, andre typer kort, osv.

For meg høres det også ut som hovedkortet ikke er helt som det bør være. Hvis du ikke har så mye erfaring med å skru på PC-er, anbefaler jeg deg at du sender den inn på service. Da får du hjelp av profesjonelle fagfolk.

Halalgeir: Det jeg tror spelley mener, er at nFF ikke er et supportforum, snarere et diskusjonsforum.
Sist endret av raze; 30. mai 2007 kl. 17:48.
NFF er jo begge deler
Hadde noe lignende problem. Satt å spilte AOE 3 så hang bildet seg opp. Prøvde å restarte dataen, men da var alt fucka. Fant til slutt ut av at det var prosessoren som var gåen.
Trådstarter
okey..:P Tar ikke sjangsen på å mekke osv selv jeg.. tror nok den havner på et service sted.. noen steder å anbefale i østlandsområdet?
Din lokale data butikk, f.eks Ekspert, elkjøp osv, de fikser det
Sist endret av Zaper; 4. juni 2007 kl. 20:59.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Pc'n har vært grei nå siden juni, men nå harker den igjen. nå har jeg filmet hva pc'n gjør og "sier"
http://home.no.net/detos/klikk.MPG -- IKT lærlingen på skolen min sa noe om at det kanskje var harddisken som var på vei til å si natta, men at han ikke helt skjønte hva jeg mente.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Videoen din var like givende som en natt med en 6åring.

Ser derimot ut som at den står å leser fra CD'ene hele tiden, dersom det ikke kommer noe bilde kan det tyde på at den rebooter før POST konstant, mao dødt hovedkort\CPU etc.