Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 936
Jeg har et lite problem. For noen måneder fikk jeg anbefalt en serie på IRC, som jeg forelsket meg i. Etter at den eksterne harddisken min (med serien på) kræsjet har jeg glemt hele greia, frem til nå. Jeg har snakket med fyren som anbefalte den, og han husker enda mindre enn meg. Vi har også lett gjennom alt av logger, uten hell. Derfor kommer jeg altså hit og ber om deres hjelp.

La meg fortelle det jeg vet om serien:
Den starter med at en mann (det viser seg senere at han er politimann) kjører opp langs fjellsiden, og kommer etter hvert til et ganske fancy hus, av funkistypen. Været er veldig tåkete, og sikten er ikke veldig god. Han tar seg inn i huset, men finner ingen. Han ser en katt ved et vindu, og går dit. Plutselig snur han seg, og blir skutt i hodet, faller gjennom vinduet og ned på bakken. Der blir han liggende litt, før jeg tror han skvetter litt til. Deretter kommer introen, og serien er i gang. Denne scenen er bakteppet for hele serien, ettersom han egentlig burde vært død, og hovedpersonen er veldig preget av dette. Han går tilbake i jobben som etterforsker, men de andre ser på han som ganske snål. I de påfølgende episodene gjør de egentlig det de gjør i alle politiserier, løser saker. En av dem mot en brannstifter, og en mot en som forgriper seg på barn.

Jeg er klar over at dette gir et tynt grunnlag, men åpningen av hele serien er noe alle som har sett den sannsynligvis har lagt godt merke til. Den var ganske unik etter mine erfaringer, og også veldig engasjerende. Så, noen som vet mer?
Husker ikke detaljer, men dette minner mye om serien New Amsterdam, som kun gikk 7episoder eller noe slikt før den ble kanselert.

Men på den andre siden er det et par elementer som ikke stemmer, men sjekk opp New Amsterdam, er det ikke den så er den iallefall ganske lik.

http://www.tv.com/new-amsterdam/show...esults;title;1
Det var nok ikke New amsterdam. Denne serien er nok noen år gammel, og jeg mener å huske at det kun gikk en sesong av den.
Kan det være "Life"?
Serien het Touching Evil.

Samme fyren som spiller i serien Burn Notice nå (fin serie det og).
Sist endret av nitrous; 27. oktober 2008 kl. 02:13.
nitrous: TAKK!